What's your sign?
Forum > Off Topic > What's your sign?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dream
Elev |
Hej!
Jag startar nu en tråd där vi kan tala och diskutera stjärntecken och astrologi! Kanske är det några här på mugglis som är intresserade av astrologi, eller bara av ert eget stjärntecken såklart.. ;D Och om du tycker astrologi är total bullshit så får du väl hålla till någon annanstans, but you will miss out, big time! Vilket stjärntecken är du? Tycker du att ditt stjärntecken stämmer in på dig? Brukar du ofta trivas ihop med några speciella stjärntecken/är flera av dina vänner ett särskilt tecken eller teckentyp? (teckentyp a.k.a jordtecken, lufttecken, vattentecken, eldtecken) Vet du vilken ascendent du har och vilket måntecken du är? Vilket är ditt kinesiska stjärntecken? Vad du än vill prata om när det kommer till astrologi helt enkelt! Let's talk some astrology my fellow aries, taurus, geminis, cancers, leos, virgos, libras, scorpios, sagittarians, capricorns, aquarians and pisces!
18 jan, 2015 20:03
Detta inlägg ändrades senast 2015-01-18 kl. 21:15
|
|
Frivolt
Elev |
Jag är skorpion!
jag tycker det stämmer väldigt bra in på mig Det vet jag inte ;O jag tänker inte på det så mkt ^^ Mjää, men jag vet att jag är Orm i kinesiskt stjärntecken iallafall 18 jan, 2015 20:30 |
|
Dream
Elev |
Jag har månen i skorpionen eyy c;
Det här med ascendent/måntecken är mer avancerat, inte lika ofta man pratar om det, men jag är ju nörd såå! Fast om man inte känner att ens stjärntecken stämmer så kan det vara värt att kolla upp! ^^ Om någon har koll på det här med kinesiska stjärntecken så får den gärna berätta om det, för jag fattar inte alls hur det funkar? :3 Men jag vet i alla fall att jag är född i tigerns år!!
18 jan, 2015 20:38 |
|
Borttagen
|
Jag är skorpion och jag tycker väldigt mycket stämmer in på mig, det är tilltalande att läsa beskrivningar av skorpionen och tänka att det kanske kan vara jag. Det är både en person jag redan är och en person jag vill vara.
Det som stämmer extra mycket överens är följande: - intensiv passion & kärlek, tar det på stort allvar - modig och stark - hemlighetsfull, svår att komma in på livet - behöver inte stå i fokus och ta åt mig ära - iakttagande - lätt för att studera och ta in omgivningen - lugn på ytan men stormig inuti - känslig - en sökare - lätt att drabbas av hat och destruktiva känslor - problemlösare - fantasifull - svartsjuk & avundsjuk - misstänksam och bitter Jag gillar även att kroppsdelen som förknippas med skorpionen är könsorganet, typ den mest känsliga och laddade kroppsdelen vi har! (bara skorpioner som skrivit hittills, hihi) 18 jan, 2015 20:40 |
|
Dream
Elev |
Ja verkar vara ett skorpionnäste! Jag är våg dock but still ^^
Vad kul att ni känner er såpass bra hemma i era stjärntecken!! Min kroppsdel ska vara nedre delen av ryggen/rumpan, och det känns faktiskt som det stämmer :'D Här är en lista över alla teckens känsligaste kroppsdelar (Cave Trouble du gav mig inspiration!) Väduren: Huvudet Oxen: Nacken Tvillingarna: Händerna Kräftan: Bröstet Lejonet: Hjärtat Jungfrun: Magen Vågen: Nedre delen av ryggen/rumpan Skorpionen: Könsorganet Skytten: Höfterna/låren Stenbocken: Knäna Vattumannen: Vaderna/Anklarna Fiskarna: Fötterna
18 jan, 2015 21:02 |
|
Borttagen
|
Dream: Jag läste för snabbt, såg nu att det var i måntecken du var skorpion! Men du får vara med i vårt skorpionnäste ändå
Jag är fiskarna i måntecken räknade jag nyss ut! 18 jan, 2015 21:10 |
|
Dream
Elev |
Cave Trouble: Äsch lätt hänt!! Oh I'm flattered, not every day the peacemaker gets invited by the scorpios x)
Åh okej, mycket vatten i dig verkar det som ^^
18 jan, 2015 21:20 |
|
Trädkatten
Elev |
Jag är fiskarna
Och i måntecken är jag vattuman. Jag tycker att dem både passar mig väldigt bra! Fiskarna: Empati, Human, Slarvig, Vänlig, Hemlighetsfull, Lättpåverkad, Inspirerande Vattuman: Fredsälskare, Klarsynt, Intuitiv, Lojal, Uppfinningsrik, Revolutionär
18 jan, 2015 22:35 |
|
Frivolt
Elev |
Det där med kinesiskt stjärntecken är utifrån vilket år man är född
Här kan du se ditt år och vilket tecken du har http://kinesiskthoroskop.theinformationguru.com/kinesiska_stjarntecken.htm Tex, jag som är ormen: (Och btw! Det stämde ju typ asbra in på mig :O Herreguuud! Det va jättelikt Skorpionen också! Mycket med hemlighetsfull, innåtvänd osv) HAH, cooolt Spoiler: Tryck här för att visa! 19 jan, 2015 01:12 |
|
Solkatten
Elev |
Stjärntecken: Vädur
Måntecken: Vattumannen Ascendent: Skytten Kinesiskt tecken: Eldråtta Jag tycker att det mesta som står om vädur inte alls passar in på mig men allting som står om fisken passar in på mig. Det är jättekonstigt. xD Att råtta är mitt kinesiska tecken passar väl halvt in. Jag är väldigt nyfiken av mig och det är ju råttor. xD Jag älskar att läsa om stjärntecken! Kan sitta i timmar med det typ. x3 Soltecken - Ditt ego Måntecken - Dina känslor Ascendenttecken - Din roll mot yttervärlden Om man vill veta mer om tex sitt måntecken bör man inte läsa om tex vattuman som just soltecken utan söka månen i vattuman eller något sådant. Månen i vattumannen stämmer otroligt bra in på mig! Vattumannen har tungsinnet inom sig, anlag för ångest och depressioner. Att smaka på hans känslor är som att falla ner i en mörk brunn. Vattumannen suckar ofta och tungt, hans känslor plågar honom, men han låter dem ändå växa och manifestera sig. Andra blir imponerade av hans känslors stora djup och allvar. De är alltid tydligt äkta. Hittade en jättebra text om måntecken (den är på engelska). Spoiler: Tryck här för att visa! Det finns jättemycket att lära sig om stjärntecken om man vill gå djupare in tex så finns det de astrologiska husen osv. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 jan, 2015 09:04 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen