Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livets sista hopp ~Rollspel~

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livets sista hopp ~Rollspel~

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Beskrivning: Hej! Det här kommer att bli ett (lite) annorlunda rollspel. Hur många som helst kan anmäla sig men jag kommer bara att ta in fem personer som får vara med . (Observera att jag kommer att ta de mest verklighetstrogna karaktärerna. Jag kommer INTE att ta överdrivna karaktärer som, till exempel, är jättevackra och superduktiga på allt de försöker sig på!) Deltagarna kommer att få sammarbeta. Jag kommer att skriva var ni hamnar någonstans och ni får, enskilt eller tillsammans, det beror på, bestämma vad ni ska göra och jag lottar, beroende på hur troligt det är att ni skulle lyckas, vad som kommer att hända.

Ex, "Ni kommer fram till en flod där det ser väldigt strömt ut. "
Då skriver ni som i ett vanligt rollspel *Jag drar fram ett rep ur min ryggsäck och försöker kasta det till den andra sidan.* (Till exempel.) Men ni får inte skriva *Jag kastar ett rep till den andra sidan och det fasnar runt en gammal stubbe, för allt sånt lottar jag fram. Ni ska bara skriva vad eran karaktär FÖRSÖKER göra!

Observera att jag KAN vara lite taskig mot er här. Om ni gör något allt för våghalsigt och lottningen inte är på er sida så KAN eran karaktär faktiskt dö! Ha det i minnet

Jag har inte tänkt att detta ska bli som en saga, så mina inlägg kmmer inte att bli särsilt långa. När jag har skrivit ett inlägg så kommer jag inte skriva nåsta förren alla deltagare skrivit ett inlägg var. Har man inget att skriva så kan man ju bara skriva *Jag sparkar till en sten och säger "Sluta med det där!" till flickan bevid mig.*

Wow! Det blev ganska strikta regler. Hoppas att någon vill vara med ändå Här kommer iallafall 'handlingen'. Tagga gärna vänner

Handling:
Det var en sommar i landet Wenyar. Alla arter levde i fred med varandra, men en dag så sänkte sig mörkret över skogen. Vålnader och gastar attakerade by efter by och tillslut så fanns det inte många kvar. Fem ungdomar, en alv från de ljupa skogarna, en dvärg från de höga bergen, två människor från jordbrukens land och en kentaur från havsstränderna beslutade sig för att försöka ta sig till Mörkrets slott, platsen från vilken fienderna har kommit, och stoppa fienden. Men dom har ingen aning om hur, och snart är det för sent...



Här är mallen ni ska fylla i:
Namn:
Art:
Kön:
Ålder:
Utseende (beskrivning, INTE bild!) :
Personlighet:
Bakrund:
Vapen:
Saker karaktären är speciellt bra på (högst tre) :
Saker karaktären är speciellt dålig på (minst tre) :
Familj:
Övrigt:

Saker att tänka på när ni skriver mallen:
*Kolla så att den art du söker är ledig (kolla nedan)
*Försök att anpassa din karaktär lite efter dens art (så att du exempelvid inte skapar en underskön och givmild dvärg som bara bryr sig om andra )
*Försök att få karaktären verklighetstrogen. INGEN är perfekt, inte ens en alv.
*Vi mäter åldern i karaktärens "artår". Om man är en alv så behöver man tillexempel inte skriva 1500 år på ålder utan man kan skriva 14 eller något, helt enkelt. Om man är en dvärg så är det dvärgår om det är en kentaur så är det kentaurår. Osv




Hoppas att några vill vara med även om det blev vääääääääldigt många regler! Här är arterna ni kan välja på:
Alv (en person) : Hanna Alice Lilly Potter
Dvärg (en person) : AuroraAlexius
Kentaur (en person) : OzzyStar2
Människa-krigare (en person) : Trädkatten
Människa-trollkarlslärling (en person : Rasmus potter

Taggningar:
OzzyStar2
Elsa Gryffindor
Hermone
Rasmus potter
Hermione_12

Lycka till!

17 jan, 2015 16:57

Detta inlägg ändrades senast 2015-01-21 kl. 15:45
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar


jag är med som en alv. Mall kommer

17 jan, 2015 19:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
jag är med som en alv. Mall kommer


Okej

17 jan, 2015 19:24

Borttagen

Avatar


så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf

17 jan, 2015 19:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåfall vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

17 jan, 2015 19:33

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåffal vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

får jag var gammal då? men en lärling? Och är en sån som gandalf som inte typ kan så mycket magi, inte som typ dumbledore utan en med svärd och kan några formler och inte typ såna som gör att man kan teleportera sig eller försvinna.

17 jan, 2015 19:35

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåffal vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

får jag var gammal då? men en lärling? Och är en sån som gandalf som inte typ kan så mycket magi, inte som typ dumbledore utan en med svärd och kan några formler och inte typ såna som gör att man kan teleportera sig eller försvinna.


Hm...ja,det var ju meningen att ni skulle vara ungdomar (efter varjearts perspektiv), är det något du VERKLIGEN vill? (Att din karaktär är gammal)

17 jan, 2015 19:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåffal vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

får jag var gammal då? men en lärling? Och är en sån som gandalf som inte typ kan så mycket magi, inte som typ dumbledore utan en med svärd och kan några formler och inte typ såna som gör att man kan teleportera sig eller försvinna.


Hm...ja,det var ju meningen att ni skulle vara ungdomar (efter varjearts perspektiv), är det något du VERKLIGEN vill? (Att din karaktär är gammal)

hehe, ja egentligen så ja, jag är ju lite förtjust i såna personer, just nu för jag älskar gandalf, men ifall det verkligen inte går så har jag förstående och behövs inte, men helst så ja.

17 jan, 2015 19:41

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåffal vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

får jag var gammal då? men en lärling? Och är en sån som gandalf som inte typ kan så mycket magi, inte som typ dumbledore utan en med svärd och kan några formler och inte typ såna som gör att man kan teleportera sig eller försvinna.


Hm...ja,det var ju meningen att ni skulle vara ungdomar (efter varjearts perspektiv), är det något du VERKLIGEN vill? (Att din karaktär är gammal)

hehe, ja egentligen så ja, jag är ju lite förtjust i såna personer, just nu för jag älskar gandalf, men ifall det verkligen inte går så har jag förstående och behövs inte, men helst så ja.


Okej Då får du typ vara grupppens ledare då! Men du behöver inte vara bäst på allt för det Hoppas att det här går bra♥

17 jan, 2015 19:43

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
så man får inte vara trollkarl H@nna? Jag förstår ifall man inte får vara det, men jag älskar trollkarlar, såna som typ gandalf


Okej, vi byter ut en människa till en trollkarl, du får vara det (Men du får isåffal vara en trollkarlslärling eftersom du inte får vara FÖR "orättvis" )

får jag var gammal då? men en lärling? Och är en sån som gandalf som inte typ kan så mycket magi, inte som typ dumbledore utan en med svärd och kan några formler och inte typ såna som gör att man kan teleportera sig eller försvinna.


Hm...ja,det var ju meningen att ni skulle vara ungdomar (efter varjearts perspektiv), är det något du VERKLIGEN vill? (Att din karaktär är gammal)

hehe, ja egentligen så ja, jag är ju lite förtjust i såna personer, just nu för jag älskar gandalf, men ifall det verkligen inte går så har jag förstående och behövs inte, men helst så ja.


Okej Då får du typ vara grupppens ledare då! Men du behöver inte vara bäst på allt för det Hoppas att det här går bra♥

tack ♥ jag vill inte vara bäst på allt, men vara lite vis och kunan magi bara lite

17 jan, 2015 19:45

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Livets sista hopp ~Rollspel~

Du får inte svara på den här tråden.