Favorit "soundtrack"?
Forum > Harry Potter > Favorit "soundtrack"?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Greyback
Elev |
Ja, som rubriken frågar, vilket film tycker du har bäst soundtrack, alltså bakgrundsmusik?
Själv tycker jag nog Fången från Azkaban. Det skapar en mysig men samtidigt mystisk stämning. Väldigt "magiskt"! Annars tycker jag också om musiken i DH part 1, den är väldigt mäktig. Speciellt den här, när Snape är på väg till Malfoys Herrgård i början av filmen: http://www.youtube.com/watch?v=Yb9ikICsBes Ger mig rysningar varje gång! Halvblodsprinsens soundtrack var ju så där, men låten In Noctem, som var med i sjätte filmen men som klipptes bort(!!!!!!!!) är nog en av de starkaste scenerna i någon av Harry Potter filmerna! http://www.youtube.com/watch?v=U2DpK6Z5z2Q
18 maj, 2011 10:30 |
|
soratanaka
Elev |
Har förmodligen bara en HP-track som jag verkligen älskar och det är den klassiska Hedwig's Theme. Hehehe.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 18 maj, 2011 12:08 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Älskar också soundtracket till PoA. Särskilt A Window To The Past, lyssna på den! Snape to Malfoy Manor samt Obliviate ur part one är superbra, och jag älskar faktiskt sexans också, speciellt Snape and the Unbreakable Vow och When Ginny Kissed Harry. Ettans och tvåans är också jättebra och Potter Waltz från fyran gör mig jätteglad. Kort sagt, jag älskar soundtracket till alla filmerna!
Hoppas verkligen att Alexandre Desplat (som btw gjorde underbar musik till New Moon och The King's Speech också) gör ett bra jobb med HPDH2! ![]()
18 maj, 2011 14:41 |
|
Keyet
Elev |
halvblodsprinsen!! Draco's mission och Dumbledore's farewell. den sistnämnda är bara så j*kla sorglig
18 maj, 2011 14:57 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Keyet: halvblodsprinsen!! Draco's mission och Dumbledore's farewell. den sistnämnda är bara så j*kla sorglig Ja verkligen! ![]()
18 maj, 2011 15:49 |
|
childhoodlight
Elev |
18 maj, 2011 16:02 |
|
Borttagen
|
Åh, Hedwig's theme är underbar.
18 maj, 2011 16:14 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
18 maj, 2011 16:27 |
|
LilyLunaPotter
Elev |
18 maj, 2011 18:02 |
|
Katla
Elev |
Skrivet av soratanaka: Har förmodligen bara en HP-track som jag verkligen älskar och det är den klassiska Hedwig's Theme. Hehehe. ♏︎ 18 maj, 2011 18:03 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen