PRS med BlackStar :'3
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med BlackStar :'3
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Isabelle Granger
Elev |
BlackStar
30 nov, 2014 19:14 |
|
Borttagen
|
Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vem börjar? 30 nov, 2014 19:15 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vem börjar? Du :"3 30 nov, 2014 19:18 |
|
Borttagen
|
Jag är 16. Jag är 16 år. Det betyder att jag ska välja falang. Och jag tänker inte stanna. De osjälviska passar inte bra in på mig. Dryg med kort stubin. Jag vägrar ha de gråa kläderna på mig. Mina kläder liknar de tappra mera. Jag passar inte in någon stans. Bland de tappra kallar man mig torris, för de känner inte mig. De dömmer. Alla dömmer mig. Därför passar jag inte in någon stans. Jag kanske är en Diverigent. Kanske.
30 nov, 2014 19:23 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Jag biter mig nervöst i läppen. Jag är sexton år, och idag är det dags för mig att välja Falang. Vid blotta tanken på sig knyter min mage ihop sig. Jag har ingen aning vad jag ska välja. Just nu är jag en Osjälvisk. Jag har min familj här, men ändå så passar jag inte in. Jag är inte så kaxig, men jag är självständig och mitt utseende är viktigt för mig. Alla från min Falang går konstant och blänger på mig, på grund av mitt färgade, lila hår, som jag fick för ett år sedan en gång då jag var nere på stan med min bästa vän. Jag skulle kanske passa i de tappra. Fast där är trycket stort, så kanske De Fridfulla? Men där händer sällan något nytt.
Så jag står alltså här utanför, nervös och jätteförvirrad. 30 nov, 2014 19:29 |
|
Borttagen
|
Där jag står på gatan blir jag tillknuffad till marken av en lång muskulös kille, troligen lika gammal som jag. Kläderna säger att han är från De Lärda. Jag muttrar en lång ramsa innan jag slår honom på käften. Han tittar upp. "Vad fan håller du på med, din jävla Torris!?" Skriker han i mitt ansikte och puttar till mig igen. Jag kör in en armbåge i magen på honom och helvettet bryter löst. ¨
Snart ligger han på marken med en blödande näsa och jag sparkar honom mellan benen. Jag stegar därifrån, mot Testet. 30 nov, 2014 19:43 |
|
Isabelle Granger
Elev |
(Ska dom känna varandra eller inte?)
Jag tar ett djupt andetag och går med raska steg in i den stora glasbyggnaden. 30 nov, 2014 19:46 |
|
Borttagen
|
(De kan veta varandras namn och sådant men inte mer)
Min bror drar i mig, mot huset. "Vad tror du att du gör?" fräser han irriterat. "Slår skiten ur en liten idiot" svarar jag ilsket och drar mig ur hans grepp. Ställer mig i kön, bakom en tjej. Viola Noir. 30 nov, 2014 19:55 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Jag tittar mig långsamt omkring, och ser en flicka. Hon är blond och hårt sminkad, men hon bär ändå de gråa, typiska kläderna för oss osjälviska. Jag har hört talas om henne, hon går i min paralellklass. Jag vet i princip att hon heter Avril och att hon inte alls passar in hos oss osjälviska, men inte mycket mer.
30 nov, 2014 19:59 |
|
Borttagen
|
Mamma tvingade på mig dessa fula gråa kläderna från De Osjälviska. Hon knivhotade mig, vilket inte är särskilt ovanligt.
30 nov, 2014 20:04 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen