Rollspel [Privat Hupp & J_J]
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Rollspel [Privat Hupp & J_J]
|
Borttagen
|
here is the role :3 Hupp
bild/utseende:
Namn:
Ålder:
Övrigt:
30 okt, 2014 15:44
|
|
Borttagen
|
Namn: Niklas
Utseende : Kort brunt hår som han låter sköta sig självt, blåa ögon, lång för sin ålder, inte särskilt vältränad och har ett par rektangulära glasögon
Ålder :18 (14 ibörjan
Övrigt : har lite svårt att få vänner. Bor med sin pappa efter hans föräldrar. Han har en yngre syster som är 4 år yngre men hon är hos hans mamma och den träffas aldrig. Niklas försöker vara glad och utåtriktad men är lite blyg inför tjejer. Den enda tjej han vågar prata med är...(din karaktär)
30 okt, 2014 15:51
|
|
Borttagen
|

Namn: Sara
Ålder: 18 (14 från början)
Övrigt: Sara har alltid haft skilda föräldrar sen hon var 3 år men hennes pappa gick nyligen bort i cancer och hon fick flytta till sin mamma som bodde närmare Niklas, hon har han som sin bästa vän och han kommer alltid vara det. Hon var 16 då hennes mamma träffade en ny kille i Göteborg och Sara fikc flytta och börja gymnasiet där, hur mycket hon än ville hem igen ner till sin mormor och Niklas gick det inte hennes mamma vägrade. Sara tappade till sist kontakt med Niklas efter bara 1 månad ifrån honom. Men när hennes klass skulle tillbaka till hennes hemstad förstod hon chansen, Niklas kanske fanns kvar där. Hon skulle md på skoldans där och där blev det bara bättre. Men efter blivit ihop med Niklas gick något snet efter ett tag, hon blev gravid. 18 år och gravid hon vet inte hur hon ska hantera det.

Namn: Simon
Ålder: 1
Övrigt: Älskar att mysa med mamma eller pappa.
30 okt, 2014 16:02
Detta inlägg ändrades senast 2014-11-27 kl. 19:56
Antal ändringar: 3
|
|
Borttagen
|
Niklas stod och väntade vid trädet utanför skolan som vanligt. "väntar du på din flickvän som vanligt?" frågade Patrik retsamt och gav honom en lätt knuff på axeln. "hon är inte min flickvän idiot." sa han irriterat. "jag vet det men ryktena går. Nu hänger rätt mycket med varandra." "ja det är för hon är min bästa vän. "sa Niklas." vi hänger också mycket men vi är inte ihop för du, eller hur? "sa Niklas och flinade." Haha nej. Måste dra nu ses! "sa han och gick iväg." ses! "ropade Niklas och vinkade efter honom.
Godkänt?
30 okt, 2014 18:48
|
|
Borttagen
|
(så klart ^^)
Sara suckar och kliver ur bilen och kollade på sin mamma. "som sagt hej då" sa hon tyst och gick tyst emot skolan och såg snart Niklas och sken direkt upp emot honom och gick fram. "heej" sa hon glatt, den ända som fick henne känna sig glad efter hennes pappas bortgång för 3 veckor sen, hon kunde gråta hos honom och berätta för honom. Bara för att han var hennes bästa vän. Den bästa man kunde ha. Hon älskade att kunna öppna sig hos en i alla fall inte bara hos mamma eftersom hon har börjat snacka med killar på nätet. Det skrämde henne tänk om Maria som hennes mamma hette träffade någon pedofil eller något eller en man som har 5 ungar. Hon skulle rymt om modern gjorde det men som tur var hade hon inte träffat såna än. Mormor brukade alltid säga din mor har ett gott öga på män oroa dig inte, men inte lätt ju. Sara kollade på Niklas. "hur e det idaG?"frgåade hon
30 okt, 2014 18:52
|
|
Borttagen
|
"Bara bra. Tråkigt med din pappa. Jag är verkligen ledsen." sa han och la sin hand på hennes axel. Varför ljög han? Niklas och Saras pappa hade aldrig varit några vänner precis.
30 okt, 2014 18:58
|
|
Borttagen
|
Sara log emot honom. "Jag lever i alla fall." Sa hon till honom och log till och kollade å honom "ska vi gå in för jag vill inte komma sent idag igen" Sa hon och log roat emot honom och slog till honom i magen försitkigt på skoj.
30 okt, 2014 18:59
|
|
Borttagen
|
"Aj helvete! Vad gör du kvinna!" sa han spelat argt och flinade sedan mot henne. "Men ja vi lär nog gå nu." sa han och styrde stegen mot fysik salen. "det är torsdag så vi har matte nu på morgonen." sa han
30 okt, 2014 19:01
|
|
Borttagen
|
Sara flinar emot honom "slår min bästa vän" sa hon på skoj och gick vid hans sida in och tänkte igenom saker. "okej har helt glömt det." Sa hon förvåant på skoj och log stort till emot honom, hon var alltid gald med honom. "juste mamma harglömt igen berätta för henne när du blir 15." Sa hon och flinar "så hon käper dig en present" Sahon
30 okt, 2014 19:03
|
|
Borttagen
|
"vad snällt av henne!" sa Niklas förvånat log. "vi börjar om en kvart, vad ska vi hitta på undertiden?" frågade han och tittade på den andra eleverna som började samlas utanför klassrummet.
30 okt, 2014 19:06
|
Du får inte svara på den här tråden.