The 100
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
The Noble Lion
Elev |
Okej jag tänkte att vi kunde skaffa en tråd för denna underbara tv-serie. Nu kanske det bara är jag som tittar på the 100 men jag behöver folk som jag kan diskutera och prata om saker som händer i alla avsnitt, så jag uppmanar alla att börja titta.
Det finns en säsong ute redan och första avsnittet av säsong två kom ut igår, så skynda er och kolla igenom första säsongen! Här kommer en summering av handlingen så att ni kan avgöra om ni vill titta eller inte (pls do) "The series is set 97 years after a devastating nuclear war wiped out almost all life on Earth. The only known survivors are the residents of twelve space stations in Earth's orbit prior to the war. The space stations banded together to form a single massive station named "The Ark", where about 2,400 people live. Resources are scarce and all crimes no matter their nature or severity are punishable by death ("floating" The Ark consists of the space stations previously representing the nations of the UK, USA, Australia, Canada, China, Japan, India, Russia, Venezuela, France, Brazil, and Uganda." - Wikipedia Ja som sagt, hoppas ni väljer att följa denna serie med mig så att vi kan prata om allt som händer! ![]()
23 okt, 2014 22:50 |
|
Oskan
Elev |
Åååh! Gillar den serien skarpt! Det känns som den har en del potential och jag är mest rädd att de sabbar den på något vis ^^
Har inte hunnit se den senaste episoden än, är mitt uppe i en massa tentaplugg, men det lär bli att jag ser den i morgon =) Sätter resten inom spoilers för säkerhets skull ^^ Spoiler: Tryck här för att visa! Edit: Woops, såg den visst nu ändå och allt jag kan säga är... dääääämn!!! It's on! Season 2 is gonna be epic! ![]() "May the force be equal to mass times acceleration" 24 okt, 2014 01:34 |
|
The Noble Lion
Elev |
Ja visst är den bra! Jag läste boken och den är faktiskt inte alls lika bra som serien konstigt nog. Det är nog första gången jag har sagt det. Hade jag läst boken först hade jag nog dock tyckt att den var bättre i och med att den är väääldigt annorlunda från serien.
Men säsong 2, alltså har inga ord! Spoiler: Tryck här för att visa!
24 okt, 2014 14:29 |
|
Oskan
Elev |
Skrivet av The Noble Lion: Ja visst är den bra! Jag läste boken och den är faktiskt inte alls lika bra som serien konstigt nog. Det är nog första gången jag har sagt det. Hade jag läst boken först hade jag nog dock tyckt att den var bättre i och med att den är väääldigt annorlunda från serien. Men säsong 2, alltså har inga ord! Spoiler: Tryck här för att visa! Sett det senaste avsnittet!? Inte lika bra som det första, men fortfarande väldigt bra! Och slutet... omg asså! Nu händer det saker!! "May the force be equal to mass times acceleration" 31 okt, 2014 13:04 |
|
Epiphany
Elev |
Den har jag aldrig hört talas om. Man får väl ge den en chans
31 okt, 2014 13:53 |
|
The Noble Lion
Elev |
Skrivet av Oskan: Skrivet av The Noble Lion: Ja visst är den bra! Jag läste boken och den är faktiskt inte alls lika bra som serien konstigt nog. Det är nog första gången jag har sagt det. Hade jag läst boken först hade jag nog dock tyckt att den var bättre i och med att den är väääldigt annorlunda från serien. Men säsong 2, alltså har inga ord! Spoiler: Tryck här för att visa! Sett det senaste avsnittet!? Inte lika bra som det första, men fortfarande väldigt bra! Och slutet... omg asså! Nu händer det saker!! JA, SLUTET?!? Visste att man inte skulle lita på dem! Och Jaha! Where is he? Gud så många frågor! Vill bara att Clarke och hennes mamma ska bli återförenade!
1 nov, 2014 18:44 |
|
APELSiiN
Elev |
Oh my god, älskar the 100.. Octavia är min warrior princess, murphy är min trash baby.. och jag är bellarke trash
![]()
16 feb, 2015 17:25 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen