PRS mellan TildeW och Witcher
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan TildeW och Witcher
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Vi kör en mall först
Namn: Draco Lucius Malfoy Föräldrar: Narcissa Malfoy och Lucius Malfoy Blod: Renblod Har alltid med sig: Sin trollstav Relationsstatus: Flickvän Daphne Greengrass Bästa vän: Blaise Zabini Elevhem: Slytherin År: 5 Övrigt: Slytherinprefekt, Slytherinsökare och Slytherin's lagkapten. 7 jun, 2014 19:21 |
|
TildeW
Elev |
Namn: Lyndsy Freelander
Föräldrar: Mamma Sara och lillebrorsan Kevin Blod: Renblod Har alltid med sig: Sin trollstav Relationsstatus: singel Elevhem: Gryffindor År: 5 Övrigt: Gryffindorprefekr, gryffindorsökare
7 jun, 2014 19:27 |
|
Borttagen
|
Draco satt i salongen och läste när hans mamma Narcissa kom in och sade att det var dags att åka till Hogwarts.
Hans pappa hade redan åkt till jobbet. Draco kramade om sin mamma och pussade henne på kinden innan han tog flampulver och ropade "Kings Cross." 7 jun, 2014 19:31 |
|
TildeW
Elev |
Jag hade redan klivit ur bilen när mamma sa hejdå. Jag tar min packning och går in på Kings Cross. Snabbt letar jag reda på rätt perrong. Sprang snabbt igenom portalen och stod framför Hogwarts Expressen. Jag klev på och letade efter en kupé. En kupé som jag kunde vara ensam i. Jag är inte så bra på att skaffa vänner. Jag sätter mig ner i en kupé nästan längst bak.
7 jun, 2014 19:37 |
|
Borttagen
|
När Draco kom ut ur flampulvernätverket möttes han upp med sin bästa vän Blaise och sin flickvän Daphne.
En efter en sprang de igenom spärren till perrong nio och trekvart. När de såg Hogwartsexpressen gick de på tåget och satte sig i en kupé i mitten av tåget. 7 jun, 2014 19:50 |
|
TildeW
Elev |
Jag lutar mig bak och andas djupt. Det här är ganska deprimerande. Och folk kallar Hogwarts för sitt hem. Jag skulle kalla en soptunna för mitt hem. Jag ser ut genom fönstret.
7 jun, 2014 19:54 |
|
Borttagen
|
Draco, Daphne och Blaise har suttit och pratat om Hogwarts när Daphne informerar Draco om att det är prefektmöte.
Draco och Daphne reser sig upp. Draco informerar Blaise att mötet håller på i en timma och tar sen Daphne's hand och går ut ur kupén. Helt plötsligt börjar Draco gå i motsatt håll. "Draco. Prefektmötet är åt andra hållet." säger Daphne. "Jag måste informera Freelander om prefektmötet." säger Draco. Draco går till Freelanders kupé och knackar på dörren. 7 jun, 2014 22:20 |
|
TildeW
Elev |
Det knackar på dörren och det är Draco. Jag öppnar kupè dörren och ser på honom. Han har aldrig kommit till mig med egen fri vilja. Försiktigt ser jag på honom. Jag är tyst länge. Efter en stund frågar jag.
"Ville du något eller?".
7 jun, 2014 22:23 |
|
Borttagen
|
"Det är prefektmöte nu. Jag undrade om du ville ha sällskap." sade Draco med ett litet leende.
7 jun, 2014 22:28 |
|
TildeW
Elev |
Jag blir lite förvånad av den exakta frågan.
"Ehm..Det kom som en chock..Men visst, varför inte" säger jag och reser mig. Jah trodde aldrig att dom orden skulle komma från Draco. I alla fall till mig. Witcher
7 jun, 2014 22:30 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen