Hogwarts-rollspel (NightDragon och Angelinaa)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts-rollspel (NightDragon och Angelinaa)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Angelinaa, ska vi skriva mall då?
5 jun, 2014 19:53 |
|
Angelinaa
Elev |
Okej, ska vill du göra mallen?
5 jun, 2014 19:54 |
|
Borttagen
|
OK! Namn: Ålder: (11) Personlighet: Intressen: Elevhem: Blodstatus: Namn: Lelo Hupe Ålder: 11 Personlighet: Snäll, smart och lite nördig. Intressen:Läsa, spela quidditch och skriva. Elevhem: Rawenclaw Blodstatus: Halv-blod (pappan var mugglare) 10 jun, 2014 07:18 |
|
Angelinaa
Elev |
Namn:Ari Tran
Ålder: 11 Personlighet: Rollas Intressen: Quidditch Elevhem: Kör också Ravenclaw då Blodstatus: Halvblod Utseende: Blont hår till axlarna, blågröna ögon, ganska breda axlar. La till utseende Vill du börja? 11 jun, 2014 08:31 |
|
Borttagen
|
Nej du får
11 jun, 2014 11:37 |
|
Angelinaa
Elev |
Ari tittade nyfiket ut genom tågfönstret. Hon hade kommit tidigt och lyckats få en egen kupé. De flesta var fortfarande ute på perrongen, sa hejdå till familjer och pratade ivrigt med vänner de inte hade träffa på hela sommaren. Ari svalde nervöst. Hon kände ingen i sin egen ålder med magiska krafter. Hon hade till stor del växt upp som en mugglare, gått i mugglarskola och haft mugglarvänner. Hennes pappa var mugglare och var inte särskilt förtjust i magi, så hennes mamma använde alltid så lite magi som möjligt. Antagligen gjorde det Ari till något mellanting mellan att vara uppväxt som mugglare och häxa. Hon skulle inte passa in alls. Antagligen skulle hon vara ensam hela skolåret.
Ari suckade och spanade vidare bland folket på perrongen. Hon såg sin mamma prata med någon gammal klasskompis. Hennes pappa hade vägrat att följa med, han var emot att Ari skulle gå på Hogwarts. Han hade varit väldigt annorlunda den senaste tiden. Ari var glad över att hon inte skulle behöva på med honom förrän vid jul. Förhoppningsvis skulle saken vara bättre då. 13 jun, 2014 21:18 |
|
Borttagen
|
Lelo var stressad och sprang till stationen. Tåget gick ju snart! Han tänkte på sin pappa som hade flyttat när han fick reda på att Lelos mamma var en häxa och att Lelo var en trollkarl. Han skulle aldrig mer få se honom igen. Lelo skakade av sig tankarna och sprang ner till perrongen. Han suckade lättat när han kom på tåget. Sen förstod han att han var på ett mugglartåg. Han sprang genom portalen och hoppade på tåget. Sen satte han sig i en kupé. En tjej var redan där. Hon hade blont, ganska långt hår. Hej,sa jag. Hej, sa tjejen. Vad heter du? frågade jag. Ari, svarade tjejen. Du då? Lelo, svarade jag lite stelt.
Orkar inte skriva lika långt som du 26 jun, 2014 10:22 |
|
Angelinaa
Elev |
((Du kan inte skriva vad min karaktär gör, och absolut inte vad hon säger))
26 jun, 2014 18:26 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Angelinaa: ((Du kan inte skriva vad min karaktär gör, och absolut inte vad hon säger)) Ok.. Pinsamt. 27 jun, 2014 13:56 |
|
Angelinaa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Angelinaa: ((Du kan inte skriva vad min karaktär gör, och absolut inte vad hon säger)) Ok.. Pinsamt. Kan du typ ändra ditt inlägg, jag har liksom ingen aning om vad som egentligen hände nu 27 jun, 2014 14:03 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts-rollspel (NightDragon och Angelinaa)
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen