Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Har typ kommit på en idé till ett roll, och jag behöver någon att rolla det med

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Har typ kommit på en idé till ett roll, och jag behöver någon att rolla det med

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Angelinaa
Elev

Avatar


Platsen är nu upptagen

Mallar:

Rollare: Ezra Wilde Styles
Namn: Ocean Walker
Ålder: 16
Utseende: gröna ögon och svart hår. Ocean har midjelångt hår. Hon sminkar sig alltid och oftast mycket svart eyeliner. Hon har ofta på sig mörka kläder. Hon tar helst på sig en crop top och shorts med hög midja på sommaren. Annars har hon olika band T-shirtar på sig.
Familj: adoptivföräldrar och en äldre bror (adoptivföräldrarnas son) som heter Ace och är 18 år. Ocean vet att hon är adopterad.
Personlighet: Hon ser ingen mening med livet längre och mår psykiskt dåligt. Ingen vet om det förutom Ace eftersom hon gömmer det genom att verka cool och tuff. Hon mår dåligt pga att hon tror att det är något fel på henne och att det är därför hon blev bortadopterad + hon blev mobbad i mellanstadiet.

Rollare: Angelinaa
Namn: Jenny Dike
Ålder: 16
Utseende: Du får bestämma deras utseende, men har "kortkort" hår, sminkar sig aldrig, har jämt byxor som slutar alldeles under knäna, och färglada t-shirtar som referenser till serier hon är ett fan av.
Familj: Adoptiv föräldrar och en yngre bror (som är föräldrarnas biologiska son). Jenny vet att hon är adopterad.
Personlighet: Tar inte riktigt livet på allvar och är oftast väldigt lugn av sig. Hon älskar anime och manga. Hon gillar också sporter som snowboarding, klättring och boxning.
Övrigt:-


Så två enäggstvillingar blev separerade vid födseln, båda bor i varsin adoptivfamilj och är inte medveten om att den andra tvillingen existerar. De växer upp och blir två väldigt olika personer, vilket de snabbt inser sen när de väl får reda på den andres existens.
Antagligen kan vi bara köra på det och skapa ett roll med två syskons första möte, eller så kan vi också köra lite på en story jag också har kommit på (den är ganska dålig, så det är lugnt om ni inte gillar den XP).
En person som påstår sig vara tvillingarnas släkting (typ moster, farfar eller något i den stilen) tar kontakt med dem och säger att hen vill träffa sina syskons/barns barn. Så tvillingarna skickas ut till en stor herrgård på landet (eller något), och det är där tvillingarna först träffar varandra. Men det är något skumt som är i görningen. Tvillingarna har någon slags övernaturliga krafter (jag vet, väldigt originellt XP), som de inte känner till i början av rollet. "Släktingen" är egentligen enbart ute efter krafterna...

Wow, jag är sämst på att förklara, men hoppas du förstår och vill vara med (Om du undrar något är det bara att fråga)

31 maj, 2014 22:20

Detta inlägg ändrades senast 2014-06- 2 kl. 08:03
Antal ändringar: 1

Ezra Wilde Styles
Elev

Avatar


Ska det typ vara en snäll och duktig tvilling och en elak och "cool" tvilling?

31 maj, 2014 23:09

Angelinaa
Elev

Avatar


Jag vet inte riktigt, jag tänker mest på typ olika typ stilar och intressen, annars kan rollerna kanske kännas lite begränsade? Eller vad tycker du?

31 maj, 2014 23:12

Ezra Wilde Styles
Elev

Avatar


Aa det låter bra!

31 maj, 2014 23:13

Angelinaa
Elev

Avatar


Du kan gärna skriva hur du tycker de ska träffa varandra ^^

31 maj, 2014 23:15

Ezra Wilde Styles
Elev

Avatar


De kanske ska på en konsert elr nåt sånt!? o så träffas de där!

31 maj, 2014 23:16

Angelinaa
Elev

Avatar


Annars tycker jag att det skulle vara väldigt kul om de hade väldigt olika musiksmak... XP

31 maj, 2014 23:19

Ezra Wilde Styles
Elev

Avatar


Ja det kan de ha! Fast den ena har blivit dit tvingad av sin kompis! typ...

31 maj, 2014 23:20

Angelinaa
Elev

Avatar


Det funkar XP Ska det vara typ ett påhittat band eller ska vi köra med ett riktigt? (Du ser ut att han en del intresse inom det området XP)
Hur vill du att din karaktär ska vara?

31 maj, 2014 23:23

Ezra Wilde Styles
Elev

Avatar


Vi kan ta ett riktigt band!
Om det är ok för dig så skulle jag vilja att min karaktär mår psykiskt dåligt (typ deprimerad) men hon döljer det genom att låtsas vara självsäker och cool!

31 maj, 2014 23:31

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Har typ kommit på en idé till ett roll, och jag behöver någon att rolla det med

Du får inte svara på den här tråden.