Prs Mellan och Azrabella
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Mellan och Azrabella
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Mellan
Elev |
Hellu hottie. ;** AzrabellaB Hahaha men ja vanligt första året och vi träffas på tåget eller nåt? Mall:
Namn: Sally Efternamn: Cramforth Kön: Flicka Utseende: Mörk brunt hår med svallande lockar, Klara blå ögon, solbrun hy, rosiga kinder, liten näsa, fräknar och buskiga ögonbryn. Ålder: 11 Blodstatus: Halvblod Elevhem: Rawenclav Personlighet: Snäll, söt, rolig, omtänksam, blyg, bathofobisk, bokmal, smart och lättsovare. Övrigt: Bor hos sin Mamma Lesley i Irland. Haha ja lite fail men vi ser ju vad som händer! Let's do this!! (Vi övergår i jag form efter första "intrycket" ______________________________________ Sally hoppade vingligt ut ur väggen till perrong 9 3/4. Det röda tåget tutade vänligt och hennes ansikte sprack upp i ett stort leende. Alla tänderna syntes och det var markant att hon hade tappat en igår, gluggen lyste i lampskenet. Hon drog väskan bakom sig och katten hade hon i famnen. Det fastnade lite svart katthår på hennes vita blus men det var inget hon hakade upp sig på. Med raska steg skyndade hon mot tåget. Hennes mamma hade varit tvungen att skynda iväg till ett möte på trollkarls ministeriet så hon kunde inte närvara vid avfärden. Sallys pappa var mugglare och honom hade hon aldrig träffat. Därför fick hon gå själv. I tåget var det lugnt, sånär som ett par äldre elever som busade. Sally var vanligtvis försiktig av sig men kände nu för att pröva något nytt! Ingen kände ju henne. Hon slog sig ner i en tom tågkupee och katten la sig i hennes knä. "And off we goo" stojade några elever utanför. Hon slöt ögonen och längtade till Hogwarts. HIHIHIHIHI 8 maj, 2014 17:53
Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 8 kl. 21:48
|
|
AzrabellaB
Elev |
Namn: Lara
Efternamn: Clavier Kön: Flicka Utseende: honungsblont hår med mjuka lockar, ljust bruna ögon, porslinshy med rosiga kinder, skarp näsa, skarp ansiktsform Ålder: 11 Blodstatus: Renblod Elevhem: Ravenclaw Personlighet: Vild, glad, lite korkad ibland, rolig, söt Övrigt: Bor med sin mamma, pappa och storebror Joshua i Mullingar Let's do this ______________________________________ Lara log mot sin mamma, innan hon började springa mot den kompakta väggen. När hon väl kom ut kände hon säg lättad. Hennes honungsblonda hår stod inte ut så mycket i mängden. Lara fortsatte flitigt dra sin väska med den lilla buren uppe på. Hon hade envisats om att få ett annorlunda djur, och tillslut hade hennes pappa gått med på att köpa Bernad åt henne. Bernad var en ganska tjock ökenråtta med en gråbrun len päls. Men enligt henne var han det finaste djuret i världen. Hon studsade, eller ja försökte med väskan, fram mot det röda tåget. Pappa och Joshua var för tillfället i Italien på en resa, så mamma var den enda som var där att vinka iväg henne. Det var inte så värst vilt inne i tåget. Bara några få äldre elever. Ingenting hon inte sett förrut. Hon knuffade upp en dörr någon centimeter. Knackar försiktigt. Flickan ser nästan ut att sova. "Är det ledigt här?" Frågar hon. -Ja det är Sally hon frågar min profilbild är phil lester för han är very cute, ok 8 maj, 2014 18:14
Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 8 kl. 21:26
|
|
Mellan
Elev |
(Jag tror det skulle förenkla saker så ja XD)
Jag vinklar upp huvudet och öppnar ögonen när jag inser att någon tilltalar mig. En söt flicka med honungsfärgat hår ler försiktigt mot mig. Hon ser snäll ut, så jag säger ja. "Ja, det går bra" säger jag blygt och aktar min koffert från sätet mittemot. HIHIHIHIHI 8 maj, 2014 20:49 |
|
AzrabellaB
Elev |
Jag ler och sätter mig bestämr mittemot henne.
"Jag är Lara. Lara Clavier" säger jag och sträcker fram handen. min profilbild är phil lester för han är very cute, ok 8 maj, 2014 20:58 |
|
Mellan
Elev |
Blygt tar jag handen. "Sally Cramforth" säger jag och ler. "Är det ditt första år?" frågar jag för att få igång en konversation.
HIHIHIHIHI 8 maj, 2014 21:02 |
|
AzrabellaB
Elev |
"Japp! Mina föräldrar och min storebror har alla gått på Hogwarts. Det kommer bli fantastiskt!" Säger jag och ler brett då det gör ont i kinderna. Jag tar fram Berndard så han inte ska vara så uttråkad.
min profilbild är phil lester för han är very cute, ok 8 maj, 2014 21:25 |
|
Mellan
Elev |
"Ja, jag är också super taggad! Min mamma är häxa men pappa är mugglare. Fast jag har aldrig träffat honom..." jag grimaserar vid det sista. Pappa har alltid varit en känslig punkt för mig. När Lara tar upp sin ökenråtta blir jag först orolig över att Asterix, som min katt heter, men andas ut då jag märker att han inte reagerar. Skönt. "Söt rått by the way!" utbister jag och det är verkligen ingen lögn.
HIHIHIHIHI 8 maj, 2014 21:39 |
|
AzrabellaB
Elev |
"Ah tack!" Skrattar jag innerligt, och försöker byta ämne. Sally verkar lite spänd när vi pratar om familj.
"Har du någonsin smakat trollkarlsgodis?" Frågar jag. min profilbild är phil lester för han är very cute, ok 8 maj, 2014 21:44 |
|
Mellan
Elev |
"Ja, ett antal gånger förut. Bertie Bott's bönor är förskräckliga! Jag fick jord en gång" säger jag och skrattar.
HIHIHIHIHI 8 maj, 2014 21:48 |
|
AzrabellaB
Elev |
"Usch!" Brister jag ut och skrattar lite. Jag blir tyst och stryker Bernad över pälsen lite lätt.
min profilbild är phil lester för han är very cute, ok 9 maj, 2014 07:21 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Mellan och Azrabella
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen