Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[ÖPPET ROLLSPEL]The Simpsons: Earthland Realms[ÖPPET]

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [ÖPPET ROLLSPEL]The Simpsons: Earthland Realms[ÖPPET]

Användare Inlägg
Fellrendión
Elev

Avatar


Ibland får man väl vara mer eller mindre seriös och nu valde jag att starta ett Simpsons-rollspel.

Regler:

*Skriv på engelska

(Vill man däremot vara med men inte skriva på engelska så kan det skippas)

*Ta inte över någon annans karaktär etc, det vanliga.

*Skriv i tredjeperson. Jag-form är alltså ej tillåtet!

*En varelse per person

*Var helst aktiv

*Man får inte hitta Maggie direkt för att det är hela handlingen med rollspelet. ;P

*Kritisera mig inte för dessa dåliga regler

Handling (nu skriver jag på svenska men jag menar när rollspelet börjar) :
Bart och Lisa är nästan beroende av datorspelet "Earthland Realms" vilket är ett slags rollspel. De spelar varje dag, men till slut händer det att Maggie på något sätt försvinner in i datorn. Det resulterar till att hela familjen måste in och leta efter henne och målet är då att rädda Maggie.

Mall:

Namn:
Varelse i spelet:
Vapen:
Krafter:
Styrka:
Svaghet:
Övrigt:

(Inte en särskilt lång mall då man ändå borde känna till Simpsons innan man går med )

Min mall:

Namn: Lisa Simpson
Varelse i spelet: Trollkvinna
Vapen: Sin saxofon
Krafter Hon spelar på sin saxofon för att framkalla sin magi. Prata med djur och växter.
Styrka: Hon är bra på att tyda olika skrifter och hitta lätta sätt att komma igenom nivåerna.
Svaghet: Klättring
Övrigt: -

Taggar:
Choppa? ;P Anyone?! D:

Har ingen som helst idé vem jag kan tagga...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

6 maj, 2014 18:12

Detta inlägg ändrades senast 2014-05- 6 kl. 19:08
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Sorry, men jag är inte så bra på att rolla på engelska, och dessutom tittar jag inte på Simpsons... D:

6 maj, 2014 19:03

Fellrendión
Elev

Avatar


*Puttar upp tråden*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

9 maj, 2014 19:47

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [ÖPPET ROLLSPEL]The Simpsons: Earthland Realms[ÖPPET]

Du får inte svara på den här tråden.