PRS - Måntass och Selma...
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS - Måntass och Selma...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Måntass
Elev |
Selma...
Nu har jag skapat tråd! Vi vet grundhandlingen, det kan väll börja så och utvecklas därefter? O.o Mallförslag: Namn: Ålder Personlighet: Utseende: Familj och bakgrund: Övrigt: Duger det eller vill du tillägga något? O.o ![]()
4 maj, 2014 01:10 |
|
Selma...
Elev |
Awesome x) Det duger säkert ^^
Innan jag börjar med mallen nu inser jag att vi kanske inte har tänkt oss samma kön... owo ??? Hade du tänkt tjej eller kille? x) Jag kommer förmodligen bli tvungen att hitta på en ny karaktär nu... >.> 4 maj, 2014 12:26 |
|
Måntass
Elev |
Haha! xD Jag glömde det också för ett ögonblick o.o
Men det går lika bra med båda för mig! Your pic ^^ ![]()
4 maj, 2014 22:44 |
|
Selma...
Elev |
Hahaha x)
I sådana fall så... låter jag dig välja *kastar bort karaktären som jag hade i huvudet för inser att dess historia är helt fel nu... owo* xD Min profilbild? O.o cx 5 maj, 2014 17:34 |
|
Måntass
Elev |
5 maj, 2014 22:24 |
|
Selma...
Elev |
Yay ^^ Funkar för mig :'3
"Your pic ^^" gjorde MIG förvirrad XD ____________________________________________ Namn: Allison Toriyama Ålder: 17 ( I don't even know XD ) Personlighet: Mycket bra fråga... x) Denna kategori har en väldigt stor tendens att ändras med tidens gång så jag smyger bara bort härifrån... x) Utseende: ![]() something like this ^^Familj och bakgrund: I början av rollet har hon en flickvän som är bi som hon sedan gör slut med när hon får reda på att hon är otrogen mot henne med en kille. Hennes familj består av hennes storebror, Alexander, och hennes mamma och pappa (Julie och David). När Allison väl kom ut så tog hennes pappa det som hårdast, och vägrade tala med henne under en lång stund - efter denna stund så har deras förhållande varit lite... spänt - och hennes mamma försökte vara förstående men ansåg att detta endast var en fas och att hon förmodligen var bi och att det inte är så allvarligt för då finns fortfarande chansen att hon blir "normal", och det fick Allison att tveka lite och försökte komma i underfund med ifall hon verkligen var homosexuell, bi eller hetero, detta skedde när hon var femton. Men, numera vet hon vem hon är och låter inte hennes föräldrar påverka henne på det viset längre. Hennes bror var den enda som faktiskt inte frös ut henne. I början blev han chockad, sårad över att hon inte sagt något till honom tidigare och sedan smått äcklad. Men, efteråt så insåg han att hon fortfarande var densamma och slog nästan huvudet i väggen när han insåg att även han hade frusit ut henne under en kort stund och att hon var helt själv och fick tacklas med alla problem som hennes "utlåtande" kom med. Efter den incidenten (och en där han såg henne bli slagen efter skolan, då han hade kommit till hennes skola för att tala med henne), så insåg han vilken idiot han verkligen hade varit och grep genast in, försvarade sin syster vilket resulterade till ett väldigt lila öga och en mörbultad kropp. Men, efter den dagen så var syskonen närmare än någonsin tidigare. Båda är sådana personer som helst inte går runt och har förhållanden som varar i en månad utan faktiskt vill ha ett seriöst förhållande, så, när syskonen är på en bar eller liknande och Alexander (han är två år äldre, btw) försöker hitta en flickvän brukar han "driva" med Allison då de båda letar efter tjejer att kunna spendera livet med. ("Hon då? Nej, inte den svarthåriga, den rödhåriga? Inte? Den blonda då? Aw, okej då. *suck* *skratt och sedan rufsar han till hennes hår vilket leder till surmulna och ilskna blickar från Allison*) Men, på grund av att Alexander har insett att det är helt okej för en person att vara homosexuell och kärlek trots allt är kärlek så har det resulterat till att även han har blivit mobbad och slagen och ibland fått kalla blickar från sina föräldrar när han återvänder hem efter att ha varit och hälsat på Allison i hennes lägenhet som hon flyttade till så fort hon fyllt sjutton då hon inte orkade med något längre. Som sagt är inte Allison typen som har haft jättemånga förhållanden i livet, endast tre faktiskt, så därför blir hon djupt sårad när Amanda (hennes snart ex) är otrogen mot henne eftersom att hon hade varit Allisons första kärlek på... väldigt länge. Och, hon tror inte att någon någonsin kommer att kunna få hennes hjärta att slå på samma vis som med Amanda (som, hon egentligen inte var så där störtförälskad i, utan tyckte att det var skönt att äntligen ha någon som kunde förstå henne). Övrigt: Hon har en liten beagle som hon har döpt namngett efter hans ras "Beagle" då hon inte riktigt visste vad hon skulle döpa honom till och tyckte om rasnamnet. Hon sjunger även bra även om det kanske inte är superstjärna Beyoncé bra x) Hon kan samt rita och skriva på ett dugligt vis då hon insett att kreativitet och konst på alla sätt och vis hjälper henne att fly från omvärlden. Hon var född... vart hon nu än bor x) Och flyttade inte dit (Vart dit nu än är XD ) från Thailand (? I don't even know anymore x) ) och hennes mamma är.... vart de nu än bor XD Skulle ha lagt till mer i bakgrund men insåg att mallen kanske blev lite väl... lång? på familj XD Hoppas detta är en okej mall ^_^ 7 maj, 2014 07:47 |
|
Måntass
Elev |
Du ska få höra en hemlighet, jag älskar långa mallar!
Här kommer min.. lite långa mall xD Namn: Rakel Ashton Ålder: 17 blir super! c: Personlighet: (Jag håller med dig och tänker bara skriva lite kort.) Rakel är väldigt bestämd och har varit med om mycket, det påverkar hennes val och personlighet mycket, hon kan vara ganska svår att handskas med men hon är väldigt kärleksfull mot människor hon tycker om. Rakel är väldigt konstnärlig och går ett konstnärsprogram och ska i framtiden förhoppningsvis konstnär eller bildlärare. Utseende: ![]() Familj och bakgrund: Rakel växte upp med sin mor eftersom hennes far aldrig riktigt brytt sig om henne och är något av en alkoholist. Hennes mor var bisexuell och var gift med en kvinna som heter Cristine innan de gjorde slut när hon var tolv år. Rakel växte upp med att det var okej med att vara sig själv till fullo och att alla sexualiteter är lika mycket värda. Hon insåg när hon var tio att hon antagligen var homosexuell eller evt bisexuell, men hon var hur som helst nöjd med sig själv. Men när hon fyllde tretton så fick hennes mor en hjärtsjukdom som gjorde att hon inte kunde lämna sjukhuset. Hon kunde förstås inte alls ta hand om Rakel längre, så hon fick flytta in hos sin pappa. Men hennes far hade inte förändrats och hon levde som i en mardröm, gick dagligen i skräck för att bli slagen, fick göra allt för att hålla sig ur vägen och behövde lära sig att ta hand om sig själv. Hon blev grovt misshandlad flera gånger, men höll ut så att hon kunde återvända till sin mor sen när hon blev frisk. Det blev hon inte, utan dog under hösten då Rakel var fjorton år gammal. Hon blev förkrossad och höll på att ge upp, men då hon träffade sin första stora kärlek, Susanne. Susanne gjorde livet värt att leva igen och tillslut så vågade hon ta med henne hem. Men hennes far blev rasande då han insåg att de var tillsammans och förbjöd henne att någonsin träffa henne igen. Rakel hade som sagt vuxit upp med att det inte spelade någon roll och var därför helt oförberedd när detta hände. Efter det blev misshandeln värre och kort därefter så gjorde Susanne slut, hon sa att hon inte kunde klara av ett förhållande som var så komplicerat. Som sextonåring flyttade hon hemifrån, eller snarare rymde, och sedan dess har hon mått mycket bättre. Det går bättre i skolan och hon tjänar tillräckligt med pengar på sitt deltidsjobb för att kunna betala räkningar och unna sig något då och då. Hon jobbar som bartender på helgerna och trivs med det. (Tänkte att det skulle kunna vara ett sett att få dem att träffas ;' Övrigt: Hon har en katt som heter Ögat, hon är alldeles kolsvart och är blind på ena ögat, därav hennes namn. ![]()
7 maj, 2014 22:16 |
|
Selma...
Elev |
(Awesome :'3 När vill du att de ska träffas? x3 Tanken är att Allison ska gå till en bar nu efter det här inlägget - som jag gav mig själv äran till att skriva XD - så de skulle kunna träffas nu, eller åtminstone veta om varandras existens eller så blir det så längre fram? xD Du väljer ^_^ )
Allison granskar den kraftiga dörren. Den ser ut att vara gjord av trä men Allison kan svära på sitt liv att den glänsande, bruna ytan endast är skenet som bedrar, att det fanns massvis med metaller mellan två träskivor som gör det svårare för inbrottstjuvar att slå in dörren. Inte för att det behövdes på Amandas dörr som alltid stod öppen och praktiskt taget bad om att bli rånad men, denna gång var det bara tur. Snart var det sex månader för dem, nästa vecka bara, men Allison tyckte att de redan nu kunde kicka igång firandet. Det var en av många anledningar hon höll i en flaska med rött vin. Så, efter att ha tagit ett djupt andetag och försökt ignorera det droppande ekot i trapphuset så sätter hon handen på handtaget och pressar sakta ner det, så ljudlöst som möjligt. Hon öppnar dörren, stiger in och stänger den efter sig utan att låsa fastän hon i vanliga fall brukar göra det. Men, om hon har rätt så kommer det inte dröja länge förrän Amanda vill att de ska ut och fira, till den närmaste klubben. Allison håller precis på att ropa flickvännens namn när hon hör konstiga, stönande ljud från Amandas sovrum. Eller, ja, konstiga är de väl inte, det låter precis som när någon har sex och Allison hejdar sig. Tittar Amanda på porr? Hon bestämmer sig att ignorera det faktumet och överraska Amanda istället. Hon tassar ljudlöst fram genom den prydliga men hemmatrevliga korridoren och fortsätter genom den tills hon kommer fram till Amandas rum som ligger i mitten av hallen efter att man har svängt höger. Hon sätter handen mot handtaget och känner hur hjärtat slår hårdare. De där stönande ljuden kommer inte från en film. Åh, gud nej, hur många gånger har hon inte hört hennes röst på det där viset? Allison vet vad som väntar henne där inne speciellt när hon hör ett skratt som tillhör en kille, men, ändå trycker hon ner handtaget med ett leende på läpparna, för, kroppen och hjärnan är inte lika snabba. Amanda skrattar och ler och hennes blonda hår ligger utspritt på kudden. Killen som är ovanför hennes nakna kropp med brunt hår och blåa, änglalika ögon men med ett leende på läpparna som är allt annat än änglalikt. Amandas blick vandrar bort mot dörren som plötsligt har öppnats och möter Allisons blick. Amanda bleknar och ser helt förskräckt ut, men är inte på långa vägar lika blek som Allison. När killen ovanför Amanda lägger sig tillrätta bredvid Amanda och ser på Allison med undrande blick så blir det för mycket. Vinflaskan i hennes hand faller ner mot golvet och går sönder, färgar den snövita mattan blodröd. Som om det vore Allisons krossade hjärtas blod. "Allison..." viskar Amanda och Allison kan inte avgöra ifall det är sorg eller skräck i hennes röst. "Woah, det må vara min födelsedag, men ska vi allvarligt talat ha en trekant?" säger den nakna killen och spricker upp i ett leende. "I'm in, all the way." Allison vet inte vad hon ska göra. Hon är chockad. Varför är hon det? Hon visste vad som väntade när hon förstod att det var Amandas stönanden. Är hon chockad över att Amanda är otrogen? Eller för att hon är otrogen med en kille strax innan deras halvårsjubileum? "Allison!" skriker Amanda när Allison vänder sig om och börjar springa snabbare än hon har gjort på länge, genom korridoren, ut genom dörren, ner för trapporna och ut i den friska luften medan hon försöker minnas ifall hon slängde igen dörren efter sig eller inte. Hon hukar sig ner, sätter huvudet mellan knäna och försöker att andas, ut, in, ut, in. Det är inte svårt. Det är något hon gör dagligen utan att tänka på det. Så, varför i helvete är det så svårt att andas nu? Varför värker lungorna som om någon pressar sin fot mot henne och försöker spräcka henne. Varför snurrar det runt i huvudet? Och varför kan hon inte se klart? Varför i helvete är allting så svårt plötsligt? Amanda betydde inte så mycket för henne, Amanda är inte Allisons syre för att kunna överleva. Aldrig. Inte efter all mobbing sedan lågstadiet, hon kan inte ens lita på någon längre. Vågar inte förlita sig på någon. Så varför är kroppen så svår att kontrollera plötsligt? "Allison!" skriker någon efter henne och hon hör steg i trappan. Hon ställer sig genast upp. Ilskan har ersatt panikångesten. "Allison!" Den här gången vänder hon sig faktiskt om. "Nej. Försök inte ens..." "Låt mig förklara!" utbrister Amanda. "Är du från vettet eller något? Jag tror inte det där behöver förklaras. Jag är inte dum i huvudet. Och framför allt är jag inte din lilla fågel med bruten vinge", säger hon och stirrar på Amanda som endast är klädd i ett lakan hon har virrat runt kroppen. Hon måste frysa i de kyliga höstvindarna. Sedan vänder sig Allison om och springer igen, springer medan tårarna börjar rinna nerför hennes kinder och inser att det där med fågeln förmodligen var sant. Det är så Amanda betraktar henne. Eller betraktade. Vad hon nu än gör. Efter att ha sprungit i flera minuter så stannar Allison och tar fram mobilen. Det första hon gör är att radera Amandas nummer även om det kommer bli svårare att radera numret från minnet. Sedan ringer hon Alexander. "Alexander." "Kan du träffas?" undrar Allison och torkar bort tårarna från kinderna och försöker att hålla all gråt borta från rösten. "Sure. Det är lördag, inte sant? Vart vill du träffas?" "En bar? Du har väl ingen flickvän ännu?" säger hon och gör ett tappert försök att försöka skämta. "Nej", svarar han aningen bitter. "Det vanliga stället då?" "Okej." "Du får förklara tårarna när vi ses. Jag är där om en halvtimme". Han lägger på innan hon hinner säga något. Hon suckar. Även om hon inte alls har lust med något sådant här just nu så vet hon att det är hennes bror som kommer rädda hennes liv från ett liv i tomhet och självömkan. Plus, hennes vinflaska sprack ju och hon har lovat kroppen alkohol. Så hon börjar springa så snabbt benen bär bara för att ha en annan slags smärta och utmattning att fokusera på än den mentala. [Och, jo *host* jag älskar att skriva långa inlägg... Kanske borde ha varnat om det tidigare så att du visste vad det var du gav dig in i XD Men, skriver inte alltid så här långa ^^ *lovar* ![]() Är det förresten okej att det är höst och lördag? x) Annars ändrar jag det ^^ Och, varför valde jag bara A-namn?! O.o ] 8 maj, 2014 19:31 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS - Måntass och Selma...
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen