Divergent rollspel! (Icke privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent rollspel! (Icke privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Trädkatten
Elev |
Okej. Jag hade tänkt att vi kanske skulle vara 5-6 personer som rollspelar, men vi får väl se hur många det blir.
Alla karaktärer måste ha fyllt sexton. Alltså börjar vi rollspelet från när de ska byta falang. Och alla MÅSTE byta till De Tappra. Om vi inte är samlade på ett ställe så blir det ju lite konstigt som ni nog kan förstå. Mall: Namn: Hemma falang: Utseende: Familj&bakgrund: Personlighet: Styrkor(högst 3) : Svaghet(minst 3) : Övrigt: Spoiler: Tryck här för att visa! (Med hemma falang menar jag den falang som karaktären växt upp i) REGLER: *Skriv mer än två meningar, helst. *Det kommer inte vara i någon ordning så vänta in andra och rolla inte flera sidor. *Alla mugglis regler gäller även här. *Ha roligt! Det är bara att hoppa in om du är sugen på att rolla lite!
12 apr, 2014 08:03
Detta inlägg ändrades senast 2014-04-18 kl. 10:28
|
|
Borttagen
|
Är med (läste ut Divergent igår
12 apr, 2014 08:59 |
|
Trädkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Är med (läste ut Divergent igår Ja visst! Roligt att du vill vara med.
12 apr, 2014 09:06 |
|
Borttagen
|
Min mall~
Namn: Jennifer Mallory Hemma falang: De fridfulla Utseende: Familj&bakgrund: En mamma som dig i cancer, en pappa som lever men inte orkar sköta om henne, och tvillingsystern Sarah som väljer De Osjälviska. Båda byter bland annat för att deras pappa inte orkar bry sig om dem. Personlighet: Modig men ändå smart, kanske inte vänlig, utom mot de hon känner. Styrkor(högst 3) : Bra på att sikta, att klättra och att komma ut ur små knipor. Svaghet(minst 3) : Kan inte simma, har dyslexi och fast hon är modig vågar hon inte döda någon. Övrigt: - 12 apr, 2014 09:14 |
|
Safir
Elev |
Är gärna med om det är okej ^.^
Mall: Namn: Marbelle Canavan Hemma falang: De ärliga Utseende: Kort, mörkt hår, snaggat på ena sidan. Lång, relativt muskulös. Bruna ögon, rak näsa och ganska fylliga läppar. Familj&bakgrund: Har en mamma, pappa och lillasyster. Bästa vännen Max dog för ett kort tag sedan. Personlighet: Marbelle är tuff utåt, men lär man känna henne är hon ganska mjuk. Rätt ofta sarkastisk. Styrkor(högst 3 Svaghet(minst 3 Övrigt: Är homosexuell
12 apr, 2014 18:06 |
|
Trädkatten
Elev |
Skrivet av Safir: Är gärna med om det är okej ^.^ Mall: Namn: Marbelle Canavan Hemma falang: De ärliga Utseende: Kort, mörkt hår, snaggat på ena sidan. Lång, relativt muskulös. Bruna ögon, rak näsa och ganska fylliga läppar. Familj&bakgrund: Har en mamma, pappa och lillasyster. Bästa vännen Max dog för ett kort tag sedan. Personlighet: Marbelle är tuff utåt, men lär man känna henne är hon ganska mjuk. Rätt ofta sarkastisk. Styrkor(högst 3 Svaghet(minst 3 Övrigt: Är homosexuell Det är såklart att det är okej! Så roligt att du vill vara med.
12 apr, 2014 18:13 |
|
Safir
Elev |
Skrivet av Trädkatten: Skrivet av Safir: Är gärna med om det är okej ^.^ Mall: Namn: Marbelle Canavan Hemma falang: De ärliga Utseende: Kort, mörkt hår, snaggat på ena sidan. Lång, relativt muskulös. Bruna ögon, rak näsa och ganska fylliga läppar. Familj&bakgrund: Har en mamma, pappa och lillasyster. Bästa vännen Max dog för ett kort tag sedan. Personlighet: Marbelle är tuff utåt, men lär man känna henne är hon ganska mjuk. Rätt ofta sarkastisk. Styrkor(högst 3 Svaghet(minst 3 Övrigt: Är homosexuell Det är såklart att det är okej! Så roligt att du vill vara med.
12 apr, 2014 18:44 |
|
the marauder
Elev |
Är med, syrran ;P Fastän jag typ inte ens läst ut Divergent... Anyway, här är min mall:
Namn: Lillith Dawson Hemma falang: De lärda Utseende: Rakt, svart, långt hår, mörk hy, bruna ögon. Familj & bakgrund: Lillith har många syskon, väldigt många syskon, och eftersom hon är yngst så har hon alltid känt sig undanskuffad och bortglömd, så hon bestämmer sig för att byta till de tappra för att starta ett nytt liv. Personlighet: Hon är mycket livlig, och försöker ofta ta upp så mycket plats som möjligt. Hon gillar att stå i centrum. Styrkor(högst 3) : Lätt att lära sig, och att komma ihåg saker, klättra. Svaghet(minst 3) : Hon är inte särskilt bra på fysiska grejer som att slåss och sånt. Klaustrofobi (rädsla för små utrymmen). Hon är överdrivet nyfiken och gillar att lägga näsan i andras affärer, kan verka något påträngande. Övrigt: Är bisexuell. Gillar katter. Allergisk mot jordnötter. 12 apr, 2014 19:44 |
|
Trädkatten
Elev |
SingWithIce, du sa ju att du kanske ville vara med fast du helst ville att det skulle vara 2-3 personer...
EDIT: Eftersom att SingWithIce inte svarar antar jag att hon inte vill vara med. Såå, vem vill börja med att skriva det första rollspels-inlägget?
13 apr, 2014 09:08 |
|
Pinkie Pie
Elev |
16 apr, 2014 15:55 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent rollspel! (Icke privat)
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen