Hogwarts grundare [prs]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts grundare [prs]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HP_Maja
Elev |
Okej, det här är ett roll mellan mig och Plorran.
Kort sagt handlar det om Helga Hufflepuff (jag) och Salazar Slytherin (Plorran), de (vi...?) är barndomskompisar. En dag ser de alla misslyckade trollkarlar och häxor och bestämmer sig Helga och Salazar för att hitta de två störta trollkarlarna/häxorna på jorden och skapa en trollkarlsskola. Hur mycket ska vi skriva i varje inlägg Plorran? The marauder's map 8 apr, 2014 20:27 |
|
Borttagen
|
Kanske så att det rymmer hela *textrutan*, elr?
8 apr, 2014 20:33 |
|
HP_Maja
Elev |
8 apr, 2014 20:57 |
|
Borttagen
|
Jag tror inte det...
10 apr, 2014 21:08 |
|
HP_Maja
Elev |
11 apr, 2014 06:52 |
|
Borttagen
|
Aa, har bevakat, men kan inte skriva just nu, så skrov t att jag kan
11 apr, 2014 07:42 |
|
HP_Maja
Elev |
11 apr, 2014 09:14 |
|
Borttagen
|
Oj, sorry, menade skriv så att jag kan
Mitt namn, är Salazar. Salazar Slytherin. Jag är nitton år, och bor i en by kallad Hogsmeade. Ännu en sak som bör räknas upp är att jag är trollkarl. Jag utbildas hemma av mina föräldrar, det är inte så att jag tycker om de. Tvärtom, de... jag vet inte vad jag ska säga. De ska alltid vara så perfekt, renblodiga. Och så ställer de såna krav på mig. Jag har kort rakt, brunt hår. Jag är inte särskilt muskulös, men inte heller spinkig. En ganska vanlig trollkarl alltså. Det som skiljer mig från andra är helt enkelt att jag är begåvad. Långt över vad som är vanligt för en i samma ålder faktiskt. Långt över vad som är vanligt för folk som är över min ålder också. Jag lade ifrån mig boken. Inte ens skrivandet hade visst kunnat rädda mig. Slaget från mamma låg fortfarande på ryggen, så plågsamt. Att hon hade slagit mig, bara för att jag... träffat Helga. Helga var inte alls som de trodde! Hon var en fantastisk person! Men självklart fick jag inte vara med henne, för att hon bara var halvblod. Jag hatade mina föräldrar mer en någonsin. Barn skulle inte behöva bli undervisade på det sättet. Inte av de som de hatade mest. Men vad skulle jag göra åt det? Självklart inget. Jag var så vidrig. Som bara satt här och tänkte utan att göra något. Utan att göra något... Jag hade lite skrivkramp när jag krafsade ihop det här, så det är väl inte sådär jättebra... 12 apr, 2014 10:50 |
|
HP_Maja
Elev |
13 apr, 2014 20:46 |
|
Borttagen
|
Aah, annars blir det så kort!
14 apr, 2014 08:25 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen