Vilse i den förbjudna skogen (Prs)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Vilse i den förbjudna skogen (Prs)
|
Borttagen
|
Ja här ska jag och Trillus rolla om två elever från hogwards som går vilse i skogen.
Namn
ålder
kön
elevhem
familj och bakgrund
styrka
svagheter
övrigt
30 mar, 2014 18:26
|
|
Borttagen
|
Namn: April Key
ålder: Hur gamla ska de vara?
kön: Tjej
elevhem: Slytherin
familj och bakgrund: Hon bor med sin pappa i London då hon inte går på hogwarts. Hennes mamma och 2 syskon drunknade för några år sedan.
styrka: Venne
svagheter: Blir lätt sårad, arg och irriterad.
övrigt:-
30 mar, 2014 18:30
|
|
Borttagen
|
Namn: Joel
ålder: 15 (Låter 15 bra?)
kön: kille
elevhem: Ravenclaw
familj och bakgrund: Joel övergöddes på trappan utanför ett barnhem utan att ingen vet varför. Joel växte upp på barnhemmet och har alltid varit den lite udda killen som ingen förstod sig på av de som fanns på barnhemmet. Joel håller sig för sig själv när han befinner sig på barnhemmet.
styrkor: Han kan bevara en hemlighet
svagheter: Han blir lätt avensjuk då han ser någon med sin mamma eller pratar om sin mamma eller pappa.
övrigt:
30 mar, 2014 18:41
|
|
Borttagen
|
15 går bra  Börjar du?
30 mar, 2014 18:51
|
|
Borttagen
|
Joel suckade han reste sig från sin säng på barnhemmet. Han skulle till hogwards idag det enda platsen där folk förstod honom här på barnhemmet kunde han höra folk som viskade om honom. Folk som inte ville vara med honom.
" Du Joel skynda dig din taxi kommer om en timme " sa föreståndarinnan strängt hon stod i dörr öppningen som vanligt knackade hon inte. Joel packade de sista böckerna han hade varit i diagongränden igår med proffesor Rose som var hans favorit lärare. Han kände att föreståndarinnan stirrade på honom. Joel släpade ut sin koffert ut ur rummet.
30 mar, 2014 19:00
|
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa!Är det ok om jag skriver jag-form?
30 mar, 2014 19:08
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa!Är det ok om jag skriver jag-form?
(Ja det är okej )
30 mar, 2014 19:09
|
|
Borttagen
|
Jag låg fortfarande och sov i min sköna och varma säng hemma, och snart skulle jag vara tvungen att lämna den och sova i de lite obekvämare sängarna på hogwarts.
- Ape. Sade pappa och skakade om mig lite lätt för att väcka mig. Jag såg mig yrvaket omkring och gäspade.
- Ja, ja, jag är vaken. Mumlade jag och hoppade upp ur sängen. Det tog inte lång tid innan jag var pigg som en mört och färdig för att starta till hogwarts expressen.
- Skynda dig, Ape. Sade pappa som redan satt i bilen. Jag hatade att bli kallad Ape, men alla gjorde det iallafall, trots att jag sade åt dem minst hundra gånger.
- För sista gången, sluta kalla mig Ape. Sade jag irriterat och släpade in kofferten i bagage utrymmet innan jag satte mig i baksätet tillsammans med min katt vid namn cat.
30 mar, 2014 19:16
|
|
Borttagen
|
Joel kände att folk tittade konstigt på honom men han fokuserade på frukosten istället
" idag åker han till internatet " viskade en flicka till sina vänner
" jag har en känsla av att det inte är ett vanligt internat har ni sett hans packning " viskade en annan flicka
Joel suckade.
30 mar, 2014 19:23
|
|
Borttagen
|
Om en timme kom vi fram till kings cross (Vad det nu heter o.o).
- Hejdå. Sade jag åt pappa eftersom han inte skulle komma igenom väggen.
- Hejdå. Sade pappa och kramade mig snabbt. Jag tog min koffert ur bagage utrymmet och sprang genom väggen till hogwarts expressen.
30 mar, 2014 19:28
|
Du får inte svara på den här tråden.