魔法の贈り物です [Majaluna]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > 魔法の贈り物です [Majaluna]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Mitt och Majalunas rollspel!
Hihi, kolla titeln (dålig, i know Mall: Fullständigt namn: Smeknamn: Ålder: Kön: Utseende: Personlighet: Element&kraft: Familj&bakrund: Övrigt: Blir den bra? ^^ 16 mar, 2014 17:20 |
|
Majaluna
Elev |
16 mar, 2014 17:22 |
|
Borttagen
|
Tack!
16 mar, 2014 17:31 |
|
Majaluna
Elev |
Jag tar riktiga japanska ord som namn ifall det är ok^^
Fullständigt namn: 甘い 奇妙な 異なる (Amai Kimyōna Kotonaru) Smeknamn: 愛 (Ai) Ålder: 14 år Kön: Flicka Utseende: (hon till höger, den andra är hennes tvilling 重力 (Jūryoku), skriver mer om henne nedan. Annan bild på Ai: ![]() Personlighet: Snäll och lojal mot sina vänner. Någon man kan lita på. Hon älskar allt som är sött och skrattar mycket. Blir inte ofta arg, men när hon väl bryter ihop blir det kaos. Element & kraft: Luft, kan sväva och kontrollera luften lite. Familj & bakrund: Mamma ファイン (Fain) och tvillingsyster Jūryoku. Hon älskar Jūryoku mer än någon annan. Jūryoku har eld som element. När Ai och Jūryoku var sju dog deras pappa i en olycka (magi inblandad), och mamman blev lämnad ensam när flickorna började på den gömda skolan (namn på skolan?). Övrigt: Duktig på att rita och andra kreativa saker^^ Anmärkning på något?
16 mar, 2014 18:12
Detta inlägg ändrades senast 2014-03-16 kl. 18:40
|
|
Borttagen
|
Namn: ミク松本
(Miku Matsumoto) Smeknamn: Kallas 初音ミク (Miku) Ålder: 14 Kön: Tjej Utseende: fast utan kattögon och med blåa ögon. Personlighet: Smartast i klassen, väldigt blyg men snäll. Duktig magiker också. Någon man kan lita på. Element & kraft: Vatten, hon kan kontrollera vatten och styra över det och så. Familj & bakrund: Mamma ゆり (Yuri), pappa 英明 (Hideaki), och storasyster いちご (Ichigo), 19 år. Hennes föräldrar har båda elementet luft, och hennes storasyster har elementet jord. Både Ichigo och Miku föddes i Tokyo. Övrigt: - Hoppas det duger 16 mar, 2014 18:24 |
|
Majaluna
Elev |
16 mar, 2014 18:26 |
|
Borttagen
|
Första skoldagen för terminen?
16 mar, 2014 18:32 |
|
Majaluna
Elev |
Sure, kör du första inlägget?
(Vi kan väl köra typ: inte mindre än fem meningar, det blir väl rätt tråkigt
16 mar, 2014 18:33 |
|
Borttagen
|
Kan köra första!
Men jag kör replikerna på svenska, är det ok? (Men jag skriver alltid ganska långt i början, sedan blir det kortare och kortare, men jag kan försöka! (Du får inte bli arg -.-) --- Jag hoppade in i bilen och slog igen dörren. Den rosa axelväskan lade jag på Ichigos bilstol. Jag spände fast mig och knackade mamma i ryggen. "Ska vi köra då?" Hon nickade så jag lutade mig mot fönstret och lät ögonen följas av Tokyos hus och gator. Då vi hade ungefär en halvtimme till skolan tog jag fram ett ritblock och började skissa på en ny manga. 16 mar, 2014 18:38 |
|
Majaluna
Elev |
Vi kör väl alla repliker på svenska...?
Och nej, jag blir inte arg Ska vi skriva i nu eller då-form? Jag skriver i nu-form nu iallafall, är det ok? Och, är det en internatskola? ~~ Jūryoku daskar mig i baken med sin lila axelväska. "Kom igen nu, latmask!" Jag skrattar och daskar tillbaka. Jag kliver in i bilen och sätter mig i mitten av baksätet. "Meeeen, där skulle ju jag sitta!" skrattar Jūryoku och jag skakar fnissande på huvudet. "Inte idag" "Då sitter jag fram!" ropar Jūryoku och studsar in i framsätet bredvid mamma som ser ut att tänka på något helt annat. Jag låter mig inte bekymras över det, hon har varit i sin egen värld sedan pappa dog. Jag skjuter undan tankarna på pappa och ser ut genom fönstret. Vi är faktiskt på väg! "Sover du, eller?" fnittrar Jūryoku och jag tittar upp, räcker ut tungan åt henne och skrattar jag med.
16 mar, 2014 18:54 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > 魔法の贈り物です [Majaluna]
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen