Vart är världen påväg?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Vart är världen påväg?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag kan inte hjälpa att jag har åsikter, sorry. :c
11 mar, 2014 17:56
Detta inlägg ändrades senast 2014-03-15 kl. 14:53
|
|
Borttagen
|
Prutt, vem är dina två närmaste vänneeeer?! D: D: D: xD
11 mar, 2014 20:15 |
|
Borttagen
|
11 mar, 2014 20:22 |
|
Borttagen
|
11 mar, 2014 20:23 |
|
AlexZz
Elev |
Well, om du nu letar efter erfarna rollare så finns det faktiskt en hel del på den här sidan. Jag skulle inte säga att alla på mugglis skriver så som ditt exempel lyder. Det finns faktiskt en hel del som jag skulle kalla erfarna rollare. Erfarenhet gäller inte heller i tid, för om det gjorde det så har jag bara skrivit inom roll i två år och är alltså rätt oerfaren i jämförelse med dig som rollat i sju. Men ett av mina senaste inlägg var på cirka 3000 tecken, så alla skriver inte bara två meningar och jag rollar med ett stort antal som skriver mycket mer än två meningar. ^^
Menade inte att vara elak eller liknande, om det uppfattades som det så ber jag om ursäkt. =) . .
12 mar, 2014 12:27 |
|
Borttagen
|
Vad är ernfaren rollare egentligen?
12 mar, 2014 12:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AlexZz: Well, om du nu letar efter erfarna rollare så finns det faktiskt en hel del på den här sidan. Jag skulle inte säga att alla på mugglis skriver så som ditt exempel lyder. Det finns faktiskt en hel del som jag skulle kalla erfarna rollare. Erfarenhet gäller inte heller i tid, för om det gjorde det så har jag bara skrivit inom roll i två år och är alltså rätt oerfaren i jämförelse med dig som rollat i sju. Men ett av mina senaste inlägg var på cirka 3000 tecken, så alla skriver inte bara två meningar och jag rollar med ett stort antal som skriver mycket mer än två meningar. ^^ Menade inte att vara elak eller liknande, om det uppfattades som det så ber jag om ursäkt. =) Well, jag har inte lyckats hitta en enda person ^^ Skrivet av Borttagen: Vad är ernfaren rollare egentligen? Det är en fråga bara du kan svara på. C: 12 mar, 2014 14:57 |
|
Angelinaa
Elev |
Problemet med att rollspela här är att man (i alla fall jag) inte alltid känner sina karaktärer och miljöer lika bra som på enbart rollspels sidor. Jag var medlem på magivarlden.se innan den la ner, då hade man tid att verkligen utveckla sina karaktärer och deras relation till varandra, det fanns också enkla miljöbeskrivningar man kunde vara säker på att alla spelare såg miljön på samma sätt, så man kunder skriva mer om det, liksom, så det fanns mer att skriva om, om du förstår vad jag menar.
Jag tycker inte man ska döma skicklighet på längden av inläggen. Jag tycker inte att det är kul när folk skriver typ en två meningar, jag försöker skriva sådär halvlångt minst, men ofta känns det som onödig utfyllnad som egentligen inte tillför något till spelet 12 mar, 2014 15:09 |
|
AlexZz
Elev |
Prutt
Jag kan försäkra dig om att det finns många som skriver mer än två meningar och rollspelare som har rollspelat under en längre period men det kan nog vara svårare att hitta folk som skriver 10 000 tecken per inlägg. Jag personligen vet ju inte hur du rollar men jag har inte sett speciellt mycket av dig heller så får man fråga var du letat? Om du letar efter erfarna rollare kan du leta i Hitta Rollspelspartner! där kan du helt enkelt skriva att du söker efter rollspelare som uppfyller dina krav eler leta efter annonser som uppfyller dina önskemål. Ber om ursäkt för eventuella fel, skriver via mobilen. . .
12 mar, 2014 15:49 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Borttagen: Finns här en enda seriös rollspelare kvar på Mugglarportalen? Någon som inte beskriver sig själv såhär? "jag är ganska så erfaren och så, har rollat i ett halvt år och skriver ganska långt, runt två meningar!!!! och så kan jag flytande svenska." Hej. Jag är en ganska så erfaren rollare som har rollspelat till och från i ganska exakt tre år. Jag skriver runt en A4-sida i Word, och den svenska som jag inte kan hjälper Word mig med. Förresten, jag glömde lägga till att jag finns här. Citat: Och jag har behärskat svenska och finska språket sedan runt fyra års ålder, jag kan en del engelska och lite spanska. Då kan jag vara mera än sju år yngre än dessa personer? 1. Det heter "på väg" inte "påväg" 2. Är du verkligen helt säker på att den sista meningen är en fråga? Om du, vilket du nämnde tidigare i ditt inlägg, börjar räkna "dessa personer" från tjugo års ålder och själv är tretton så är du helt klart sju år yngre (eller mera) Citat: Vart är världen påväg om detta, min vackra beskrivning på dagens rollspelare, räknas som de erfarna och duktiga? Det där är bara ett antagande. Precis som att längden på inlägget inte är ett krav för ett bra rollinlägg så är åldern på personen inte ett krav för en bra rollspelare. Det finns absolut ingenting som säger att rollspelare som är runt tjugo år, missar grammatiken och skriver inlägg på två meningar räknas som erfarna och duktiga rollspelare. I dare you to prove me wrong. Citat: De enda som jag kan rollspela med nu är mina två närmaste vänner då jag hittills inte har stött på en enda person som är erfaren nog för att fylla en liten barnunges kriterier? Då kommer här min självklara fråga - vilka kriterier har du? Jag skulle nämligen på rak arm kunna nämna ett flertal mycket duktiga rollspelare bara efter att ha hängt runt lite bland trådarna i det här forumet. Jag har dock bara hittat ett enda roll där du är med, och eftersom du inte har skrivit något där än så kan jag fortfarande inte utdöma exakt vilka andra kriterier du skulle kunna tänkas ha. Det jag såg var dock att din motspelare skrev i jag-form, och om det är roll i jag-form som du är ute efter så tror jag tyvärr att du har hamnat på fel plats. Som du säkert redan har märkt om du har sökt igenom trådarna (vilket jag antar att du har eftersom du säger att du inte har hittat någon värdig motspelare) så skriver mycket få personer här i jag-form, och det är inte sällan krav på att skriva i tredje-person. Annars finns det ju, precis som AlexZz säger, en tråd för att söka efter rollspelspartners som uppfyller ens önskemål. Om du inte har testat den tidigare rekommenderar jag det varmt ^w^ ![]()
12 mar, 2014 17:18 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Vart är världen påväg?
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen