Powerplay
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Powerplay
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
4 mar, 2014 18:18 |
|
Borttagen
|
Jag tror det är när man tar över någon annnans karaktär om jag inte minns fel
4 mar, 2014 18:23 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Jaa, man kan säga att det är som att ta över en karaktär, även om det så bara är i ett inlägg! Ex: "Anna och Maria argumenterade. Anna blev arg på Maria och slog till henne så att hon började blöda. Hon bröt näsan och slog Anna" är exempel på powerplay ifall du äger karaktären Anna men inte karaktären Maria. I sådana fall skulle man istället kunna skriva "Anna och Maria argumenterade (förutsatt att båda parterna är med på det). Anna blev arg och slog till Maria." Konsekvensen är upp till ägaren av Maria, om det inte är tillåtet med powerplay, vilket det dock oftast inte är vad jag vet. Powerplay är också att rolla saker/göra saker för sin egen karaktärs vinning (om jag har förstått det rätt)
4 mar, 2014 18:35 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Powerplay
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen