Någon som vill rollspela?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Någon som vill rollspela?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Angelinaa
Elev |
Jag tycker rubriken förklarar det mesta jag vill säga, är det någon som har lust att rollspela med mig? Helst något med fantasy
_________________________________________________ Mallar: Ithrenniel Namn: Yana Mantrask Ålder: 20 Utseende: Kort och vältränad. Har kort brunt hår med inslag av rött och bruna ögon. Familj: Mamman dog i barnsäng. Uppfostrad av en far och tre äldre bröder. Egenskaper: Hon är rättfram, säger vad hon tycker och gillar att vara ute och röra på sig. Hon kan inte sitta still en längre stund utan att bli väldigt otålig. Gillar att sjunga. Relation till andra spelaren: Ogillar. Tycker Tiar är tråkig och lite av en besservisser. Mål i livet: Besegra sin äldsta brorsa (som är soldat till "kungen" Vapen/Förmågor: Är duktig med svärdet. Är hyffsad med pil och båge, men blir lätt nervös och skjuter fel. Kan hantera två svärd samtidigt om så behövs. Hon bitts väldigt hårt också... Angelinaa Namn: Tiar Zhyk Ålder: 22 Utseende: Ganska långt ljusbrunt hår som alltid sitter uppe i en stram hästsvans, mörkgröna ögon, som har mörka skuggor under sig. Familj: Växte upp med bara sin mamma. Egenskaper: Tiar tänker igenom allt en extra gång innan hon går till handling. Hon älskar att sitta och läsa böcker och lära sig saker. Är för det mesta väldigt osocial. Gillar att se saker väldigt objektivt. Relation till den andra spelaren: Ogillar Mål i livet: Vill lära sig så mycket som möjligt innan hon dör Vapen/förmågor: Smart, ogillar att slåss men har alltid en kniv på sig i fall att. Övrigt:- Isse Weasly Namn: Zitch Kentack Ålder:19 Utseende: Medellängd med belk hy, svart hår som kan lysa blått i starkt ljus, blåa ögon. Inte jätte vältränad men är snabb och smidig. Familj: Rymde hemifrån när hon var 9 med sin syster, då fadern dödat modern. Systern omkom några år senare. Egenskaper: Tyst och kall, kan börja värma upp till vissa efter ett tag. Vissa kan tro hon inte är kapabel av mycket men när det krisar tar hon ett steg upp och reder ut saker. Relation till den andra spelaren: Neutral, kan verka som om hon ogillar dem men egentligen bryr hon sig inte riktigt. Mål i livet: Har inget, slutade tro på livet då hennes syster dog. Vapen/förmågor: Känner inte rädsla för sig själv och har för tillfället ingen hon bryr sig om, vilket gör att hon är beredd att ta stora risker. Bra med knivar, både att kasta och i närstrid, är också bra utan vapen då hon är väldigt smidig och kan många svaga punkter. Övrigt: Gillar att måla. Vildvittra Namn: Tara Latet Ålder: 17 år Utseende: Hon ser ut som de flesta i hennes folk, som de beskrivs i legenderna. Brunt långt hår, solbränd hy och klara skogsgröna ögon. Hon är medelång, stark och senig, bär kläder i skogsfärger och läderrustning. På det högra nyckelbenet har hon en svart tatuering föreställande en falk med utbredda vingar, ett tecken vilket folk hon tillhör. Familj: Tillhör det osynliga folket, ett folk som många tror enbart är legender och sagor, ett folk som vissa tror är utdött. De har dock levt gömda från civilisationen, de klarar sig själv och är ett utmärkt krigarfolk. Dock börjar ondskan röra på sig så det även hotar detta folket, vilket gör att de kommer att hjälpa till. Vissa har även övernaturliga förmågor och de sägs vara släkt med alver. Egenskaper: Det rollas fram ;P Relation till den andra spelaren: Det kommer, kan vara vaksam till en början. Mål i livet: Se sig om i världen, lära sig behärska sin förmåga. Vapen/förmågor: Kan få inblickar i framtiden, det kan komma när hon minst vill det och då faller hon helt enkelt ihop. Det kan vara framtiden, eller den troliga framtiden beroende på val som man gör. Är skicklig med pil och båge, dolkar och svärd. Hon har tränat med vapen sen barnsben. Övrigt: 14 feb, 2014 09:57
Detta inlägg ändrades senast 2014-03- 5 kl. 15:53
|
|
Ithrenniel
Elev |
14 feb, 2014 14:11 |
|
Angelinaa
Elev |
Yey
14 feb, 2014 15:53 |
|
Ithrenniel
Elev |
Jag kan gärna tänka mig något fantasy
![]()
14 feb, 2014 15:55 |
|
Angelinaa
Elev |
Jag tror jag är bättre på Harry Potter roll, även om jag inte säger nej till sagan om ringen heller
14 feb, 2014 15:57 |
|
Ithrenniel
Elev |
Vi kan ju ha någon slags grund att utgå från
![]()
14 feb, 2014 23:35 |
|
Angelinaa
Elev |
Ja det låter bra
15 feb, 2014 08:04 |
|
Ithrenniel
Elev |
Vi kan skapa en slags egen värld kanske
![]()
15 feb, 2014 14:35 |
|
Angelinaa
Elev |
Kanske två fiender som måste samarbeta mot en tredje fiende?
15 feb, 2014 14:45 |
|
Ithrenniel
Elev |
Den idén gillar jag, det blir mycket att spela på då
Bra, då kan vi bestämma att vi kör på "hitta ett föremål" ^^ ![]()
15 feb, 2014 15:06 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen