Ghost Hour [Rollspel]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ghost Hour [Rollspel]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
NU ÄR DET ÄR FULLT.
OBSERVERA Jag tänker sätta en varning på det här rollspelet av anledning att det troligen kan bli blodigt och allmänt hemskt. Men fritt fram att vara med, man kan alltid hoppa ur. Jag ber er tänka er ett hus, nej, inte ett hus, en herrgård. En gigantisk herrgård med hundratals rum och fyra flyglar. Tänk er en vacker gul exteriör som inte tappat sin kulör. Tänk er stora fönster med vacker svart metall. Tänk er massiva pelare vid den stora mörkbruna ingången, underbara möbler i valnötsträ. Rum med stora sängar, salonger med underbara mattor, stora eldstader och vackra trappor. Den idealiska herrgården för vilken kunglighet som helst att bo i. Men så placerar ni en dokusåpa där. Och inte vilken som helst utan en som kallas Ghost Hour. Ghost Hour sänds tjugofyra timmar om dygnet så länge showen är igång. Den sänds live och den kan sändas veckor i sträck på Ghost Hours egna kanal som dyker upp på varje TV, dator, mobil, surfplatta, iPod och det går inte att ta bort förrän showen är över. Ingen vet var programmet kom ifrån, men det har en hemsida, men ingen vet vem som ligger bakom det. Allt man vet är att en gång om året försvinner ett antal personer och en del av dem kommer aldrig tillbaka. De vet inte hur de hamnade där, de vet inte vad som hände, men de vaknar upp i den vackra herrgården i varsitt rum. Herrgården är full med faror och man vet inte vad som är äkta och inte. Till exempel så har Ghost Hour kommit ut med att årets rum som man vaknar i kommer man få möta ens största skräck. Det som också är roande är att varenda natt från klockan halv tolv till halv ett kommer herrgården bli övertagen av spöken, andar och demoner... allting från Slenderman till Spöket Laban dyker upp. Kan man överleva tills programmet är slut? Eller kommer detta års program inte lämna en enda överlevande? Mall: Namn: Ålder: Utseende: Familj&Bakgrund: Övrigt: Nej, var inte en superduperöverlevare med alla sorters kunskaper. (Hälsningen från min äldre syster som hjälpte mig hitta den "ultimata" motsatsen till Slenderman.) En del av årets deltagare: Skrivet av Borttagen: I'll do my mall now. Jag kommer förhoppningsvis inte skapa en liten Mary Sue här. Säg till om det liknar en, så ändrar jag. Hatar Mary Sues. Namn: Elizabeth Burgess. Kallas Lizzie av närmare vänner. Ålder: 20. Utseende: Alldaglig. Ljus hud, gröna ögon och vågigt, mellanblont hår som tenderar att bli väldigt smutsigt väldigt fort. ![]() Familj & Bakgrund: En mamma, en pappa och en trettonårig lillebror. Har alltid haft ett rätt trassligt förhållande med sin mamma och brukar gräla mycket med henne, både i telefon och när de träffas. Tycker sådär om sin lillebror, men älskar sin pappa över allt annat. Övrigt: Överkonsumerar på bubbelgum och rött läppstift (? icke-relaterat). Har världens sämsta kondition men tycker om att styrketräna. Är rädd för mörker, åska och tycker inte om stökiga rum. Kan göra upp eld utan att använda tändstickor tack vare en barndom i flickscouterna. Skrivet av Selma...: Namn: Evelina Afrodite Shadowsoul (Just because future is weird and I can do whatever I want with my characters... Oh, God, that just sounded so wrong! O.o ) Ålder: 17 Utseende: (minus stilettklackarna...) Familj&Bakgrund: Afrodite är uppvuxen med båda sina föräldrar (Sarah and Toby) och en storebror (Sam) som älskade att retas med sin lillasyster men de små bråken brukade oftast sluta med bråk, riktiga bråk med slag och allt, och i slutändan av dem bråken så rullade de jämt runt på golvet medan deras ögon tårades av skratt. Det visade sig att de båda älskar att slåss, inte mucka gräl, bara slåss, så de började slåss med varandra. Det blev deras lilla "grej". De improviserade oftast då ingen av dem har slagits på allvar, eller gått i karate eller något. Men, då Afrodite har gått på gymnastik i flera år och hon är något vigare än Sam så har det alltid varit en fördel för henne. Deras föräldrar gillade givetvis inte det, men vad kunde de göra när båda deras envisa ungar hade slagit sig ihop och fortsatte vad de än gjorde? Plus, de skadade aldrig varandra allvarligt, så det kunde varken Sarah eller Toby använda som orsak till att de skulle sluta. Och de blev glada av det, höll sig i form och allt... Så... ja, de kunde inte säga till dem helt enkelt. Tidigare bodde familjen någon annanstans än vart de nu bor nu och när de flyttade hit så fördes Sam och Afrodite närmare varandra då ingen av dem verkade passa in i staden, men efter ett år hittade de sina egna vänner osv, men ändå så står de varandra väldigt nära. Övrigt: Hon blev "tagen" då hon var på väg hem från skolan så, om de inte har tagit alla hennes saker innan de kastade in henne i spökhuset så har hon några saker med sig... AlexZz, får hon behålla sin väska? O.o :3 Skrivet av Borttagen: Namn: Joseph Athos Armstrong Ålder: 21 Utseende: ![]() ![]() Familj&Bakgrund: Joseph är en inte så hemskt framgångsrik skådespelare, han har under sina yngre år fått några få biroller i både filmer och tv-serier men har aldrig direkt fått stå i rampljuset. Han lider aningen av det, men vägrar ge upp sin dröm som Hollywoodstjärna eftersom han svor för sig själv att han skulle ge igen för mobbarna som retade honom i lågstadiet. Hans föräldrar var båda alkoholister och gav ingen notis av hans blåslagna kropp och spruckna läppar då han som liten kom hem från skolan. De behandlade honom som luft och med tiden förstod han att han inte hade någon större inverkan på de äldre. Han började studera karaktärer och gömde sig bakom en mask. Hans stora förtjusning var vampyrer och varulvar, det var dem som fick honom att vilja börja med skådespeleri eftersom han drömmer om att en dag få spela en oövervinnerlig vampyr. Övrigt: Han bär tre läderhalsband runt nacken, ett av dem tog han från sin far då han var sju år gammal, det andra har han köpt i en resa till Tokyo och det sista fick han av en gammal kvinna som insisterade på att hans största önskan kommer gå i uppfyllelse. Han kommer från England och har därför en djup brittisk accent. Tattoos: Spoiler: Tryck här för att visa! Skrivet av AlexZz: Namn: Bridie Fiona Maeve "Birdie" Mayflower Ålder: 22 Utseende: ![]() Fast hon har gula jeans och knähöga svarta converse. Hon har även isblå ögon. Familj&Bakgrund: Hennes tvillingbror Aden och Birdie har tillbringat hela sina liv tillsammans. De fungerar inte utan den andra. Aden och Birdie gör aldrig något utan den andra och de ser till att de håller med om saker tillsammans. De känner varandra nästan mer än de känner sig själva och anledningen till detta är för att de förlorade sina föräldrar vid tidig ålder och fick istället leva hos sin gammelmoster Rhiannon. De fick vad de behövde men de höll sig till varandra. De hade varandras ryggar i vått och torrt och deras värsta mardröm är att förlora den andra. Rhiannon kommer i övrigt från Irland och har en stark irländsk dialekt, hon säger ofta "vi" istället för "jag" och har tillbringat tid i perioder hos psykologer och hon tillbringade även tid på ett mentalsjukhus och hon har ingen aning om varför. Övrigt: Hon är psykiskt sjuk och effekterna får ni se i rollet. Muahahahh... I övrigt har Birdie tränat gymnastik och karate. Hon spelar även gitarr, piano och sjunger. På sistone har hon även gått på balett men det har bara pågått ett par månader och hon har precis lärt sig stå på tårna på riktigt och ta ett par steg. Annars tycker hon om att dansa i övrigt. Skrivet av Fellrendión: Namn: Erin Carlson Ålder: 25 Utseende: ![]() (Bara för att jag är ett så stort fan av Avril Lavigne och inte orkade beskriva så ja...) Familj&Bakgrund: Ingen vet så värst mycket om henne. Ingen vet var hon kommer ifrån och hon föredrar att inte prata om sin bakgrund, men kanske får man reda på något i rollspelet... vem vet? Övrigt: Öh, jag kommer inte på något mer, men det kommer synas mer om min karaktär senare. Skrivet av Trädkatten: Mall: Namn: Jenna Foreman Ålder: 19 Utseende: Hon har rött hår som är spikrakt och glansigt, isblå ögon och fräknar. Hon är 165 cm och har väldigt blek hy, muskulös. Familj&Bakgrund: Pappa Louis, mamma Tessa, lillebror Colin, pappas flickvän Alicia. Louis och Tessa är skilda och hennes lillebror träffar hon bara varannan vecka för att han bor hos Louis och är för liten för att flytta varje vecka. Louis skaffade sig en ny kvinna efter att ha varit skild i ett år. Denna kvinnan hette Alicia. Alicia verkade inte gilla Jenna och Jenna gillade inte henne heller. Men hennes lillebror tyckte jätte mycket om henne, det var som hans nya mamma. Egentligen så vill Jenna bara bo hos Tessa på grund av det, men hon vill inte lämna sin lillebror så hon tvingar sig dit bara för att se hennes lillebror. Övrigt: Gillar svamp (xD) Är otroligt rädd för clowner och vatten, hon kan inte simma så värst bra. Hon är väldigt stark och går på idrott. Skrivet av Matizze: Mall: Matizze Namn: Patrick Williams Ålder: 34 Utseende: Patrick har stubbigt brunt hår och svagt utstående öron från att boxas på fritiden och bruna ögon. Han är rätt spinkigt byggd för att vara boxare och aningen över medellängd. Familj&Bakgrund: Patrick blev dumpad av sin flickvän dagen innan deras tvåårsjubileum för lite mer än en månad sedan och bor nu ensam i en liten lägenhet på tredje våningen. Han har sedan 22 års ålder arbetat som polis och blev för några år sedan insatt inom styrkan som arbetar med Ghost Hour. Övrigt: Patrick är en trogen rökare och har ett halvt paket med cigaretter och en tändare i sin bröstficka.] . .
2 jan, 2014 21:02
Detta inlägg ändrades senast 2014-01- 7 kl. 13:21
|
|
Selma...
Elev |
WELL... GOD I NEED HELP!! D:
Aia (för jag vet inte vem jag ska tagga! D: ) Sannie (samma sak är, mate... ._. ) Jeez... Uhm... Should I... God... No... I shouldn't... *överväger att tagga en person som aldrig rollat och struntar i det* Lellilola (thank u! Thank u! x) Och eftersom att du du skulle arbeta med Moffat borde inte detta vara något problem för dig xD ) So... Yes... AlexZz, sorry mate... Jag är urdålig på folk som rollar visar det sig... ._. Mina kontakter är för få! D: x) 2 jan, 2014 21:14 |
|
Borttagen
|
Alex!!!! JAG ÄR MED FTW!!!!!!
2 jan, 2014 21:16 |
|
AlexZz
Elev |
I trust you.
LunaLovegood1, Cindy, Jessica Tonks Anyone of you som vill vara med? :3 Well... vi borde typ få ihop 4 personer, don't you think, Vendetta? Tom Felton OH MY GOD, that's awesome! . .
2 jan, 2014 21:17 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Jag är gärna med! Låter lite som Halloween:Rescurrection men det gör absolut ingenting för den är bra owo
2 jan, 2014 21:20 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av LunaLovegood1: Jag är gärna med! Låter lite som Halloween:Rescurrection men det gör absolut ingenting för den är bra owo Jag lyckas aldrig göra en originell story för det finns alltid filmer och stuff jag aldrig hört om/sett som påminner om det... God damn it. . .
2 jan, 2014 21:21 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av LunaLovegood1: Jag är gärna med! Låter lite som Halloween:Rescurrection men det gör absolut ingenting för den är bra owo Jag lyckas aldrig göra en originell story för det finns alltid filmer och stuff jag aldrig hört om/sett som påminner om det... God damn it. Haha aw Du borde se den tho
2 jan, 2014 21:23 |
|
Borttagen
|
Finns det plats? Är gärna med i så fall.
2 jan, 2014 21:23 |
|
Borttagen
|
Yeyy! Here we go! Tycker verkligen om the plot... Hittade du på den själv, AlexZz?
(Jo, du gjorde det. Jag vet det, men frågar ändå för att bara... fråga...) I'll do my mall now. Jag kommer förhoppningsvis inte skapa en liten Mary Sue här. Säg till om det liknar en, så ändrar jag. Hatar Mary Sues. Namn: Elizabeth Burgess. Kallas Lizzie av närmare vänner. Ålder: 20. Utseende: Alldaglig. Ljus hud, gröna ögon och vågigt, mellanblont hår som tenderar att bli väldigt smutsigt väldigt fort. ![]() Familj & Bakgrund: En mamma, en pappa och en trettonårig lillebror. Har alltid haft ett rätt trassligt förhållande med sin mamma och brukar gräla mycket med henne, både i telefon och när de träffas. Tycker sådär om sin lillebror, men älskar sin pappa över allt annat. Övrigt: Överkonsumerar på bubbelgum och rött läppstift (? icke-relaterat). Har världens sämsta kondition men tycker om att styrketräna. Är rädd för mörker, åska och tycker inte om stökiga rum. Kan göra upp eld utan att använda tändstickor tack vare en barndom i flickscouterna. Gud, vad detaljerat det här blev då! XD 2 jan, 2014 21:28
Detta inlägg ändrades senast 2014-01- 2 kl. 21:53
|
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Borttagen: Finns det plats? Är gärna med i så fall. Yes, yes there is. ^^ Lellilola Alltså, jag trodde jag kom på det själv, ja. Men tydligen finns det massa random filmer som har liknande plots? xD So kinda. Fin mall. Skrivet av LunaLovegood1: Skrivet av AlexZz: Skrivet av LunaLovegood1: Jag är gärna med! Låter lite som Halloween:Rescurrection men det gör absolut ingenting för den är bra owo Jag lyckas aldrig göra en originell story för det finns alltid filmer och stuff jag aldrig hört om/sett som påminner om det... God damn it. Haha aw Du borde se den tho I need to make a list på filmer nu, I just feel it. -- Borde jag skriva vilka som är med i första inlägget med mallar och allt? . .
2 jan, 2014 21:33 |
Du får inte svara på den här tråden.














Mugglarportalen