Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Avatar the legend of Minato

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Avatar the legend of Minato

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Handlingen: alla känner vi till Aang och Korra de två avatarerna som räddar världen. Men året är nu 1940 och de båda unga hjältarna och deras vänner är döda. Nationerna står nu för ett nytt hot. En del portaler har öppnats och mörka varelser från tomheten ett land där ondskan finns kommer ut ur portalen. Bland dom finns där en häxa häxan förvisades till tomheten för många år sen. Häxan är nu ute efter hämnd på bändarna endast den unga avataren kan rädda världen från att falla in i en värld av mörker och ondska. Men vem är nästa avatar? och frågan är är den unga avataren redo att kämpa mot det som väntar honom?

Lovisa Granger

Lite småregler först

* Vi tar inte över varandras karaktärer
* Vi skriver i tredje person
* vi säger att man max få ha 4 karaktärer var men vi bestämmer själva om vi vill vara en eller flera
* Skriv helst en mening men vi kan försöka skriva mer men det man inte får skriva är ett ord.
* Om vi vill något utanför rollet så skriver vi det mellan ( )

Namn: Minato
ålder: 19 år
kön: kille
nation: jordnationen
bändare: Ja
Kläder: han är klädd i gröna kläder och har en mörkgrön mantel med guld detaljer på. Han har även ett bälte där han kan fästa något vapen.
familj och bakgrund: När hans föräldrar fick reda på att deras nyfödda son Minato var avataren så bestämde dom sig för att inte berätta det för honom. Han fick växa upp i sin hemby och hans föräldrar berättade sagor om den trygga världen runt om honom och att det alltid har varit fred och lycka i världen. Minato har aldrig fått tillstånd att lämna byn. Men när Minato en dag hörde folket i byn viska om honom så förstod han att det var något hans föräldrar döljde för honom. Hans mamma förstod att hon inte kunde håla det hemligt länge till men hans pappa hindrade hans mamma från att berätta det för honom. Minato stötte en dag på en gammal dam när han var ute och gick i byn. Hon bad att få prata med honom när damen berättade att han var avataren ville han först inte tro det kvinnan log och sa " sanningen kommer fram unge avatar " sen lämnade hon honom. Minato kunde inte sluta tänka på det kvinnan hade berättat tänk om hon hade rätt att han är avataren.
Styrka: Han har inte funnit sina styrkor än
Svagheter: Han har inte så bra tålamod
övrigt: Minato drömmer ofta om de tidigare avatarerna han vet att de vill säga honom något men han hör inte vad de säger. Han vet inte varför de tidigare avatarerna besöker honom i drömmarna.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2Fnq8ldt.jpg

Namn: Yuki
ålder: 20 år
kön: kille
nation: Vatten nationen
bändare: ja kan vattenbändning och blodbändning
familj och bakgrund: Yuki kidnappades från sin familj i nora vatten folket och fördes till södra vattenfolket där han tvingades lära sig blodbändning. Mannen som låtsades vara hans far lärde honom blodbändning och vattenbändning. När Yuki var 15 år kom hans far och mor för att hämta hem honom men mannen som hade kidnappat honom och låtsats vara hans far torterade hans föräldrar genom blodbändning. Yuki försökte stoppa honom men mannens medarbetare förde bort Yuki. Yuki såg mannen döda hans föräldrar. Medarbetarna förde honom mot en båt men med hjälp av blodbändning så lyckades Yuki fly från medarbetarna med båten. Han hade beslutat sig för en sak att han skulle ta sig hem till nora
vattefolket. Yuki har rest till sjöss sedan dess. Yuki stannar ibland vid kuster där det finns byar. Det han inte vet är att han är jagad av mannen som kidnappade honom.
Styrka: Han är vänlig av sig och är bra på att prata med folk
svagheter: han kan inte se folk torteras genom blodbänding det påminer honom om när han såg sina föräldrar bli dödade av blodbändning.
Övrigt: Som alla vattenbändare blir han starkare vid fullmåne och han använder helst inte blodbändning då han inte tycker om blodbändning.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F2rzwbgh.jpg

Namn: Alice
ålder: 18 år
kön: tjej
Nation: Eld nationen
bändare: Nej hon är en vapenflicka hon slåss med vapen och att hitta kroppens svaga punkt och göra kroppen förlamad.
familj och bakgrund: Alice kommer från en ö i eldnationen där hon och hennes familj är en kunglig familj. Alice är dotter till en kung och drottning och är då prinsessa. Hennes mamma förväntar sig att hennes dotter är snäll och lydig och en förebild för folket. Alice trivdes inte i rollen som prinsessa en dag så rymde hon för att hitta sin mening med livet. Alice stötte på en man på vägen han förklarade för henne att världen var i krig och att hon behövde försvara sitt folk från förödelse. Alice trodde att hon inte kunde försvara sitt folk men mannen gav henne nytt hopp då han lärde henne att bemästra vapen. Mannen lärde henne även att hitta kroppens svaga punkt och göra människor förlamade genom den tekniken. När hennes föräldrar hittade henne så såg de att deras dotter lekte med vapen och förlamar folk. Hennes mamma blev då besviken på henne men Alice sa åt hennes mamma att hon inte var något barn längre att hennes mamma måste låta henne försvara sitt folk och sina vänner. Hennes mamma insåg då att hennes lilla prinsessa hade blivit stor och lät henne bilda motståndsrörelsen en grupp av frivilliga redo att försvara folket och ge sig ut i krig.
Styrkor: Alice är vig och smidig och ger inte upp så lätt. Ingen kan slå ut henne så lätt
svagheter: Alice tycker inte om när hennes mamma kallar henne "min lilla ängel" det kan få henne att tappa koncentrationen.
Övrigt: Alice favoritvapen är hennes två tvillingsvärd.
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi42.tinypic.com%2F29dxnbp.jpg



Kommer ta in mina andra mallar senare

1 jan, 2014 19:52

Borttagen

Avatar


Ok då det är en hel dem mallar kommer mina senare

2 jan, 2014 07:20

Borttagen

Avatar


Ok

2 jan, 2014 14:26

Borttagen

Avatar


Mily: Var gamla Lovisa, sry att jag inte skrivit tidigare. Jätteledsen, men är det ok att vi väntar med detta roll tills jag sett den? Det kommer nog bli enklare då

12 jan, 2014 18:25

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Mily: Var gamla Lovisa, sry att jag inte skrivit tidigare. Jätteledsen, men är det ok att vi väntar med detta roll tills jag sett den? Det kommer nog bli enklare då [/quote

Ja det är okej om vi väntar]

12 jan, 2014 18:53

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Avatar the legend of Minato

Du får inte svara på den här tråden.