{Prs} Horrokruxen & Chaemy
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Horrokruxen & Chaemy
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Här är tråden Chaemy
Mallen: Namn: Ålder: Utseende: Intressen: Bor: Familj: Stav: Övrigt: Min mall Namn: Daisy Fischer Ålder: 11 år Utseende: ![]() Intressen: Daisy älskar att sporta, hon löper, skjuter, hoppar och lyfter. Bor: I Gordic's Hollow Familj: Pappa Chris, mamma Hanna, lillebror Charlie och storebror Peter och lillasyster Elsie. Stav: 11 tum mahogny, viliehår som kärna Övrigt: Sömnproblem bara 29 dec, 2013 20:07
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-29 kl. 20:35
|
|
Chaemy
Elev |
Mallen:
Namn: Juliette Barlit Ålder: 11 år Utseende: ![]() Intressen: Hästar och att läsa. Bor: I Little Hangleton Familj: Mamma Marie, pappa Daniel. Stav: 14 tum ek, enhörningshår som kärna. Övrigt: Kan få hemlängtan ganska lätt och blir ofta stressad.
29 dec, 2013 20:18
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-29 kl. 20:20
|
|
Borttagen
|
((Det är väl du?))
Ska vi köra jag-form? 29 dec, 2013 20:19 |
|
Chaemy
Elev |
29 dec, 2013 20:21 |
|
Borttagen
|
" Daisy! Vakna nu!" Sa min mamma och ryckte i mig.
" Ja, jag ska " sa jag trött och såg vimmelkantigt på mamma. " Frukosten är redan klar och vi åker snart " sa mamma. Jag suckade djupt och gick upp, jag tog fram mina kläder som jag hade vikt i går kväll. Jag borstade håret och gick ner till köket där mamma, pappa, Charlie och Peter satt. " God morgon latmask " sa Pete och log. Jag flinade tillbaks och satte mig ner. " Ät fort nu annars hinner vi inte " sa mamma. 29 dec, 2013 20:26 |
|
Chaemy
Elev |
Jag var vaken sedan tidigt i morse. Jag hade satt på mig min uniform som jag och mamma köpt för någon vecka sedan. Det pirrade i magen som bara den. Jag hade längtat till ögonblicket då jag satte min fot för första gången på Hogwarts så olidligt mycket.
Jag hade tvingat i mig själv en macka, men det var svårt att äta då jag var så nervös. Jag dubbelkollade så att jag hade packat allt. Det hade jag redan gjort säkert sju gånger, men man måste ju vara säker. (Förresten, ska Voldemort vara med eller ska allt vara frid och fröjd?)
29 dec, 2013 20:31 |
|
Borttagen
|
( Han kan väl finnas?)
" Charlie! Daisy! Kom nu!" Sa mamma och rusade ut i hallen, pappa suckade och vände blad i tidningen. " Kommer! Daisy! Hämta dina saker " sa Charlie. " Visst " sa jag och rusade upp för trappan och in i mitt rum men när jag skulle öppna dörren fick jag vara försiktig för i rummet bredvid låg lilla Elsie, min minsta lillasyster, hon är bara 3 månader nu. Jag smög in och tog med mig allt. " Daisy!" Ropade mamma stressat. " Är det så bråttom?" Sa jag och rusade ner. " Ja! Vi måste ju hinna " sa mamma och rusade ut till bilen. 29 dec, 2013 20:35 |
|
Chaemy
Elev |
(Ok!)
Mamma och pappa var äntligen klara och färdiga för att åka till King's Cross Station. Taxin väntade på oss utanför hotellet. Jag hade nämligen övertygat mina föräldrar att bo på hotel till denna dagen för att vara helt hundra på att komma i tid. Jag darrade i hela kroppen och. "Mår du bra, älskling?" frågade pappa. "Jag är bara nervös." svarade jag med darrig röst. Pappa skrattade lite åt det. Jag kunde se King's Cross där borta. Jag märkte att mina axlar hade flugit upp till samma höjd som min haka, och jag tvingade mig själv att ta ett djupt andetag och slappna av.
29 dec, 2013 20:54 |
|
Borttagen
|
Jag och Peter rusade ut till bilen och slogs om framsätet igen, jag vann eftersom mamma alltid säger att dom yngre ska få sitta fram.. Men när Charlie är med så fick ju han sitta fram.
" Säkerhetsbälten?" Sa mamma. " Check " sa både jag och Peter i kör. Mamma tryckte på gasen och bilen körde i en enorm hastighet ut från garaget. Pappa såg lite orolig ut när bilen lämnade huset. " Mamma, ta det lugnt " sa jag oroligt. Mamma ignorerade min kommentar och körde lika fort som förr. Jag såg King's Cross långt borta. 29 dec, 2013 21:03 |
|
Chaemy
Elev |
Jag kunde knappt fatta att jag stod där, rakt framför portalen till Hogwartsexpressen.
Mamma klappade om min axel, sen sprang jag, mamma och pappa rakt in. Tåget var rakt framför mig, och mina ögon fylldes av tårar. Jag vet inte alls varför, kanske för att jag var ledsen över att få lämna mamma och pappa, eller så var det av lycka. Jag hade köpt en fin uggla, Miwie, så henne kunde jag ju skicka brev med till mamma och pappa. Jag kramade mamma och pappa en lång stund innan jag la märke till att det var tre minuter kvar till avgång. Det var svårt att hitta lediga kupéer, fast tillslut hittade jag faktiskt en som var helt tom. Där gick jag in och satte mig.
29 dec, 2013 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen