Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fleur en blomma

Forum > Fanfiction > Fleur en blomma

Användare Inlägg
lollipoplover
Elev

Avatar


Det här handlar om Fleurs sjätte år i beauxbatons skola.

PROLOG:
Fleur!Fleur!Fleur!
NU g´r du upp!
det hördes stamp i trappen
stamp
stamp
stamp
.Fleur mamma s´ger att du ska gå upp nu annars missar du skolan.sa Gabrielle
Snart sa jag och lade huvudet under kudden och försökte fortsätta sova.
Mmen ddu kommer att missa skolan.
Jag kommer snart.
Men mamma sa att jag skulle h´mta dig.

Nu hördes ett rop till
Isabelle!Isabelle!Isabelle!
Du kommer hit nu genast!!
Det var Fleurs pappa.
Okej jag kommer sa Jag.
Ut!Gabrielle!
Okej ookej.
Gabrielle gick ut och stängde dörren efter sig.

Jag gick till spegeln hennes hår var det hon gillade bäst ..men inte på morgonen..då var det alldeles tovigt.
Jag tog en balsamspray och spraya i håret det blev alltid lättare då.

Hon satte på sig sin skoluniform och gick ner till köket.

Äntligen där är du.Sa hennes mamma
Jag har gjort creppes.
G´ och s´tt dig du har inte s´ mycket tid p´ dig.

Jag gick och satte mig.
Och började äta.
Sedan så gick jag upp.

Jag satte på mig lite smink.
Och skyndade mig ner i trappan.

Jag gick till resten av familjen som stod och väntade på mig vid den öppna spisen.

Fleur du g´r f´rst ,sa mamma

Jag gick till öppna spisen och tog flampulvret och ropade:Antibes.

Några sekunder senare var jag framme och väntade på Gabrielle.
Nu kom hon.
Några sekunder senare kom mamma och pappa.

Det här var en fransk by med mugglare och trollkarlar så vi kånkade på våra koffertar
vi gick till en gränd.
Och sedan så gick vi åt vänster.
Och så kollade vi så att ingen mugglare var i närheten.
Pappa gick fram och satte sitt trollstav på muren och öppnade sig.
Vi gick in.
Det var en perrong där man skulle springa in i.
Som hette tio och kvart.

Okej Fleur du f´rst.
Jag sprang in.
några sekunder senare kom Gabrielle.
Och tätefter mamma och pappa.

Vi gick framför tåget.
Ta hand om Gabrielle och gl´m inte att mata ugglorna.
Mamma det var på din tid man mata ugglorna p´ skolan nu matas dem automatiskt av arbetarna.
Just det ja.
Nu tjöt tåget.
Mamma krama om oss och sa adjö
vi gick in.
och satte oss i en kupé
mamma vinkade.
vi vinkade tillbaks tåget började rulla på och nu kunde man varken se mamma eller pappa.

23 dec, 2013 22:05

Forum > Fanfiction > Fleur en blomma

Du får inte svara på den här tråden.