Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts nya elever - Rollspel

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts nya elever - Rollspel

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Alviis
Elev

Avatar


Hej detta är ett rollspel om man vill vara med!
Det är som trådens rubrik typ. Det handlar om nya elever. Alltså VI. Man får bestämma hur man ser ut, personlighet/egenskaper och vilket år. Också namn förstås. Såhär ser en mall ut, ni kan kopiera.

Namn:
Ålder:
Går i år:
Personlighet/egenskaper:
Utseende:
Elevhem(man tar det man blev utvald till när man blev medlem på mugglis) :
Svaghet:
Styrka:
Trollstav(man tar också den man köpt som passat på mugglis) :
Övrigt:

Så, ja, sådär ser en mall ut! Om ni har frågor så är det bara att fråga på.

PS, Inga svärord tack. Man får ha fler än en mall, men inte mer än 4, alltså så att det inte blir krångligt med alla roller.

Min mall:

Namn: Alva Jennson
Ålder: 11 år
Går i år: 1 (första året)
Personlighet/egenskaper: Unik, smart, plugghäst, märklig, har humor som ingen förstår, rättvis och lojal. Resten spelas fram.
Utseende: Krulligt ljusbrunt hår till midjan. Blek hud, isblåa ögon.
Elevhem: HuffelPuff.
Svaghet: Försvar mot svartkonster.
Styrka: Astronomi, trolldrycksform, trollformellära.
Trollstav: 14 tum järnek, fenixfjäder som kärna.
Övrigt: Drömmer om att börja i quidditch. Älskar att läsa.

Så var gärna med också börjar vi när minst 5 fler stycken är med!

Detta kommer bli riktigt kul!

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

7 dec, 2013 17:09

Borttagen

Avatar


Vill gärna vara med Alviis! Men ska jag ta mitt mugglisnamn som namn? Och bär jag gjorde denna användare var jag Gryffindor, nu blir jag Ravenclaw på varje test jag gör och jag känner mig inte hemma i Gryffindor? Får jag bra Ravenclaw istället? Mall kommer sedan.

8 dec, 2013 07:18

Alviis
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Vill gärna vara med Alviis! Men ska jag ta mitt mugglisnamn som namn? Och bär jag gjorde denna användare var jag Gryffindor, nu blir jag Ravenclaw på varje test jag gör och jag känner mig inte hemma i Gryffindor? Får jag bra Ravenclaw istället? Mall kommer sedan.


Javisst får du vara Ravenclaw om du inte känner dig hemma i Gryffindor!
Ditt namn får du helt bestämma själv. Vad kul att du vill vara med iaf! ♥ Tagga gärna en vän som du tror skulle vilja vara med.

(Vill Emmah vara med? )
Liv_Weasley du ville vara med va?

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

8 dec, 2013 11:33

Liv_Weasley
Elev

Avatar


Jag är med Alva!
Ska jag uggla dig mallen? Och måste man ha sitt riktiga för/efternamn?♥

8 dec, 2013 12:27

Alviis
Elev

Avatar


Skrivet av Liv_Weasley:
Jag är med Alva!
Ska jag uggla dig mallen? Och måste man ha sitt riktiga för/efternamn?♥


Nej, jag tog inte mitt riktiga efternamn. Man kan ta sitt användarnamn, typ som du: Liv Weasley. Man kan ta vilket namn som helst.
Visst, jag ugglar dig mallen!

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

8 dec, 2013 12:30

Fellrendión
Elev

Avatar


Testar kanske att vara med. Jag kör annars inga hp rollspel
Men är det något speciellt mål eller äventyr, eller vad handlar det om?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

8 dec, 2013 12:31

Alviis
Elev

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Testar kanske att vara med. Jag kör annars inga hp rollspel
Men är det något speciellt mål eller äventyr, eller vad handlar det om?


Det handlar om lite vadsomhelst. ALLT kan hända. Kanske att någon träffar en Dementor eller går in i Den Förbjudna skogen? Vem vet vad som kan hända?

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

8 dec, 2013 12:33

Fellrendión
Elev

Avatar


Namn: Philippa Sundragon

Ålder: 11

Går i år: 1

Personlighet/egenskaper: Rollas fram (för att det blir oftast det motsatta till hur jag skriver).

Utseende: Ljusbrunt hår (lite längre än till axlarna), med lång lugg, gråblå ögon, ganska blek, inte likblek men blek, längd 170 cm, mager och har ganska kortklippta naglar. Hon sminkar sig aldrig och gillar att klä sig i mest svart eller marinblått när hon inte har Hogwarts uniformen på sig.

Elevhem: Ravenclaw

Svaghet: -

Styrka: -

Trollstav: 12 ½ tum päronträ med drake som kärna (gillar mer min Pottermore trollstav).

Övrigt: Hon har med sig en kattunge vid namn Dinah, som är svart och vit, har orange/brun färgade ögon (beroende på ljussättningen ser de olika ut) och en svart fläck på halva nosen som är rosa.
Hon är mugglarfödd och kom dit tillsammans med sin bror Philip som hamnade i Slytherin.

Hur många ska vi vara?

Det kan också bero på hur aktiva man är om jag ska vara med för att jag gillar inte att vara med i rollspel där det tar en vecka innan någon skriver, och jag gillar heller inte om man hamnar efter och andra skriver före ens tur, för att jag gillar att om man är flera att man har en ordning som alla måste följa.

Typ Alva skriver först, sen Lovisa, sen Liv, sen jag, som exempel.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

8 dec, 2013 12:57

Alviis
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Fellrendión:
Namn: Philippa Sundragon

Ålder: 11

Går i år: 1

Personlighet/egenskaper: Rollas fram (för att det blir oftast det motsatta till hur jag skriver).

Utseende: Ljusbrunt hår (lite längre än till axlarna), med lång lugg, gråblå ögon, ganska blek, inte likblek men blek, längd 170 cm, mager och har ganska kortklippta naglar. Hon sminkar sig aldrig och gillar att klä sig i mest svart eller marinblått när hon inte har Hogwarts uniformen på sig.

Elevhem: Ravenclaw

Svaghet: -

Styrka: -

Trollstav: 12 ½ tum päronträ med drake som kärna (gillar mer min Pottermore trollstav).

Övrigt: Hon har med sig en kattunge vid namn Dinah, som är svart och vit, har orange/brun färgade ögon (beroende på ljussättningen ser de olika ut) och en svart fläck på halva nosen som är rosa.
Hon är mugglarfödd och kom dit tillsammans med sin bror Philip som hamnade i Slytherin.

Hur många ska vi vara?

Det kan också bero på hur aktiva man är om jag ska vara med för att jag gillar inte att vara med i rollspel där det tar en vecka innan någon skriver, och jag gillar heller inte om man hamnar efter och andra skriver före ens tur, för att jag gillar att om man är flera att man har en ordning som alla måste följa.

Typ Alva skriver först, sen Lovisa, sen Liv, sen jag, som exempel.


Vi kan vara hur många som helst. Fast alla får ha max 4 mallar/roller.

Rollspelet börjar nog idag eller imorgon! Bara några få fler ska skriva in sin/sina mall/mallar.

Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^

8 dec, 2013 14:17

Fellrendión
Elev

Avatar


Alviis: Ja, bra!
Men går det bra om vi har en ordning?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

8 dec, 2013 14:19

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts nya elever - Rollspel

Du får inte svara på den här tråden.