Hogwarts nya elever - Rollspel
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts nya elever - Rollspel
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alviis
Elev |
Hej detta är ett rollspel om man vill vara med!
Det är som trådens rubrik typ. Namn: Ålder: Går i år: Personlighet/egenskaper: Utseende: Elevhem(man tar det man blev utvald till när man blev medlem på mugglis) : Svaghet: Styrka: Trollstav(man tar också den man köpt som passat på mugglis) : Övrigt: Så, ja, sådär ser en mall ut! PS, Inga svärord tack. Min mall: Namn: Alva Jennson Ålder: 11 år Går i år: 1 (första året) Personlighet/egenskaper: Unik, smart, plugghäst, märklig, har humor som ingen förstår, rättvis och lojal. Resten spelas fram. Utseende: Krulligt ljusbrunt hår till midjan. Blek hud, isblåa ögon. Elevhem: HuffelPuff. Svaghet: Försvar mot svartkonster. Styrka: Astronomi, trolldrycksform, trollformellära. Trollstav: 14 tum järnek, fenixfjäder som kärna. Övrigt: Drömmer om att börja i quidditch. Älskar att läsa. Så var gärna med också börjar vi när minst 5 fler stycken är med! Detta kommer bli riktigt kul! Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^ 7 dec, 2013 17:09 |
|
Borttagen
|
Vill gärna vara med Alviis! Men ska jag ta mitt mugglisnamn som namn? Och bär jag gjorde denna användare var jag Gryffindor, nu blir jag Ravenclaw på varje test jag gör och jag känner mig inte hemma i Gryffindor? Får jag bra Ravenclaw istället? Mall kommer sedan.
8 dec, 2013 07:18 |
|
Alviis
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vill gärna vara med Alviis! Men ska jag ta mitt mugglisnamn som namn? Och bär jag gjorde denna användare var jag Gryffindor, nu blir jag Ravenclaw på varje test jag gör och jag känner mig inte hemma i Gryffindor? Får jag bra Ravenclaw istället? Mall kommer sedan. Javisst får du vara Ravenclaw om du inte känner dig hemma i Gryffindor! Ditt namn får du helt bestämma själv. (Vill Emmah vara med? Liv_Weasley du ville vara med va? Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^ 8 dec, 2013 11:33 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jag är med Alva!
Ska jag uggla dig mallen? Och måste man ha sitt riktiga för/efternamn?♥ 8 dec, 2013 12:27 |
|
Alviis
Elev |
Skrivet av Liv_Weasley: Jag är med Alva! Ska jag uggla dig mallen? Och måste man ha sitt riktiga för/efternamn?♥ Nej, jag tog inte mitt riktiga efternamn. Visst, jag ugglar dig mallen! Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^ 8 dec, 2013 12:30 |
|
Fellrendión
Elev |
Testar kanske att vara med. Jag kör annars inga hp rollspel
Men är det något speciellt mål eller äventyr, eller vad handlar det om?
8 dec, 2013 12:31 |
|
Alviis
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Testar kanske att vara med. Jag kör annars inga hp rollspel Men är det något speciellt mål eller äventyr, eller vad handlar det om? Det handlar om lite vadsomhelst. ALLT kan hända. Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^ 8 dec, 2013 12:33 |
|
Fellrendión
Elev |
Namn: Philippa Sundragon
Ålder: 11 Går i år: 1 Personlighet/egenskaper: Rollas fram (för att det blir oftast det motsatta till hur jag skriver). Utseende: Ljusbrunt hår (lite längre än till axlarna), med lång lugg, gråblå ögon, ganska blek, inte likblek men blek, längd 170 cm, mager och har ganska kortklippta naglar. Hon sminkar sig aldrig och gillar att klä sig i mest svart eller marinblått när hon inte har Hogwarts uniformen på sig. Elevhem: Ravenclaw Svaghet: - Styrka: - Trollstav: 12 ½ tum päronträ med drake som kärna (gillar mer min Pottermore trollstav). Övrigt: Hon har med sig en kattunge vid namn Dinah, som är svart och vit, har orange/brun färgade ögon (beroende på ljussättningen ser de olika ut) och en svart fläck på halva nosen som är rosa. Hon är mugglarfödd och kom dit tillsammans med sin bror Philip som hamnade i Slytherin. Hur många ska vi vara? Det kan också bero på hur aktiva man är om jag ska vara med för att jag gillar inte att vara med i rollspel där det tar en vecka innan någon skriver, och jag gillar heller inte om man hamnar efter och andra skriver före ens tur, för att jag gillar att om man är flera att man har en ordning som alla måste följa. Typ Alva skriver först, sen Lovisa, sen Liv, sen jag, som exempel.
8 dec, 2013 12:57 |
|
Alviis
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Namn: Philippa Sundragon Ålder: 11 Går i år: 1 Personlighet/egenskaper: Rollas fram (för att det blir oftast det motsatta till hur jag skriver). Utseende: Ljusbrunt hår (lite längre än till axlarna), med lång lugg, gråblå ögon, ganska blek, inte likblek men blek, längd 170 cm, mager och har ganska kortklippta naglar. Hon sminkar sig aldrig och gillar att klä sig i mest svart eller marinblått när hon inte har Hogwarts uniformen på sig. Elevhem: Ravenclaw Svaghet: - Styrka: - Trollstav: 12 ½ tum päronträ med drake som kärna (gillar mer min Pottermore trollstav). Övrigt: Hon har med sig en kattunge vid namn Dinah, som är svart och vit, har orange/brun färgade ögon (beroende på ljussättningen ser de olika ut) och en svart fläck på halva nosen som är rosa. Hon är mugglarfödd och kom dit tillsammans med sin bror Philip som hamnade i Slytherin. Hur många ska vi vara? Det kan också bero på hur aktiva man är om jag ska vara med för att jag gillar inte att vara med i rollspel där det tar en vecka innan någon skriver, och jag gillar heller inte om man hamnar efter och andra skriver före ens tur, för att jag gillar att om man är flera att man har en ordning som alla måste följa. Typ Alva skriver först, sen Lovisa, sen Liv, sen jag, som exempel. Vi kan vara hur många som helst. Rollspelet börjar nog idag eller imorgon! Confidence isn't like your sunglasses on a sunny day. It's the sun that light up the morning and it's the stars that light up the night. So take care of your happiness 'cause that is the thing that lights up yourself. - Alva ^-^ 8 dec, 2013 14:17 |
|
Fellrendión
Elev |
8 dec, 2013 14:19 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen