War in heaven
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > War in heaven
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Jag hade lust att rollspela något med gudar, det var jätte länge sedan jag gjorde det
Så jag tänkte mig ett rollspel där gudarna får människorna att starta krig på jorden med varandra, de hjälper olika nationer och folkslag, men gudarna blir oense över resultatet på jorden, vissa tycker det är fel att kriga, andra anser att man fuskar m.m, ja och sedan ser vi vart det leder. Jag vill ha ett rollspel med max fyra personer För att du skall vara med krävs: Långa, välskrivna inlägg, samt realistiska, du får alltså inte slänga in vad som helst eller göra vad som helst, som är ologisk till handlingen. Du får inte powerplaya (Det vill säga styra någon annans karaktär) Ha en någorlunda bra stavning, inte använda förkortningar, eller slanguttryck. Mall: Namn: Ålder: Kön: Utseende: Personlighet: Sorts gud: Vapen: Sida: Familj: Anledning att föra krig: Övrigt: Namn: Dissonantia (Kallas av sina systrar Di, och några få människor som hon tillåter) Ålder: Lika gammal som jorden själv, hon är en av de första gudarna. Kön: Kvinna Utseende: ![]() Personlighet: rollas fram. Sorts gud: Kaosets gudinna Vapen: Lie Sida: Kaosets sida, och sin egna. Familj: Två systrar, förnuftets och känslans gudinnor. Anledning att föra krig: Vill se människorna förlora sig i kaos, allt skall vara kaos. Övrigt: Hon är väldigt förförisk och kan förvandla sig och andra saker till det hon vill. Har en drake som husdjur vid namn Kingu. Vergo här har du Någon annan som är på? :p ![]()
5 dec, 2013 22:49 |
|
Borttagen
|
Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan
6 dec, 2013 07:23 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag är ledsen, men dina inlägg är tyvärr för korta Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan ![]()
6 dec, 2013 10:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cara Riddle: Skrivet av Borttagen: Jag är ledsen, men dina inlägg är tyvärr för korta Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan Skrivet av Cara Riddle: Skrivet av Borttagen: Jag är ledsen, men dina inlägg är tyvärr för korta Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan jag tränar på att skriva långt 6 dec, 2013 10:36 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av Borttagen: Okej, men jag tror inte du kommer skriva långt nog i det här rollspelet Skrivet av Cara Riddle: Skrivet av Borttagen: Jag är ledsen, men dina inlägg är tyvärr för korta Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan Skrivet av Cara Riddle: Skrivet av Borttagen: Jag är ledsen, men dina inlägg är tyvärr för korta Jag är gärna på och jag kommer skriva så långt jag kan jag tränar på att skriva långt ![]()
6 dec, 2013 10:38 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > War in heaven
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen