Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Öppet roll om Divirgent!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet roll om Divirgent!

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


VIKTIGT!!!!
Alla byter till falangen De tappra. ♥


Hej! Jag tänkte öppna ett roll för alla som gillar Divirgent och vill rolla om det! Jag tänkte att man kunde börja rolla dagen det är testet och så kommer vi till samma falang. Det blir enklare att rolla då Vilken falang vill ni att vi ska komma till?
De tappra, De lärda, De fridfulla, De osjälviska eller De ärliga?
Jag tycker De tappra.
Man får såklart vara falangbytare, men man måste inte det!

Här är mallen:
Namn:
Ålder: 16
Kön:
Ursprunglig falang:
Väljer falangen:
Utseende:
Personlighet:
Styrkor:
Svagheter:
Intressen:
Familj:
Övrigt:

Här är min mall:
Namn: Cindy (Cyzz/Cizz) Smith
Ålder: 16
Kön: Tjej
Ursprunglig falang: De tappra
Väljer falangen: De tappra
Utseende: Blont långt hår, isblåa ögon, smal, vacker, lång.
Personlighet: Kaxig, cool, snäll, våghalsig, självsäker (när hon gör saker som hon är bra på)
Styrkor: Snabb, stark, gymnastisk, bra på att klättra, bäst i sin grupp (har tränat sen hon var 1), atletisk, modig, jättebra på att smyga och gömma sig.
Svagheter: Klaustrofobi, "rädd" för de som är elak med henne (men hatar de ändå), lätt irriterad.
Intressen: Sjunga (är jättebra), våghalsiga saker, träna, musik.
Familj: Mamma och pappa i falangen. Storebror Four. (Samma som i boken, fast Tris finns inte)
Övrigt: Inget speciellt som jag kommer på nu


Andras mallar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Isabelle Grangers mall:
Namn: Alice Rebecca Sample, vill bli kallad Al eller Alice.
Ålder: 16
Kön: Tjej
Ursprunglig falang: De Tappra
Väljer falangen: De tappra.
Utseende: Som Naomi i Corpse Party (BILDGOOGLA DÅRÅ FÖR FANTA!)
Personlighet: Smart, snäll.
Styrkor: Sin smarthet, kan prata med djur, duktig med lätta vapen.
Svagheter: Inte atletisk, inte snabb, inte stark.
Intressen: Att läsa, träna vapen, sova, äta och vara med vänner.
Familj: Elaka föräldrar, en storebror som förstår henne.
Övrigt:-

Zandra00s mall:
Namn: Emily Malela.
Ålder: 16
Kön: Tjej
Ursprunglig falang: Ärliga.
Väljer falangen: Tappra.
Utseende: Brunt hår, lång och blåa ögon.
Personlighet: Tjurig, rolig, kaxig och snäll.
Styrkor: Snabb, stark och vig.
Svagheter: Rädd för kryp, eld och bli dräkt.
Intressen: Gymnastik, rita och skriva.
Familj: Mamma, pappa, lillasyster och storebror.

Ida2001s mall:
Namn: Noelia Rapsody
Ålder: 16 år
Ursprunglig falang: De lärda (där hon inte alls passade in)
Väljer falangen: De tappra
Utseende: Snor Vanessa Hudgens
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages5.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F30400000%2FHudgens-vanessa-hudgens-30492692-1024-768.jpg
Personlighet: Väldigt sprallig och glad som gillar allt och alla. Även nyfiken och modig.
Styrkor: Snabb och smart
Svagheter: Kan vara väldigt glömsk.
Intressen: Vindsurfing (om det finns...) och hästar.
Familj: Mamma, pappa och storebror.

AlexZzs mall:
Namn: Katarina Pint
Ålder: 16
Kön: Kvinnligt
Ursprunglig falang: De fredliga.
Väljer falangen: De tappra... maybe? O-o''
Utseende:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fus.123rf.com%2F400wm%2F400%2F400%2Fcarlodapino%2Fcarlodapino1107%2Fcarlodapino110700058%2F10035447-young-girl-with-long-curly-brown-hair-posing-with-a-yellow-calla-on-white-background.jpg
177 centimeter lång, så fort hon blir kall får hon blå läppar.
Personlighet: Rollas fram... owo''
Styrkor: Katarina är smidig, vig och är relativt orädd. Hon testar på det mesta och tillsammans med ett par andra så klättrar hon och gör allt möjligt.
Svagheter: Katarina är inte speciellt stark och förmågan att dansa och sjunga är inte... direkt en faktiskt bra och användbar egenskap.
Intressen: Katarina tycker om att läsa, sjunga och dansa. Eller... det är vad hon lärt sig tycka om och det hon läser brukar oftast bara vara för barnen.
Familj: Katarinas äldre bror Mattias bytta falang till De Tappra och bytte även namn till Spider på grund av hans klättringsförmågor. Hennes mamma Deandra och hennes pappa Leon låtsas knappt om att Mattias någonsin existerat.
Övrigt: Rollas fram.. owo




Några taggningar:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Glina2
Zandra00
Ida2001
Liv_Weasley
Rasmus potter
Kim Potter
Molly Evans
Renesmee Cullen 1
Isabelle Granger
The Noble Lion
Choppa
[email protected]
Inez*Malfoy
Mily
Hedwig96
Elzyii


Tagga gärna personer ni tror vill vara med!

5 dec, 2013 19:06

Detta inlägg ändrades senast 2013-12- 9 kl. 21:31
Antal ändringar: 7

Ida2001
Elev

Avatar


Okej jag är med!

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

5 dec, 2013 19:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ida2001:
Okej jag är med!

Yes! Gör du din mall? Och har du någon att tagga?
(Jag visste inte att du hade läst Divirgent? Eller har du det...? )

5 dec, 2013 19:08

Inez*Malfoy
Elev

Avatar


Ehm... förlåt om jag är lite efter men jag har aldrig hört talas om Divirgent eller falanger eller någonting sånt...? sorry men vad är det Snälla berätta jag vill veta!! ♥ hihi

***Don't tickle a sleeping dragon***

5 dec, 2013 19:09

Borttagen

Avatar


Förklara handligen lite mer tack då kan jag kanske gå med om jag får veta handlingen

5 dec, 2013 19:10

Ida2001
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Ida2001:
Okej jag är med!

Yes! Gör du din mall? Och har du någon att tagga?
(Jag visste inte att du hade läst Divirgent? Eller har du det...? )


Japp det har jag! Har ingen tid nu men gör mallen snart!!

Skrivet av Inez*Malfoy:
Ehm... förlåt om jag är lite efter men jag har aldrig hört talas om Divirgent eller falanger eller någonting sånt...? sorry men vad är det Snälla berätta jag vill veta!! ♥ hihi


Hihi det gör inget det är en bok!!

Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ

5 dec, 2013 19:10

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Inez*Malfoy:
Ehm... förlåt om jag är lite efter men jag har aldrig hört talas om Divirgent eller falanger eller någonting sånt...? sorry men vad är det Snälla berätta jag vill veta!! ♥ hihi

Divirgent är första boken i en trilogi. Deras samhälle är uppdelat i de fem falangerna ovan. Så jag tänkte göra ett roll om det. LÄS DIVIRGENT!!! ♥♥♥

5 dec, 2013 19:10

Borttagen

Avatar


Ööhöhöhhöhö.... Du vet ju att jag inte har läst dem!
Skulle dock gärna vilka vara med när jag läst dem....

5 dec, 2013 19:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Förklara handligen lite mer tack då kan jag kanske gå med om jag får veta handlingen

Eh. Det är lite svårt när du inte har läst boken... Kan någon förklara?! Jag år inte så bra på det... Ida2001 kanske??

5 dec, 2013 19:14

Borttagen

Avatar


Har tyvär inte läst böckerna

5 dec, 2013 19:15

1 2 3 4

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Öppet roll om Divirgent!

Du får inte svara på den här tråden.