Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Quidditchträning i Piteå

Forum > Off Topic > Quidditchträning i Piteå

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Jag tänkte höra mig för om det finns något intresse för att vara med på en eller flera mugglar-quidditchträningar i Piteå någon gång framöver!

Vi är inte så många pitebor här på forumet (De jag kommer på så här på rak arm är RemusLupin_TedLupin och Luna Chang, som förhoppningsvis känner till fler), men det känns som att vi ändå skulle kunna få ihop 16 personer om vi HP-fans drar med oss våra vänner, som kanske inte är alltför entusiastiska över Harry Potter, men som ändå tycker det är roligt att prova en ny sport! (Andra i närheten av Piteå, typ lulebor, är förstås också välkomna )

Jag har aldrig spelat quidditch förut, men de regler jag hittat här (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mugglar-quidditch) och de filmer jag hittat på youtube, verkar antyda att det är väldigt kul

Det behövs i alla fall 16 personer för att få till en riktig träning; två lag med 7 personer i varje, en kvick och en domare. Men fler skulle säkert vara kul, för man kan nog bryta mot regeln om förbud mot avbytare.

Jag går som vissa kanske vet på Grans och jag är säker på att skolan skulle kunna tänka sig att hyra ut den lilla och något klaustrofobiska men dock fullt dugliga idrottshallen till quidditchträningar. (Går det att hyra till innebandyträningar så ...) Grans som lokal skulle förmodligen bli ganska smidigt, det är i alla fall hyfsat bra bussförbindelser

När ska man hålla det då? Jag tänkte mig någon dag på jullovet, och finns det fortsatt intresse kanske man kan köra någon helg, på sportlovet eller någon kväll när det passar.

Det bästa skulle förstås vara att hålla det kostnadsfritt, men om skolan inte är otroligt snälla får vi förmodligen betala en liten slant för att hyra hallen, och dessutom behövs det förmodligen några kronor för att fixa några slags stolpar till målringarna. Men utslaget på 16 (eller fler, hoppas jag) blir det förmodligen ingen större summa. Absolut inte mer än 20-50 kronor, skulle jag tro.

Hur som helst, jag blev lite uppeldad över möjligheten att prova på den här formidabla sporten, och blev väldigt sugen på att genomdriva det här projektet

4 dec, 2013 20:42

Luna Chang
Elev

Avatar


Jag är DEFFINITIVT intresserad!

Har länge velat prova på det!

Grans ligger bra till och jag skulle gissa att hallen där sällan används på fritiden så det skulle vara perfekt!

Själv bor jag så pass nära att jag skulle kunna gå om jag måste!


passar på att tagga lite folk som bor i piteå och luleå också!

yerAwizardThea
Ginnea
sanna1324567
glina2
Sen är det fler, men kommer inte ihåg vilka :3

Hej

4 dec, 2013 20:50

Borttagen

Avatar


Jag tror tyvärr inte det, men taggar några från luleå ändå:

Hermione 1234
Renesmee cullen 1
Zandra00

Men det lät kul!

4 dec, 2013 20:53

yerAwizardThea
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag tänkte höra mig för om det finns något intresse för att vara med på en eller flera mugglar-quidditchträningar i Piteå någon gång framöver!

Vi är inte så många pitebor här på forumet (De jag kommer på så här på rak arm är RemusLupin_TedLupin och Luna Chang, som förhoppningsvis känner till fler), men det känns som att vi ändå skulle kunna få ihop 16 personer om vi HP-fans drar med oss våra vänner, som kanske inte är alltför entusiastiska över Harry Potter, men som ändå tycker det är roligt att prova en ny sport! (Andra i närheten av Piteå, typ lulebor, är förstås också välkomna )

Jag har aldrig spelat quidditch förut, men de regler jag hittat här (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mugglar-quidditch) och de filmer jag hittat på youtube, verkar antyda att det är väldigt kul

Det behövs i alla fall 16 personer för att få till en riktig träning; två lag med 7 personer i varje, en kvick och en domare. Men fler skulle säkert vara kul, för man kan nog bryta mot regeln om förbud mot avbytare.

Jag går som vissa kanske vet på Grans och jag är säker på att skolan skulle kunna tänka sig att hyra ut den lilla och något klaustrofobiska men dock fullt dugliga idrottshallen till quidditchträningar. (Går det att hyra till innebandyträningar så ...) Grans som lokal skulle förmodligen bli ganska smidigt, det är i alla fall hyfsat bra bussförbindelser

När ska man hålla det då? Jag tänkte mig någon dag på jullovet, och finns det fortsatt intresse kanske man kan köra någon helg, på sportlovet eller någon kväll när det passar.

Det bästa skulle förstås vara att hålla det kostnadsfritt, men om skolan inte är otroligt snälla får vi förmodligen betala en liten slant för att hyra hallen, och dessutom behövs det förmodligen några kronor för att fixa några slags stolpar till målringarna. Men utslaget på 16 (eller fler, hoppas jag) blir det förmodligen ingen större summa. Absolut inte mer än 20-50 kronor, skulle jag tro.

Hur som helst, jag blev lite uppeldad över möjligheten att prova på den här formidabla sporten, och blev väldigt sugen på att genomdriva det här projektet
Gud ja jag kommer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8e54257748bcde92aa98d474ad134bc8%2Ftumblr_inline_mk32w3sS9d1qz4rgp.gif

4 dec, 2013 20:55

Luna Chang
Elev

Avatar

+1


Tror att jag skulle kunna få med mig min lillasyster också och eventuellt min kompis!

Hej

4 dec, 2013 21:10

Borttagen

Avatar




Den här videon var awesome ^__^ är så taggad, haha!

5 dec, 2013 07:45

Borttagen

Avatar

+1


Jag är definitivt intresserad! (^w^) Drar med mig Olivia oooo och missanne med

6 dec, 2013 15:45

RemusLupin_TedLupin
Elev

Avatar


Det verkar väldigt trevligt men jag är ingen direkt träningsmänniska och det känns pinsamt om det är någon där som jag känner/nästan känner


Det verkar som en awesome idé, men vi får se

… Sade Ron och gick in i väggen

7 dec, 2013 17:43

Luna Chang
Elev

Avatar


Måste fråga, Har du någon special dag i åtanke?

För det börjar ju närma sig!

Hej

7 dec, 2013 18:41

Borttagen

Avatar


Jag ska maila receptionen och fråga om det går att hyra (det är jag typ 99% säker på) och om/hur mot det skulle kosta, så att vi kan sätta ett pris per person. Jag måste även fixa målningar (eller framförallt stöd till målringarna, alltså något man kan fästa rockringar på), vilket säkert kommer kosta nån hundralapp vilket jag då helst slår ut på alla eftersom min studentbudget inte är så stor någon som har några idéer till målringarna?

Jag har ingen specifik dag i åtanke men jag tänkte veckan efter nyår någon gång.

Kul att så många är intresserade! Jag har tre vänner som inte är med på forumet som vill komma också. Har ni vänner eller syskon som är något intresserade kan ni ju ta med dem också så att vi får ihop 16 personer

7 dec, 2013 19:19

1 2 3 4 5 6

Forum > Off Topic > Quidditchträning i Piteå

Du får inte svara på den här tråden.