Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

min syster vampyr

Forum > Fanfiction > min syster vampyr

1 2 3
Användare Inlägg
lollipoplover
Elev

Avatar

+2


det handlar om en dag när jag marie som är 13 år får sitta barn vakt med sin lillasyster som är 5 år som heter Evi (Evelina)och vi bor i canada . Kap1 Jag vaknade av att någon skrek.. Jag kollade snabbt på klockan den var fem på morgonen... Jag avskydde att gå upp så här tidigt men jag var tvungen jag skulle ju sitta barnvakt sen igår kväll.för min mamma är ju på ett konferens möte i london.och kommer inte hem förns kl5.så jag satte på mig mina slitna tofflor suckandes.och gick upp för trappan.Där såg jag evi sitta och gråta hon sa att hon hade klämt sina fingrar och jag sa till henne att gå in på badrummet så skulle jag hämta is.Jag gick ner för dem tre trapporna vi bodde i en trevånings villa.Jag kom att tänka på att det inte var nåt som stämde det kunde jag liksom se i hennes ögon.jag gick ner för sista trappsteget hon blödde till och med på fingrarna hon måste nog ha klämt sig hårt.jag kollade i frysen och tog ut några isbitar sen tog jag en plastpåse och stoppade i isbitarna.sen så gick jag upp till evi hon hade redan torkat bort blodet hon sa att hon kunde fixa resten själv jag trodde henne och gick ner till mitt rum jag satte mig på sängen och spela på min mobil.och imorgon är det första dagen i skolan jag suckade jag verkligen avskydde skolan jag har tjatat och tjatat att jag vill byta skola men mamma säger att det kommer bli bättre om några veckor eller en månad hon verkade säker när hon sa det..Jag vaknade kl 7 av att min syster väckte mig jag hade visst slumrat till hon sa att hon var hungrig jag sa okej då och vi gick ner till köket där satt mamma jag kollade på henne och hon log jag frågade hur kom du hem så tidigt sa jag hon sa att konferens mötet gick snabbare än vad hon trodde det skulle jag sa men det går väl inte så fort att åka flygplan mamma svarade inte och började fixa frukost.jag och evi satte oss på kökssoffan och mamma satte sig vid stolen framför oss vid bordet jag åt våfflor det är en av mina favvorätter helt enkelt.jag frågade mamma igen om jag kunde få byta skola hon svarade lika säkert som hon alltid gjort.det bli bättre om några dar sa hon.hon lät säkrare den här gången.jag suckade.

16 nov, 2013 17:32

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-16 kl. 17:49
Antal ändringar: 1

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Bevakar tror detta kan bli bra lollipoplover

Jag taggar så du får fler läsare:
Kim Potter
majapotter
Rasmus potter

16 nov, 2013 17:35

lollipoplover
Elev

Avatar

+2


tack kap2 jag vaknade av att det skrapades på min fönsterruta jag gick upp och kollade i fönstret jag såg en uggla! stå där jag öppnade fönstret det var första gången jag såg en uggla som inte var i nån djurpark.ugglan hoppade in och satte sig på mitt skrivbord jag såg att den hade ett brev med sig jag tog brevet där såg jag ett emblem med 4små bilder en med en orm,lejonoch en med en grävling tror jag att det var och en med en örn tror jag det var och så var det ett stort H ovanpå.på baksidan av kuvertet stod det Till:Marie Lind på andra våningen canada whiteway2jag öppnade brevet där stod det.jag fattade inte vad dem mena med det men fortsatte att läsa det stod också ursäkta att ditt brev har blivit två år försenat det har hänt mycket saker men du kan ändå hoppa upp till tredje året där.jag blev jätteglad och satte ugglan på min axel och sprang ner till mamma och där såg jag att hon satt bredvid min syster som var ovanligt kritvit mamma sa till henne att vi ska åka till ett specielt sjukhus med henne jag sa till mamma titta det var en uggla som ville komma in i mitt rum nyss och den hade ett brev till mig jag gav brevet till mamma och hon log vad var det jag sa det skulle ju bli bättre med skolan sa hon jag kollade förvånat på henne och frågade om hon visste att det här skulle hända hon sa ja jag gick i den här skolan när jag var liten men du får inte säga nåt till dina mugglar kompisar om det här okej.jag sa vadå mugglar kompisar.hon sa det är såna som inte kan magi eller är något magiskt alls.jag frågade om mamma kunde trolla hon svarade ja jag satt där kanske i en timma och frågade massa saker om det.

16 nov, 2013 18:12

Borttagen

Avatar


bevakar Bra

16 nov, 2013 18:14

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Det är jättebra, men kan du dela upp texten lite? Och tänk på att ha mellanrum efter punkten, stor bokstav.
Annars var det awesome♥

16 nov, 2013 18:24

Hermione_356
Elev

Avatar


superbra

16 nov, 2013 18:30

lollipoplover
Elev

Avatar

+1


kap3 Jag vaknade och kollade på klockan.Hon var 11. Jag satte mig upp och satte på min mobil.Och gick in på kik det är en app som man sms:ar gratis med.Jag skrev till min kusin.Som gick i samma skola som jag.Om man jämför oss nåda så är vi väldigt olika. Hon var populär i skolan medans jag var tvärtom. Jag skrev att jag skulle byta skola. Jag kom på att jag inte fick säga att jag skulle börja i Hogwarts för mugglare.Så jag sa att jag skulle börja i någon skola åt söder.Hon skrev okej. Sen så gick jag ner för trappan in till köket. Där satt mamma och Evi.Evi såg blekare ut än vanligt men hon verkade inte vara sjuk. Mamma sa att hon vet vad som har hänt med henne och frågade varför jag inte hade berättat det. Berättat vad sa jag. Mamma suckade.Jag vet det ni vet att din syster är en vampyr. Du kunde bara ha sagt det jag skulle inte ha blivit arg.Jag sa att jag inte visste.Och då så sa Evi att den morgonen då hon sa att hon hade klämt sig så var det inte sant det hade varit en vampyr som hade kommit in och bitit henne och sa att hon inte fick säga nåt. Så hon satte fingrarna på blodet på halsen. Så att det skulle se ut som att hon hade klämt sig.

16 nov, 2013 18:45

Isabelle Granger
Elev

Avatar

+1


SPÄNNINGEN STIGER

16 nov, 2013 18:50

lollipoplover
Elev

Avatar

+1


kap4 Jag frågade Evi varför hon inte fick säga nåt. Hon sa att något dåligt kommer hända om hon säger det.Hon ville inte ens berätta för mamma varför. Jag var jätteorolig.Och över imorgon skulle jag börja på Hogwarts det kändes pirrigt. Iad så skulle vi till trollkarls psykologen med Evi. Och samtidigt gå till Diagongränden och köpa saker som jag behöver till skolan. Jag skulle till Diagongränden själv den här gången. I DIAGONGRÄNDEN Jag gick längs massa butiker.En butik full av godis.Och en full av böcker.Och jag gick förbi en bar som hette Tre kvastar.Och massa andra butiker.Tills slut var jag framme.Jag såg två stora vita pelare och en huvudentré.Över hududentrén stod det GRINGOTTS. Det här måste vara banken som mamma prata om tänkte jag.Jag gick in.Där var massa svartalfer med sura miner.Jag gick längst in till en svartalf som var upptagen.Och jag harklade mig och sa:Ursäkta mig jag ska hämta mina pengar i valv 356 sa jag.Svartalfen kollade på mig och sa vad heter du?Jag sa att jag hette Marie Lind.Okej sa han följ med mig här.Jag följde efter.Han ville att jag skulle åka en vagn till mitt valv. Jag satte mig i vagnen sen satte han på den och den började köra väldigt fort. Jag tyckte det var roligt typ som en berg och dalbana. Tillslut var vi framme vid mitt valv.Han öppnade och där såg jag en stor hög med pengar! Jag tog fram min plånbok och började fösa in dem. Sen åkte vi tillbaks. Jag gick ini Ollivanders .För att köpa en trollstav. Ollivander gick fram till mig.Och gav mig en trollstav som jag skulle prova. Märkligt sa Ollivander. Jag frågade vad som var så märkligt.Han sa att det var för att jag är den enda som har fått rätt trollstav på första försöket. Den var:7tum enhörningshår asp Jag köpte den den kosta 11 galleoner. Sen så gick jag till Flourish and Blotts. För att köpa böcker och där såg jag Harry Potter. Jag gick fram till honom och fråga om jag kunde få en autograf han sa ja. Och skrev en autograf till mig.Sen frågade han om jag skulle börja i Hogwarts.Jag sa ja Jag ska börja i tredje årskursen. Samma här sa Harry jag har gått där sen första klass.Okej sa jag.Vi blev plötsligt avbrutna av en kille med rött hår som ropade till Harry kommer du. Hej då sa Harry sen gick han.Jag gick till kassan och betala böckerna. Sen så gick jag till massor med andra butiker. Sen så tog jag flampulver hem.

16 nov, 2013 22:14

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Jag shippar Harie (Asså jag vill att Harry och Marie ska bli tsm )

17 nov, 2013 09:10

1 2 3

Forum > Fanfiction > min syster vampyr

Du får inte svara på den här tråden.