Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HG/HP-roll Queen Boo & ErisedStone!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HG/HP-roll Queen Boo & ErisedStone!

1 2 3 ... 25 26 27
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag och Queen Boo ska rolla trollkarlar/häxor som är med i hungerspelen.

Mall

Namn:
Smeknamn:
Efternamn:
Ålder:
Distrikt:
Utseende:
Personlighet:
Vapen:
Övrigt:

En liten fråga, ska alla i hela landet vara magiker, eller bara ett särskilt distrikt, eller bara dem?

9 nov, 2013 14:01

Queen Boo
Elev

Avatar


Namn: Cynthia
Smeknamn: Cinth
Efternamn: Devil
Ålder: 13
Distrikt: 2
Utseende: Svart, midjelångt hår, oftast utsläppt. ljusblå ögon, blek hud.
Personlighet: Väldigt modig, och ofta sarkastisk. Drar sig inte för att döda fiender, men vänner kan hon skydda med sitt eget liv.
Vapen: Tar inget från ymnighetshornet förutom en dolk
Övrigt: Inget.


Jag tycker att bara våra karaktärer ska vara trollkunniga

jag är jättecoolig älska mig plz

9 nov, 2013 15:07

Detta inlägg ändrades senast 2013-12-25 kl. 15:21
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Ja, vad bra! Och ingen ska veta om det, då?

Namn: Nathan
Smeknamn: Nat ...?
Efternamn: White
Ålder: 15
Distrikt: 2
Utseende: Bronsfärgat hår och mörkbruna, ivriga ögon. Charmigt leende och mellanbrun hy.
Personlighet: Gillar att vara för sig själv och träna trollformler. Deltar gärna i hungerspelen, men är ingen karriärist.
Vapen: Trollstaven?
Övrigt:-

Vem ska börja, Queen Boo?

9 nov, 2013 20:49

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag kan

------------------
Jag öppnar ögonen och suckar. Idag är dagen då jag ska få se en vän eller klasskamrat, eller släkting eller min systers vän bli bortförd för att dö. Självklart. kanske blir det min pojkvän Chris som ska dö i år. Eller min systers bästis, Luana.

jag är jättecoolig älska mig plz

9 nov, 2013 21:05

Borttagen

Avatar


Jag sätter mig rak upp i sängen när jag vaknar. Jag flinar, slåtterdag. Jag är helt säker på att jag ska bli vald i år, jag har förtur eftersom min pappa började jobba i huvudstaden förra året.
President Snow hade personligen bett honom att komma dit.
Jag reser mig från sängen, tar fram staven jag har under kudden och stoppar den i fickan på min slåtterklädnad.

9 nov, 2013 21:16

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag hoppar upp och tar min stav. För säkerhets skull, menar jag. Sedan borstar jag mitt långa, mörka hår och sätter det i en hästsvans. Jag sminkar mig lite och tar på min finaste klänning, en ljust turkos med nerhasad axel.

jag är jättecoolig älska mig plz

9 nov, 2013 22:04

Borttagen

Avatar


Jag studerar min spegelbild länge innan jag kammar håret bakåt.
Sedan går jag ner.
Utan att vänta på min lilla familj, går jag mot platsen där slåtterceremonin ska hållas, det är en bit dit.

9 nov, 2013 22:16

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag kollar mig i spegeln och konstaterar att jag ser bra ut. Sedan går jag till torget, där slåtterceremonin ska hållas. Det är redan många där.

jag är jättecoolig älska mig plz

9 nov, 2013 22:18

Borttagen

Avatar


Jag ser att många redan kommit. Jag låter en vakt från huvudstaden sticka mig i fingret, sedan ställer jag mig i gruppen med pojkar i många åldrar. Tolv till arton år, minst hälften av dem beredda att mörda tjugotre andra personer. Jag är en av dem.
Jag vill vinna ära, visa min familj att jag är tuff.

9 nov, 2013 22:23

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag låter en fredsväktare sticka mig i fingret, och går och ställer mig hos de andra flickorna. Jag får syn på Mia bland dom. Mia, som vann för två år sedan. Stackars henne. Hon var helt förstörd när hon kom tillbaka. Hon var ju en djur-och människoälskare.

jag är jättecoolig älska mig plz

9 nov, 2013 22:26

1 2 3 ... 25 26 27

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HG/HP-roll Queen Boo & ErisedStone!

Du får inte svara på den här tråden.