Jacko
Elev
|
Hejsan, tänkte påbörja en ny fan fiction.
Namn: A regular day at Hogwarts.
Tema: Läs titeln.
Åldersgräns: Ingen särskilld.
Handling: Denna fan fiction handlar om en vanlig dag på Hogwarts. Vi får följa med dom tre hufflepuffarna Dilly, John och Yenny.
Utspelar sig på: Nutid.
Kapitel: mer än 1. (1 är klart just nu)
Tryck på spoilern för att läsa, skulle betyda guld om ni bevakade.
KAPITEL 1
Spoiler: Tryck här för att visa!Jag stod där, öga mot öga med varelsen.
Den gråaktiga varelsen stirrade lika fundersamt på mig som jag gjorde på honom.
Skulle jag springa? Skulle jag hälsa? Skulle jag ta upp min trollsta… Just i det ögonblicket så började varelsen gå framåt mot mig.
Jag kände i hela kroppen hur jag blev fylld av fasa, jag fattade inte någonting.. Hur hamnade jag här?
Då i detta ögonblick började jag drömma mig tillbaka till dagen som gått.
*Morgonen klockan 06:21*
Jag vaknade av ett konstigt ljud, det var ingen mindre än min bästa kompis John.
''Dilly! Dilly vakna!'' skrek John, det lät som en misshandlad katt.
Jag satte mig upp i himmelsängen och öppnade sluddrigt mina ögon, där framför mig står inte bara John, utan Yenny också.
Yenny var min & Johns bästa tjejkompis, hon hade en jättebra humor och vi skrattade ofta tillsammans.
''Yenny, vad gör du här? Om Professor Rickleman får se dig här är du dödens!'' sa jag till Yenny, då jag fortfarande var jättetrött.
''Äsch, det är okej! Alla lärare skulle åka och köpa något på Diagongränden, haha kan du tänka dig Rickleman och Triffelpropp vid alla mugglare.'' Yenny skrattade för sig själv.
''Men våra lektioner, och vilka ska se efter oss?'' sa jag fundersamt.
''Ja, alla lektioner är inställda och vi har ju alltid prefekterna och spökena ifall vi behöver hjälp med någonting'' sa Yenny.
''Såja Dilly, upp ur sängen nu! Vi är vrålhungriga!'' John tog sig ömt på magen medans det gjorde ett knorrljud.
''Okej då, gå och vänta i sällskapsrummet så kommer jag snart'' sa jag.
Medans Yenny och John gick ner till Hufflepuffs sällskapsrum så tog jag snabbt på mig mina kläder, fixade till mitt hår lite och bäddade himmelsängen.
Det kändes som att IDAG skulle det bli en bra dag, om jag inte träffar Troy såklart.
Troy var en ganska lagomtjock kille från Gryffindor som älskade att nita små hufflepuffs som mig och John.
Jag blev alltid så arg och ledsen när jag tänkte på Troy, så jag bestämde mig om att bara släppa mina tankar om honom och tänka vidare på dagen istället.
Yenny och John satt nere vid brasan när jag kom nerspringandes från trapporna.
''Ska vi gå?'' frågade John.
''Såklart'' sa jag och Yenny i kör.
Vi började gå ner mot matsalen, korridorerna var fyllda med elever från Hufflepuff.
Vi i hufflepuff gillar nämligen att äta frukost tidigare än dom andra elevhemmen, så det är nästan bara vårt elevhem som sitter och äter när jag, John och Yenny kommer ner till matsalen på morgnarna.
Hela salen var fint pyntad med volanger, levande ljus och en fin solhimmel i taket.
Alla bord var fyllda med all slags frukost, yoghurt, mackor, ägg, bacon, himmelröra, drakägg, trollgodis och så vidare.
Tack för att ni läser.
7 nov, 2013 18:46
|
|
Borttagen
|
Shiiit, så bra du skriver och jag kommer definitivt att bevaka och läsa denna här FF. :3
Så känn dig bevakad. ♥
7 nov, 2013 19:05
|
Jacko
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Shiiit, så bra du skriver och jag kommer definitivt att bevaka och läsa denna här FF. :3
Så känn dig bevakad. ♥
Omg tack. c: ♥
7 nov, 2013 19:15
|
Alma123!!
Elev
|
Jättebra! meeeeeer!
"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013.
Enda gången jag backar är när jag tar sats!
7 nov, 2013 19:17
|
Jacko
Elev
|
Tack allihopa. ♥
Här kommer KAPITEL 2!
Spoiler: Tryck här för att visa!Alla tre satte sig ner vid ett av alla Hufflepuffs bord och började med en gång sluka i sig all mat som låg på bordet.
John som var superhungrig tog 10 tallrikar med mat, en tallrik fylld med bara en slags sort mat på varje.
Yenny som däremot inte var så hungrig tog bara lite yoghurt med färska blåbär och kanel på, Yenny brukade vanligtvis inte äta mycket till frukost då folk brukar kalla henne fet.
Jag själv tog en tallrik med lite av varje, efter att ätit lite himmelröra och yoghurt så var jag proppmätt och orkade inte äta mer.
''Åh nej'' skriker John, som kollade helt förstenad mot dörren.. Det var Troy.
Troy och hans 2 medbrottslingskompisar Fill och Finn Foop.
Fill och Finn Foop var enäggstvillingar och dom höll alltid ihop, sedan när dom började på Hogwarts samma år som Troy så var dom så rädda att hamna i olika elevhem så att när sorteringshatten valde ut Fill till Slytherin och Finn till Gryffindor så skrek båda högt.
Efter några timmars skrikande och gråtande så fixade Rickleman så att Fill kunde få bli omplacerad till Gryffindors elevhem istället.
Under dom första dagarna på Hogwarts så träffade Fill och Finn Troy, och sedan dess har dom tre alltid hängt ihop.
Dom har till exempel förvandlat tjejernas kläder till spindelägg som kläcktes i samma sekund och ormar i Professor Williams hår.
John, som fortfarande stirrade mot Troy, Fill och Finn, började svettas.
Jag och Yenny såg nervöst på varandra då Troy gick igenom salen, letandes efter en ynklig liten mes att slå ner.
När Troy kom till vårat bord så kollade han fundersamt på oss tre.
''Vad är ditt namn?'' sa Troy, och kollade mot John.
''John Russle, Troy'' sa John.
''Russle? Är det ens ett namn?'' sa Troy och började gapskratta.
Även Fill och Finn som stog vid andra sidan av rummet började gapskratta.
''Följ med mig nu, Russle'' sa Troy, och pekade mot utgången.
I samma ögonblick kom Professor Williams in i salen och såg direkt vad som hände.
''Mr Little, följ med mig'' sa Professor Williams.
''Kalla mig inte det'' sa Troy som skämdes över sitt efternamn.
Hela salen började även gapskratta när Professorn kallade honom för Mr Little.
Även John som hade kommit ur sitt förstenade ansikte började skratta.
''Det var nära ögat, John'' sa Yenny, som lät ganska lättad.
''Ja John, du hade tur att Professor Williams kom in i salen just i detta ögonblick'' sa jag och blinkade mot han.
''Jag vet, och ni ska veta hur lättad jag är just nu'' sa John med en lugnande röst.
Efter maten gick alla tre upp till Hufflepuffs sovrum för att ta på oss våra Hufflepuff-quidditch kläder vi brukar ha på oss när det var Quidditchmatch med Hufflepuffs quidditchlag.
Klockan 08:20 skulle alla elever som ville vara ute på Quidditchläktaren för att se matchen, idag tävlade Hufflepuff mot Ravenclaw.
7 nov, 2013 19:43
|
|
Borttagen
|
Har en fråga; är du Gud? Du skriver ju så bra, jag är kär i ditt skrivande. *-* ♥
Mer tack! Det är så ljuvligt bra. ♥
7 nov, 2013 19:47
|
Jacko
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Har en fråga; är du Gud? Du skriver ju så bra, jag är kär i ditt skrivande. *-* ♥
Mer tack! Det är så ljuvligt bra. ♥
Vill du veta en sak? DU ÄR MIN GUD SOM SKRIVER SÅ FINA SAKER OM MIG OCH MITT SKRIVANDE.
I love you.
Ska kanske skriva mer idag, annars imorgon. 
7 nov, 2013 19:57
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Har en fråga; är du Gud? Du skriver ju så bra, jag är kär i ditt skrivande. *-* ♥
Mer tack! Det är så ljuvligt bra. ♥
Vill du veta en sak? DU ÄR MIN GUD SOM SKRIVER SÅ FINA SAKER OM MIG OCH MITT SKRIVANDE.
I love you.
Ska kanske skriva mer idag, annars imorgon.
Jag kan knappt hålla mig, jag kommer förmodligen inte vara överraskad om jag fick läsa ett underbart kapitel till av dig. Du skriver ju så bra så inget kan gå fel, I love you. *-*
Och wait, nu har du fått ett stort fan och det är jag, du kan inte ha större. Visst är jag din favorit läsare? Visst visst?  ♥♥
7 nov, 2013 20:01
|
Jacko
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Har en fråga; är du Gud? Du skriver ju så bra, jag är kär i ditt skrivande. *-* ♥
Mer tack! Det är så ljuvligt bra. ♥
Vill du veta en sak? DU ÄR MIN GUD SOM SKRIVER SÅ FINA SAKER OM MIG OCH MITT SKRIVANDE.
I love you.
Ska kanske skriva mer idag, annars imorgon.
Jag kan knappt hålla mig, jag kommer förmodligen inte vara överraskad om jag fick läsa ett underbart kapitel till av dig. Du skriver ju så bra så inget kan gå fel, I love you. *-*
Och wait, nu har du fått ett stort fan och det är jag, du kan inte ha större. Visst är jag din favorit läsare? Visst visst?  ♥♥
Du är min favorit mugglis. ♥
Du ser bilden på Harry & Ginny där nere? Det är du och jag baby. ♥
7 nov, 2013 20:02
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Jacko: Skrivet av Borttagen: Har en fråga; är du Gud? Du skriver ju så bra, jag är kär i ditt skrivande. *-* ♥
Mer tack! Det är så ljuvligt bra. ♥
Vill du veta en sak? DU ÄR MIN GUD SOM SKRIVER SÅ FINA SAKER OM MIG OCH MITT SKRIVANDE.
I love you.
Ska kanske skriva mer idag, annars imorgon.
Jag kan knappt hålla mig, jag kommer förmodligen inte vara överraskad om jag fick läsa ett underbart kapitel till av dig. Du skriver ju så bra så inget kan gå fel, I love you. *-*
Och wait, nu har du fått ett stort fan och det är jag, du kan inte ha större. Visst är jag din favorit läsare? Visst visst?  ♥♥
Du är min favorit mugglis. ♥
Du ser bilden på Harry & Ginny där nere? Det är du och jag baby. ♥
AWWW, vad söt du är. *-* ♥
7 nov, 2013 20:05
|
Du får inte svara på den här tråden.