Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Roll mellan mig och Liv_Weasley

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Roll mellan mig och Liv_Weasley

1 2 3 ... 18 19 20
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Jag och Liv_Weasley ska rolla kärlek.
Jag är killen!
Ska vi vara 15? Skriver det iallafall.

Mall:
Namn:
Ålder: 15
Kön:
Utseende:
Personlighet:
Svagheter:
Styrkor:
Övrigt:


Glöm inte att bevaka tråden Liv!

Min mall:

Namn: Alex. (Jag använder det i alla roll, men jag har ingen idé om nåt annat namn!! Ge mig förslag...?)
Ålder: 15
Kön: Kille.
Utseende: Isblåa ögon. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.google.se%2Fsearch%3Fum%3D1%26amp%3Bhl%3Dsv%26amp%3Bclient%3Dsafari%26amp%3Bbiw%3D768%26amp%3Bbih%3D928%26amp%3Btbm%3Disch%26amp%3Bsa%3D1%26amp%3Bei%3DZcBhUcH8KKWu4AT82oHQBQ%26amp%3Bq%3Dcool%2Bboy%26amp%3Boq%3Dcool%2Bboy%26amp%3Bgs_l%3Dimg.3..0j0i24l9.8600.12806.0.13852.7.7.0.0.0.0.169.770.3j4.7.0...0.0...1c.1.8.img.Ak-cBJxX5js%23biv%3Di%257C2%253Bd%257CuP_gjeL4Oj6BtM%253A%26amp%3Bfacrc%3D_%26amp%3Bimgrc%3DuP_gjeL4Oj6BtM%253A%253BMuztxb94x8OmkM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fth06.deviantart.net%25252Ffs70%25252FPRE%25252Fi%25252F2012%25252F028%25252Ff%25252F9%25252Fcool_boy_by_ariesrc-d4nuru5.jpg%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.hlmjo.com%25252Fvb%25252Fshowthread.php%25253Ft%25253D3856%253B775%253B1030
Personlighet: (På skolan) Kaxig, elak, irriterande, cool, är också jätteomtänksam och snäll när det behövs.
Svagheter: Är väldigt lätt att övertala. Berättar inte hur jobbigt han har det. Är elak när han inte vill. Mörkrädd ibland.
Styrkor: Bra kompis när han verkligen har en RIKTIG, snabb, stark.
Övrigt: Bor hos en fosterfamilj som flyttar runt ganska ofta. De är jättelika med honom och deras biologiska son slår honom.
Han har aldrig några riktiga kompisar. Hamnar oftast (alltid) i det coola mobbargänget med killar på skolan. Han mobbas för att han har det så jobbigt själv. Har varit retad förut också men han stänger ute alla sina känslor. Han vill egentligen inte mobbas.

2 nov, 2013 21:45

Liv_Weasley
Elev

Avatar


Ja det blir bra med femton!
Här är min mall:

Namn: Isá
Ålder: 15
Kön: Tjej
Utseende: Mörkt hår ner till midjan. Ljusblåa ögon, ganska lång.
Personlighet: Ganska blyg i början, blir väldigt enkelt irriterad men när man känner henne är hon väldigt snäll och uppmuntrande, men det är lätt att irritera sig på henne.
Svagheter: Enkel att irritera, svår att övertala, säger ibland elaka saker utan att mena det.
Styrkor: Väldigt snäll, väldigt
snabb och bra på att dansa.
Övrigt: Mamma dog när hon var fyra år så bor hos sin pappa i ett hus skogen.

Ok?
Alex är ju ett bra namn!

3 nov, 2013 12:21

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-14 kl. 22:09
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Skrivet av Liv_Weasley:
Ja det blir bra med femton!
Här är min mall:

Namn: Isá
Ålder: 15
Kön: Tjej
Utseende: Mörkt hår ner till midjan. Ljusblåa ögon, ganska lång.
Personlighet: Ganska blyg i början, blir väldigt enkelt irriterad men när man känner henne är hon väldigt snäll och uppmuntrande, men det är lätt att irritera sig på henne.
Svagheter: Enkel att irritera, svår att övertala, säger ibland elaka saker utan att mena det.
Styrkor: Väldigt snäll, väldigt snabb och bra på att dansa.
Övrigt: Mamma dog när hon var fyra år så bor hos sin pappa i en fattig liten stuga mitt i skogen.

Ok?
Alex är ju ett bra namn!

Jättebra!!
Ska jag eller du börja?
Jag - Alex - är ny. (För han flyttar runt mycket och... Ja.)
Vem börjar?

3 nov, 2013 12:24

Liv_Weasley
Elev

Avatar


Hihi okej!
Du börjar!

3 nov, 2013 12:31

Borttagen

Avatar


Oki. Kör nu.
Liv_Weasley
(Förlåt för att det tog sån tid, men det tar ett tag för mig att skriva och så bar jag tvungen att springa omkring i huset och göra annat samtidigt.)
------------------------

Jag vaknar av att jag trillar ur sängen och ner på golvet med en duns.
-Aj... Kvider jag och sätter mig upp. Jag slog i huvudet ganska hårt.
-Alex vad gör du!! Du stör oss! Skärp dig!!! Skriker Tina upp till mig. Min styvmamma. Jag hatar att kalla henne mamma eller styvmamma.
Jag somnade visst med kläderna och skorna på som vanligt. Jag har alla mina kläder i mitt rum för att ingen ska kunna ta de. Ingen går in i mitt rum. Inte så ofta iallafall.
Jag går långsamt ner för trappan och kommer in i köket. Det är bara Tina och Stefan som sitter där. Tur.
-Godmorgon. Snäser Tina till mig.
Jag fortsätter att gå mot köksbänken där det ligger en brödskiva som jag ska ta.
-Svara mig då!! När jag pratar med dig så ska du svara mig! Ryter Tina.
Jag hoppar till.
-Ja... Godmorgon... Viskar jag.
-Va?!
-Godmorgon! Säger jag högt rycker åt mig skivan med bröd och springer upp på mitt rum. Där tar jag min väska samtidigt som jag proppar i mig brödbiten. Sen springer jag ner till hallen.
-Kom hem i tid, annars!! Skriker Tina efter mig.
-Och ring om du ska hem till någon... Kompis efter skolan. Hon säger kompis som om jag aldrig skulle kunna få någon, för hon vet att jag aldrig har haft en. Jag låssas att jag inte bryrmig och går ut.
Jag börjar springa mot skolan.

3 nov, 2013 12:44

Liv_Weasley
Elev

Avatar


-Jag kommer strax!
Ropade jag ner till pappa Han trodde uppenbarligen inte på mig för han kom upp och bankade på min dörr. -Du kommer komma försent! Fnyser hak. Jag kan höra hans fotsteg i trappen och när dem är slut sätter jag mig upp i sängen och sträcker på armarna. -Skola igen, jippi! Sa jag ironiskt för mig själv. Jag klev upp och borstade håret snabbt, röck åt mig kläder och skuttade ner.
-Godmorgon, sa pappaHade han redan glömt att han var arg?
-Godmorgon! Sa han igen och höjde blicken mot mig. -Godmorgon, svarade jag medan jag drog upp blixtlåset på byxorna. Sen gick jag till hallen och studsade i mina skor, tog min väska och sprang iväg.

3 nov, 2013 20:02

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-14 kl. 22:21
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jag stannade när jag kommit in i skolan och tittade mig omkring. Jag hade matte som första lektion fast jag visste inte var klassrummet var. Jag fick fråga någon. Inga fjantiga kartor.

------
Kan de ha samma första lektion och han frågar henne om klassrummet?

Liv_Weasley, bevakar du tråden? Vill bara veta.

3 nov, 2013 20:16

Liv_Weasley
Elev

Avatar


Ja jag bevakar, bara att jag aldrig hinner rolla! ♥ men NU hinner jag! ♥ ja, det blir bra!
----------------------------------------------------------------------
När jag äntligen kom till skolan var matte min först, så jag sprang till klassrummet. Precis utanför dörren så springer jag in i en kille "Hej!" Sa jag och tittade upp fort. Han frågade efter vägen till sitt klassrummet och jag pekade på dörren framför oss

4 nov, 2013 17:17

Borttagen

Avatar


"Jaha." Sa jag och kände mig otroligt dum.
Precis när jag hade gått in så kom läraren.
"Nämen hej!" Sa hon. "Du är den nya killen ja! Kom fram och presentera dig för klassen!" Jag suckade och gick fram till katedern. När alla kommit in så sa jag:
"Hej, jag heter Alex. Jag gillar att spela dator och... Sporta." Ljög jag. "Ja."
"Okej. Då kan du gå och sätta dig där brevid Isá!" Sa fröken och pekade på tjejen som sagt att klassrummet var här. Jag nickade och gick och satte mig brevid henne.
"Isá?" Frågade jag henne med ett lite elakt/skeptiskt tonfall. Det var egentligen inte meningen.

----------
Jaha. Okej. Undrade bara, för en gång rollade jag med en person som alltid glömde att bevaka tråden.

4 nov, 2013 20:39

Liv_Weasley
Elev

Avatar


"Ja?" Sa jag och gav honom en skeptisk blick. Aldrig har någon tyckt något konstigt om mitt namn! "Alex?" Sa jag med samma ton som använt och sen vände jag mig om och tittade framåt mot katedern och fröken.
---------------------------------
Jaha okej!♥ det var när jag var borta under höstlovet som jag aldrig hann, men nu kommer jag hinna minst en gång om dan!

4 nov, 2013 20:51

1 2 3 ... 18 19 20

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Roll mellan mig och Liv_Weasley

Du får inte svara på den här tråden.