(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jaa... Då kör vi! Min mall:
Namn: Kimberly Crawford, kallas Kim. Kallas ibland Kimmie, men det hatar jag... Utseende: Ålder: 14 Personlighet: Tuff, snäll mot de hon känner, "lite" envis, ganska dålig i skolan (betyg). Relationer: Bästis Mika, kille Jack, kompisar Eddie, Jerry, Milton. Hobby/intressen: Karate (svart bälte tredje grad), musik, cherleading (skolans lag). Spoiler: Tryck här för att visa! "Vi svär på draken att skydda vår grupp Var lojal och ärlig och ge aldrig upp. WASABI!" Alla personer i vår ff är från serien Kickin It. Förutom Mikas familj, min familj och Colin, som vi hittat på själva. that's all I got to say 30 okt, 2013 11:38
Detta inlägg ändrades senast 2013-12-18 kl. 20:29
|
|
Borttagen
|
30 okt, 2013 13:56
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-12 kl. 20:54
|
|
Kola
Elev |
Jag vaknar av att mamma knackar på dörren.
"Kimberly, gumman, det är dags att gå upp nu skolan börjar om en halvtimme" "VA?! Men herre gud jag kommer försent!" jag hoppar upp ur sängen och springer fram till min garderob. Jag tar på mig en rosa T-shirt och en vit kjol med rosa blommor på(Se bild nedan). *Detta borde duga.* tänkte jag och ställde mig framför spegeln. Jag valde skor, jag tog ett par låga vita converse. Okej, håret nu då. Jag tog fram min borste och började borsta igenom håret. Ska jag ha en tofs? Jag såg mig omkring och letade efter några tofsar. *GAAH jag kan inte hitta några tofsar, det får bli utsläppt* tänkte jag. Jag såg mig omkring, var tusan hade jag lagt sminkväskan. Jag sprang in på toaletten och borstade tänderna. När jag var klar med allt, utom sminket, sprang jag ner till mamma. "Mamma har du sett min sminkväska?" "Ja, jag lånade din mascara" Jag sprang uppför trappan och in i mammas rum. Jag letade igenom hennes lådor. Åhnej skolan börjar om 10 minuter, nu är det bråttom. Jag tog fram läppglans och mascara. Jag är inte direkt någon som använder smink, därför har jag aldrig några finnar. *Idag ska ju den nya killen komma till skolan... Han kanske är söt.* jag kom på mig själv med att stå och dagdrömma om den nya killen. "Skärp dig Kim! Du vet ju inte ens hur han ser ut, plus så har ju du och Brett just gjort slut. Gör inte om det misstaget!" sa jag högt till mig själv. Men ändå så lade jag ner läppglanset i min väska. I fall att. OJ! Om 5 minuter börjar skolan, nu blev det bråttom. Jag drog med mig väskan och sprang mot bussen. Jag mötte Mika på vägen. "Hej Kim! Är du också sen? Kom min mamma ska skjutsa mig, det gör inget om hon får en till passagerare!" Mika tog min hand och jag log tacksamt åt henne. Vi hoppade in i bilen och så åkte vi. "Ha det så trevligt flickor!" Mikas mamma log mot oss båda och kramade om Mika. Vi gick bort mot skolan. När vi kom in i skolan hade det redan börjat. Av någon anledning började vi fnittra hysteriskt. Rektorn kom ut från sitt kontor. Han hade med sig den nya eleven. Han var söt... *KIM! Sluta nu! Du har precis gjort slut med en kille, du kan inte bli tillsammans med en annan då!*. Den nya killen hade ett par svarta sneakers, jeans och en svart och röd randig långärmad. Han log mot mig... "Flickor vad gör ni här, ni borde gå till era lektioner" han tittade strängt på oss. Jag tog tag i Mika och drog henne med till våra skåp, vi hade de bredvid varandra. "Förlåt Mr Walflick, vi kom försent för att vi missade bussen" ursäktade jag mig och så sprang vi iväg till spanskalektionen som var vår första lektion. Utanför klassrummet stannade Mika mig. "Vad tycker du om den nya killen, Kim?" Mika tittade retsamt på mig. "Mika! Du vet att jag precis har gjort slut med..." jag kunde inte prata mer för mina ögon tårades. "Åhh Kim förlåt! Jag glömde." Mika såg oroligt på mig. Jag torkade snabbt bort tårarna. Jag hade inte gråtit inför någon annan sen jag var sex år. Vad är det med mig? "Det är lugnt, nu går vi in. Annars får vi bara kvarsittning. Fast det kommer vi säkert få ändå." jag tittade ner i golvet när vi kom in i klassrummet och lät Mika få förklara varför vi var sena. Läraren nickade och sa åt oss att gå och sätta oss. Det fanns såklart inga platser kvar förutom längst fram. Vi satte oss ner och öppnade böckerna. Jag var inte fokuserad alls så när läraren frågade mig vad katt heter på spanska svarade jag helt fel. "Ehh... el´katio?" klassen började fnissa. "Det heter gato." viskade Mika men det var försent läraren hade redan frågat någon annan och gav mig en sträng blick. Äntligen ringde det ut till lunch. Jag tog mina böcker och gick snabbt till mitt skåp. Sen tog jag mina pengar och gick mot matsalen. Jag köpte ett äpple och började kasta lite med det. Jag tappade kontrollen och äpplet föll i golvet. Trodde jag, men den nya killen hade fångat äpplet med foten och kastade upp äpplet i luften och fångade det med en hand. "Okej, det där var nästan coolt, jag är Kim." sa jag och log mot honom. "Hej jag är Jack Brewer, den nya killen." sa han och log sitt gulliga leende. "Ja, du luktar fortfarande ny." *Vafan Kim, varför sa du det?!*. Han skrattade och såg lite osäker ut. Jag log mot honom och jag tror att jag rodnade för han log mot mig och blinkade åt mig. "Umm, kan jag få tillbaka mitt äpple?" frågade jag istället. "Åh förlåt." sa han och skrattade. "Tja, vi ses Kim." "Kanske det." svarade jag och gick och satte mig vid ett bord. *Wow* var det ända jag tänkte när jag satte mig ner och började äta mitt äpple. Jag skrev se bild nedan vid vad jag skulle ha för kläder och det är alltså dem här kläderna: that's all I got to say 1 nov, 2013 16:55
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 12:22
|
|
Borttagen
|
Kapitel 1
"MIKA! Vakna du har bråttom!" Hörde jag min mamma ropa. Jag suckade och tog över benen på säng kanten. Jag gnuggade mig i ögonen och tittade på klockan..*Nej shit!* Tänkte jag och hoppade upp på golvet. Jag skyndade mig till min garderob och tittade på alla kläderna... Jag drog till mig en rosa kjol med svarta ränder och fasta spännen på ena sida och en kedja på den andra. Sedan drog jag över en svart tjock tröja med en rosa dödskalle. Jag drog på mig ett par knästrumpor med rosa och svarta ränder. Jag gick fort till mina accessoarer och grävde efter örhängen. Jag satte på mig ett par rosa döskallar och gick sedan till sminket. Jag satte på sig ett lager med mascara för att få mina ögon att se större ut. Tillslut sprang jag ner. Jag satte på sig sina långa svarta Converse och skulle precis gå när min mamma ropade på mig. "Jag skjutsar dig till skolan!" Sa hon och gick ut till hallen. "Mamma jag är snabb nog för att hinna." Sa jag argt och lutade mig mot dörren. "Kolla på klockan igen." Svarade min mamma och jag vände mig om och tittade på den. Det var fem minuter kvar. Min mamma satte snabbt på sig skorna och tog min väska. "Här." Sa hon och gav den till mig. Jag tog tag i den och skyndade mig ut. Vi gick mot bilen då jag såg Kim komma springande. "Hej, Kim! Du kan åka med oss!" Ropade jag till henne. "Min mamma tar nog gärna med en till passagerare!" Sa jag till henne. Vi satte oss i bilen och efter ett tags resande kom vi äntligen fram. Vi hoppade ut ur bilen och skyndade oss in i skolan men vi blev stoppade av rektorn och den nya killen. "Flickor vad gör ni här?" Sa han strängt. Jag la händerna i fickorna och tittade åt sidan. "Förlåt Mr Walflick! Vi kom försent för att vi missade bussen." Sa Kim. Mr Walflick nickade åt oss. Jag tittade på den nya killen. Det var nog en sådan kille som Kim skulle kalla söt men var helt ifrån min stil. Jag tog tag i Kims hand när jag insåg att hon stirrade på honom. Vi skyndade till spanska lektionen och när vi kom in fans det bara två platser längst fram. Vi satte oss där och jag hängde min väska på stolen. Jag började hålla på med mitt hår medan jag lyssnade ointressant på läraren. "Kim, hur säger man katt på Spanska?" Frågade läraren. Jag tittade på henne genom mitt ljus lila hår. "Ehm... el'kaito?" Sa Kim. Jag log svagt. "Det är gato." Viskade jag till henne men läraren fortsatte. Tillslut ringde det ut till lunch. Jag tog min väska och hände den runt axeln medan jag försökte få upp några pengar. Jag gick mot ståndet med Kim och kollade på vad det fanns. Äpple, Apelsin, banan och päron. Jag tog ett rött äpple ur lådan och la fram pengar. Jag satte mig på en stol vid ett bord och såg på Kims och den nya killen lilla konversation. Jag log bara medan jag tuggade på äpplet. 2 nov, 2013 19:04 |
|
Kola
Elev |
När jag hade ätit upp mitt äpple tog jag fram mobilen. Jag hade fått ett SMS, där det stod: *Kim! Hörde din lilla konversation med den nya killen :p* Jag svarade med *Jag bara välkomnade honom till skolan!* När jag sedan skickade iväg SMS:et såg jag att Mika kollade på sin mobil och sen tittade på mig. "Visst" mimade hon åt mig. Jag lipade åt henne och fortsatte hålla på lite med mobilen medans jag tittade lite på den nya killen. Usch typiskt, han hade gått och satt sig hos töntgänget. Plötsligt går han fram mot Frank... *Åhnej, detta kommer inte att sluta bra!* tänker jag förskräckt.
"Hej jag gillar era kläder. Är ni cherleaders?" Jack flinade mot de. "Nej! Eller... Ryan brukade va det.. Har du något problem med det?" Frank såg arg ut och började styla med olika karateslag. "Jag kom inte hit för att slåss, mannen." säger Jack och ska precis gå till sitt bord igen när Frank slår honom. Som tur var missade han med några centimeter. Jack tar tag i hans handled. "Det där skulle du inte ha gjort." säger han och så är fighten igång. Jack kastade Frank över ett bord och då kom Franks vänner. Jack slog lätt omkull de med. En av killarna reste sig upp och sprang mot Jack men han hann hoppa upp på ett bord. Mitt bord. Jag vinkade lite generat åt honom och, han blinkade åt mig! Åhh de ögonen... Euhm, ja i alla fall. Han kastade ner en av killarna i en soptunna och så tog han upp tre köttbullar. Han kastade de upp i luften och sen sparkade han de mot Frank. Frank fick en i munnen och de andra i ögonen. Sedan när Jack såg sig omkring och såg att hela matsalen var förstörd, så sprang han därifrån. Oj, ny i skolan och förstör en hel matsal på fem minuter... Inte illa. Men jag kunde inte låta Jack få skulden över detta så jag gick bort mot Frank. "Frank om du berättar något om detta för rektorn kommer jag berätta för alla om DET." sa jag. "Vilket det." undrade Frank, han försökte verka cool men jag hörde hur han darrade på rösten. "Det när du badade och", jag tystnade och viskade i hans öra, "du tappade badbyxorna i poolen och bajsade på dig samtidigt." Frank tittade på mig med vidöppna ögon. Sedan ställde han sig på en stol. "Ingen säger något till någon om detta. Annars..." Och eftersom alla var rädda för Frank så vågade ingen säga emot. "Vi ska bara säga att det var matkrig, okej?" Frank tittade ut mot alla rädda elever som nickade. Jag mimade "bäst för dig" sedan gick jag fram till Mika. "Vad var det där om?" hon tittade på mig som om jag var knäpp. "Varför skulle ingen säga något?" "Äh, jag tänkte bara på om han skulle få skäll på första dan... Det skulle inte vara schyst liksom..." "Mhmmmmm," Mika tittade på mig men jag bara himlade med ögonen. "Skit samma, kom nu vi har matte," sa jag och tittade ner i golvet när jag gick förbi Jack. that's all I got to say 2 nov, 2013 20:34
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:31
|
|
Borttagen
|
Jag tog upp och skickade sms till Kim. Jag flinade åt hennes svar om mimade åt henne. *Visst* Jag gick till andra sms och gick sedan in på Twitter och kollade vad mina kusiner skrivit. Min kusin, Anton hade antagligen stuckit hem till sin *Kärlek* och tänt ljus på deras gård för att det skulle se mysigt ut. Men sedan hade det gått knäppt så att en del av gården börjat brinna. Jag skrattade för mig själv och kollade runt lite tills min uppmärksamhet drogs till Frank och gänget. Den nya killen hade visst kommit mot dom. "Hej, jag gillar era kläder. Är ni Cherleaders?"Sa Jack. Jag flinade bara och gick ut från twitter och in på kamera. "Nej! Eller... Ryan brukade vara det.... har du något problem med det!" Sa Frank argt och ställde sig upp. Jag gick in på filmning och siktade kameran mot dom. "Jag kom inte hit för att slås, mannen." Sa Jack och började gå men Frank försökte slå honom bakifrån... men Jack tog tag i hans hand. Och då började ett slagsmål. Jag tog en tugga av mitt äpple medan jag filmade. När Frank fått köttbullar i munnen och på ögonen sommade jag in och tog kort. Jack tittade sig omkring och sprang ut. Jag stängde av kameran och såg Kim gå fram mot Frank. Jag la Mobilen i min väska och tittade nyfiket på dom. Tillslut gick Kim bort och Frank sa till alla att inte säga något. Jag skyndade mig mot Kim. "Vad var det där om?" Frågade jag. "Varför får vi inte säga till någon?" Sa jag dystert. "Eh... jag tänkte att Jack inte skulle på skäll första dagen." Svarade hon. Jag såg menande på henne. "Jag som filmade allt och tänkte lägga ut på twitter!" Viskade jag till henne och flinade. 2 nov, 2013 20:55 |
|
Kola
Elev |
Jag suckade åt henne.
"Kom nu, lektionen börjar. Vad ska du ha?" "Jag tror jag ska ha matte, precis som du. Och Jack." Mika flinade mot mig. Jag blev röd som en tomat och gick mot mitt skåp. Jag tog fram matteboken och började gå mot klassrummet när någon kom fram till mig. Det var Jack. "Hej... Ehh, killarna sa att du fick den där Frank att inte skvallra om slagsmålet. Jag ville bara säga tack." Han tittade ner i golvet och jag tror att han rodnade. "Åh, ingen orsak" "Ehh... Vi ses på lektionen" Han såg upp och log mot mig sedan vinkade han hejdå. Mika tittade fram bakom skåpet. "Jävlar Mika! Du skrämde skiten ur mig!" Jag började gå mot klassrummet. "Förlåt men jag kunde ju inte komma fram när du pratade med Jack, då skulle du ju bara blivit arg för att jag avbröt ert lilla kärlekkspladder!" Mika lipade åt mig och sprang i förväg till Matten. Eftersom jag visste att det inte var någon brådska så gick jag långsamt. *Var jag kär i Jack?* Jag gick runt och funderade när jag hörde töntgänget prata. Jag gömde mig bakom väggen. "Tror ni Jack gillar henne?" Det måste vara Eddie som sa det. "Jag vet inte mannen. Men snubben verkar kär" Och det där måste ha vart Jerry. Jag suckade åt de och tänkte vem det var som Jack gillade. Jag tänkte mig inte för och gick rakt in i dem. "Yo, akta dig va!" Jerry hade tappat sina böcker. "Oj" Var det ända jag fick fram. Jag tog upp hans böcker och gav de till honom. Jag log ett svagt leende sedan gick jag därifrån så snabbt jag kunde. *Fyfan vad pinsamt, de måste ha fattat att jag hörde allt* Jag fortsatte genom korridoren och kom fram till klassrummet. Jag gick in och satte mig bredvid Mika. "Varför tog det så lång tid?" hon tittade på mig som om det hade tagit en timme för mig att gå. "Jag.." Jag hann inte avsluta meningen för precis då kom mrs Redbird in i klassen. "Så, idag har vi matteprov och.." Hon avbröts av flera elever som stönade. "Se så, ni har ju faktiskt fått en hel vecka att plugga på!" Hon gick fram till katedern och tog upp en bunt papper. Sedan bad hon några elever dela ut de medan hon skrev upp reglerna på tavlan. Det måste vara tyst var såklart en regel. Som om någon skulle lyda den! När alla hade satt säg så sa hon att vi skulle ha tjugo minuter på oss. När hon sa att man fick börja dök alla ner i pappret och började skriva med racerfart. Förutom jag. Jag hade inte pluggat. Alls. Fan, jag kommer få IG. "Jag ska bara gå och kopiera några papper, under tiden vill jag ha det tyst i klassen" Mrs Redbird gick ut ur klassrummet. Jack som satt i bänken framför mig vände sig om och gav mig sitt papper. Jag log tacksamt mot honom och skrev av hans svar. Jag hann precis ge tillbaka pappret innan Mrs Redbird kom in. Hon gav oss en menande blick men återgick till att gå runt i klassen. När de tjugo minuterna hade gått samlade hon in proven. Medan hon rättade de fick vi sitta tyst och vänta. När hon var klar såg hon upp på klassen och tittade besviket på mig. "Ja, det verkade gå bra, för de flesta..." Hon delade ut proven och såg strängt på Mika och mig. Jag fick mitt papper och när jag tittade på hur många rätt jag hade fått hade jag bara fått fyra av tio rätt, alltså ett G. Och alla de fyra hade jag skrivit av Jack. Åh, jag suger på matte. När lektionen var slut och jag skulle gå hem. Gick jag rakt in i Jack. Jag tappade min ryggsäck och mina karatekläder föll ur. Jag skulle nämligen på karate träning efter skolan. "Oj förlåt.." Han böjde sig ned och tog upp min ryggsäck." Går du på karate?" "Ja... Är du intresserad av det så kan säkert vår sensei träna dig. Fast det är i samma grupp som Frank." "Jag kanske kommer förbi... Vi ses väl" Han log och vi gick åt olika håll. Jag hoppades verkligen att han skulle börja i min dojo... that's all I got to say 3 nov, 2013 15:57
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:31
|
|
Borttagen
|
Jag skrev mitt namn högs upp på pappret med slarviga bokstäver. Sedan tittade jag ner på de olika talen. *Vad i helvete är 58x58??* Tänkte jag och stirrade på talet. Jag suckade och ritade dit en döskalle istället. Jag log för mig själv och tittade på nästa tal. *HUR TUSAN SKA JAG KUNNA VETA VAD 890930x564 ÄR?* Tänkte jag och stirrade på talet. Självklart skulle man ställa upp men det skulle bara slösa min tid. Jag ritade dit en arg smiley och lutade mig sedan bak på stolen och tittade på Kims svar. Hon hade ett papper framför sig... Jacks. Jag flinade bara och satte mig normalt igen. Jag tittade genom mitt lila hår på hennes svar och skrev av några. Tillslut var det dags att lämna in och jag kliade mig på huvudet. *Uselt. Jag kommer få IG igen...* Tänkte jag och knäckte händerna. "Dåså, det gick väl bra för dom flesta." Sa Mrs redbird. Hon började dela ut och tittade menande på mig och Kim. Jag log bara svagt och tog emot provet. Jag hade bara fått rätt på dom jag skrivit av. Och sedan hade jag inte ens skrivit något tal på dom andra utan bara kluddat. Jag suckade djupt och tittade på Kims prov. Hon hade fått lika dant. Men hon hade i alla fall försökt. När det var dags att gå hem tog jag tag i provet och skyndade mig ut ur klassrummet. Jag gick till mitt skåp och la in provet där. Jag tog tag i min påse med karate kläderna och svängde den över axeln och tog min skolväska i handen. Jag stängde igen skåpet och sprang ut ur skolan för att hinna med bussen. 3 nov, 2013 20:45 |
|
Kola
Elev |
Jag tog min ryggsäck och sprang mot bussen. Helvete. Den hade redan gått. Någon knackade mig på axeln och jag vände mig om. Det var Brett, mitt ex.
"Hej Kim, har du missat bussen?" Han såg generad ut och såg mig inte i ögonen. "Nej... Jag vinkade bara av en kompis" ljög jag. "Kom igen Kim, jag vet att du har karateträning i eftermiddag och du brukar alltid ta bussen" Han såg upp på mig. "Och jag har precis skaffat moped, vill du ha...Du vet skjuts?" "Jag tror inte det är någon bra idé Brett, vi har ju precis... Du vet, gjort slut" Jag såg på honom och jag tror att en gnista sorg fladdrade förbi i hans ögon. "Jag vet, jag ville bara vara snäll..." Han såg sorgsen ut och började gå därifrån. *Jag måste vara korkad* tänkte jag när jag ropade tillbaka honom. "Brett! Okej, jag åker gärna med dig..." Jag log mot honom och han strålade som ett litet barn. Jag gick fram till honom. Han tog min hand. Jag borde rycka bort den, men det kändes så rätt. Jag log mot honom och så tittade jag bort. Ånej, där borta stod Jack. Mitt hjärta tog ett studs. Nu kanske han tror att jag har en pojkvän. Jag drog bort min hand från Bretts. "Vad är det Kimmie?" Han såg bekymrat på mig. "Jag... Jag måste, ehh, gå." var det ända jag fick fram sedan sprang jag fram till Jack. "Jack, ehh, jag tänkte bara fråga om du vill ta en, du vet, promenad? Till dojon alltså?" Jag såg på honom och log svagt, men hans ansikte var som sten. "Jag tror inte det, Kimmie" sa han och såg sårad ut. Sedan gick han bara. Jag stod kvar där jag stod och såg efter honom. Sedan tittade jag mot Brett, jag försökte le mot honom men han bara vände bort blicken och gick, han med. Jag stönade och började gå mot dojon. Det var ungefär 6 kilometer dit. Fan, jag kommer försent till träningen. Eller, jag skiter i träningen. Jack kommer inte vara där och Mika kommer fråga varför jag är sen, jag pallar inte mer! Varför får killar mig alltid att känna mig... Ja, hur känner jag mig egentligen? Jag gick vidare och funderade när jag gick in i Milton. Jag har ett svagt minne från en prisutdelning i skolan. Han vann nog första pris i kemi, geografi och ja, gud vet vad! Med andra ord är han en nörd. "Hej Milton" sa jag, han såg upp och såg ut som om han var rädd för mig. "Hej.. Kim, vad vill du?" han såg sig omkring som om något monster skulle hoppa fram ur buskarna. "Jag ville bara säga hej." jag tänkte på konversationen Eddie och Jerry hade haft lite tidigare på dagen. De hade pratat om att Jack gillade en tjej. Att han till och med var kär i henne. Milton kanske visste vem de menade. Men jag kunde ju inte bara fråga det rätt ut. Då skulle han förstå att jag också var kär i Jack. Vänta va? Jag är inte kär i Jack! Eller...? Milton såg oroligt på mig. "Ehh du Milton, jag hörde Eddie och Jerry prata om..." Äh skit samma, det spelar väl ingen roll. Det var säkert inte ens mig de menade. "Om vadå?" han såg på mig och verkade intresserad av vad jag just pratat om. "Äh, inget. Jaja, ses Milton." Jag vinkade och började gå in mot stan. Jag gick mot det stora torget. Där Falafel Phil ligger. Och mittemot ligger Wasabis dojo. Jag gick in på Phils resturang och satte mig ner och tog fram mobilen ur väskan. Jag SMS:ade Mika *Kan inte komma på träningen, hälsa att jag är sjuk eller något* Jag fick genast ett svar *Killproblem?* Jag svarade efter en stunds tvekan. Kunde jag berätta för Mika? Såklart jag kunde, men inte på SMS så jag skrev bara *Typ*. Jag beställde en skål med pommes frites och började äta. Jag tittade mot Wasabis dojo. De verkade ha så kul. De tränar nog till turneringen. Wasabi ska möta Svarta Drakarna, min dojo. *Vi kommer vinna lätt* tänkte jag när jag såg de klampa runt där inne. De är som små trasdockor. Plötsligt krossades väggen. *Vad händer!?* Jack kom igenom väggen med sin skateboard. Jag såg att han sa något till deras sensei, Rudy, sedan försökte han springa iväg men säkerhetsvakten hade blockerat utgången. Jag suckade för mig själv, kunde den där killen inte hålla sig ifrån trubbel eller? Jag åt upp mina pommes frites och sedan tog jag fram mobilen. Jag hade fått ett SMS från... Okänt nummer. *Hej, förlåt för att jag blev sur förut /Jack* Jag log och tittade på honom där han satt på en stol och lyssnade på en utskällning från Rudy. Han såg antagligen att jag hade mobilen framme och hade läst hans SMS, för han log mot mig. Jag svarade *Ingen fara, vill du sticka och ta en pizza efter utskällningen är klar?" Jag såg hur han drog fram mobilen ur fickan när han såg SMS:et rodnade han och skickade tillbaka ett *Visst, ses på Pizza Hut kl 15:00?* Jag log och gjorde tummen upp. Sedan packade jag ihop mina saker och gick hem. Jag gjorde mig iordning för "dejten". Var det en dejt? I alla fall skulle jag träffa Jack och inget kunde förstöra mitt glada humör. Förutom en sak. Och det väntade på mig utanför mitt hus. that's all I got to say 3 nov, 2013 21:56
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:31
|
|
Borttagen
|
Jag satt i bussen med huvudet lutat mot fönstret medan jag lyssnade på musik som kom från min mobil. Jag tittade på Twitter men inget stort hade hänt. Jag suckade och insåg att jag fått ett sms. Kim skulle visst inte gå på Karaten idag. Jag hörde massa med mummel i bussen. Den var fylld med människor på varje säte förutom bredvid mig där Kim brukade sitta. Jag började pilla med mitt rosa hår på väntan att komma fram. Bussen stannade ännu en gång och en kille kom och satte sig bredvid mig. Han hade svart hår och hade samma still som mig men jag brydde mig inte utan fortsatte lyssna på musiken som dånade i mina öron. Tillslut Skulle jag av. "Får jag komma förbi?" Frågade jag killen och ställde mig upp. Han verkade också lyssna på musik i sina hörlurar. Jag knackade honom på axeln och han stängde av musiken. "Får jag komma förbi?" Frågade jag ännu en gång. Han flinade och ställde sig upp så att jag kunde komma förbi. Jag gick förbi honom och ut från bussen och började springa mot dojon. Jag öppnade dörren och sprang in i omklädningsrummet. Jag stängde av musiken och bytte om till mina karate kläder och satte sedan på mitt svarta bälte. Du har fotot på hnm C: 3 nov, 2013 22:14 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen