Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Barnie och coolingen, prs

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

1 2 3 ... 149 150 151
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


BarnOwl98

min mall:
MALL:
Namn: Linda, kallas dock Adnil-Klubben eller Pling
Hemort: London
Utseende: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.teenidols4you.com%2Fblink%2FActors%2Falexandradaddario%2Falexandra-daddario-1375460255.jpg. Kort för sin ålder(14) men välutvecklade kroppsformer.
Personlighet: Tycker om att stå i centrum men nöjer sig med få vänner. Är alltid sig själv, lite nördig och mesig men ändå rättfram, och står alltid för vad hon gör och säger. Kan ibland vara lite överdrivet galen och typ springa runt och skrika att hon är en indian och dansa jazz, bara för att hon har lust att göra det.
Bakgrund: Växte upp i en familj med Mor, Far och systern. Systern ser upp till Linda då Linda är häxa, men hennes mamma som alltid vart allmänt elak vägrar att prata med henne. Hennes pappa är en riktig mespropp med stor ölmage och varmt hjärta. Har alltid hört att hon måste förbättra sig i allt och aldrig är tillräckligt bra, därför kan hon ibland bli lite deppig, även om det inte visas för vännerna
Blodstatus: Mugglarfödd.
Elevhem: Gryffindor
Årskurs: 4, men hänger mycket med 5orna

25 okt, 2013 10:44

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-18 kl. 23:04
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Namn: Brian (King)

Hemort: Ingleby Greenhow (herrgård utanför Ingleby)

Utseende: Brun-Blondt hår, grå-blå ögon, perfekta tänder, starkt framträdande kindben och stor panna som känns ännu större av det lätt bakåt-slickade håret

Personlighet: Brian har oftast starka åsikter och är då orubblig, han är väldigt charmig och listig, smart (till en viss gräns, och han använder inte sin hjärna ofta XD ), väldigt modig och värdesätter vänskap.

Bakgrund: Brian har alltid växt upp med både mor,far, systrar och husalf till hands. när hans äldsta syster en dag försvinner ndras hela familjen och de blir mer inåtdragna. Innan lyste deras hus alltid och alla fester hölls hos dem, ingen trollkarl i hela England hade missat släkten Kings rikedom och gästvänlighet. Men efter den händelsen stod herrgården där som ett öde slott, inga fester eller inbjudningar. Brian växte upp med mugglar-barn och halvblod runt sig, vilket gjorde att han inte har några fördomar mot någon. Hans far är väldigt besviken, han var redan från början bestämd vid punkten att Brian skulle hamna i Slytherin, vilket satte stor press på honom... Och att hamna i Gryffindor gjorde inte saken lättare!

Blodstatus: Helblod

Elevhem: GRYFFINDOR

Årskurs: 5 året




BÖRJA! :3

25 okt, 2013 11:48

Borttagen

Avatar


Jag suckar och drar ut kofferten på gatan. Taxin står redan där. "Wow, vart ska du?" säger taxichaffisen när han lyfter min koffert. "Hem." förklarar jag enkelt och lägger kvasten i baksätet. Chauffören ser misstänksamt på mig men säger inget när jag sätter mig med min tama råtta Mikki i knät i framsätet. "Vart ska jag köra då miss?"
"Till stationen."
"Dåså. På med bältet."

(BarnOwl98)

25 okt, 2013 11:57

Borttagen

Avatar


"Mamma!", jag springer genom de ekande korridorerna, salarna och rummen.
"Mamma, jag ska åka NU!", inget svar. Då hoppar plötsligt vår vakthund fram och försöker hoppa på mig. Jag är van och viker undan. Hon är en stor Border-Collie och om man hamnar under henne kan man få svåra andingsproblem.
"Mamma! Hej DÅ!", fortfarande inget svar, så jag går till burken med flamm-pulver.
"Kings' Cross"

25 okt, 2013 19:18

Borttagen

Avatar


På stationen lunkar jag visslande mot perrong 9.3/4. Kofferten drar jag efter mig och Mikki sitter på mitt huvud.

25 okt, 2013 19:20

Borttagen

Avatar


Framme, äntligen. Det kändes som om jag åkt fel, eftersom det tog så lång tid. Framför stod tre Ravenclaw elever på kö för att få gå ut i världen till 9 3/4

25 okt, 2013 19:22

Borttagen

Avatar


Jag står på Perrongen och önskar att pappa var här och vinkade av mig. Med en suck kliver jag på tåget.

25 okt, 2013 19:29

Borttagen

Avatar


"Din tur", jag springer ut på perrongen och rakt mot väggen. PANG. Jag är igenom.
Snabbt går jag förbi alla föräldrar och elever och in på tåget. Jag sätter mig i en tom kupé och drar upp min Quidditch bok.

25 okt, 2013 19:31

Borttagen

Avatar


Jag går runt ett tag och finner att den enda kupén som är hyfsat tom är Brians. Jaha. Jag öppnar osäkert och kliver in. "Kan jag sitta här?"

25 okt, 2013 19:34

Borttagen

Avatar


Jar ser upp. Där står hon... vad hon nu heter... Pling kallas hon och ser lätt osäker ut.
"Kan jag sitta här?"
Jag ler mitt vanliga (charmiga ) leende och säger:
"Självklart, slå dig ner."

25 okt, 2013 19:35

1 2 3 ... 149 150 151

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Barnie och coolingen, prs

Du får inte svara på den här tråden.