Femte året
Forum > Fanfiction > Femte året
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jo, när ja va Ginny Weasley99 påbörjade jag denna ff tänkte starta upp den igen, dock har jag ändrat lite i kapitlena jag la upp gjort lite om förbättringar osv och gjort dom lite längre
(tänkte tagga dom finisar som läste den, dock var det ju ett tag sen så det är därför jag skapar en ny tråd, tvingar er inte att läsa den igen) Spoiler: Tryck här för att visa! som sagt inget tvång att läsa den igen Och till själva handlingen då: Namn: Femte året Rating: PG Handling: Harry Potter ska börja femte året på Hogwarts, han har längtat hela sommaren. Men när han kommer tillbaka så händer det en hel del. vart tar Hermione Granger vägen hela tiden? Vad håller Luna Lovegood på med? Är Ginny Weasley kär i Harry? Och ska Harry våga säga till Cho att han gillar henne? Den här ff:n handlar om femte året, men Voldemort har INTE återuppståt, allstå handlar den om hur det skulle kunna sett ut om han inte återvänt ff:n kommer vara från olika perspektiv men mest från Harry Lägger upp första kapitlet direkt Kapitel 1 Perrong 9 ¾ ” Då var det äntligen dags att börja Hogwarts igen”, tänker Harry när han går på Hogwarts expressen med sin bästa vän Ron, Hermione kommer tät efter dom. ”Ni måste väl gå till prefekternas vagn va?”, frågar Harry. ” Ja, tyvärr men håll några platser åt oss, vi kommer efter vi har fått instruktioner och gjort det vi ska”, säger Hermione och ler. ”Jag förstår, men jag går till en kupé och håller platser åt er”, säger Harry och ler det kommer bli första resan till Hogwarts utan Ron med hela tiden och en av dom få utan Hermione med. ”Jag hade hellre varit med dig hela resan”, säger Ron. ” Det är lugnt, ärligt det är det, du måste ju göra din plik”t, säger Harry och flinar. När Ron och Hermione har gått iväg så försöker Harry hitt en tom kupé efter mycket letande stöter han på Fred Och George som han glatt hälsar på. Sen fortsätter han sin jakt på en tom kupé, till slut långt bak i vagnen hittar han en, han lägger upp väskan på hyllan ovanför sättet och sätter sig ner ned Hedwig bredvid sig, och kollar ut genom fönstret där landskapet susar förbi. Plötsligt skjuts kupé dörren upp och harrys kompisar Dean, Seamus och Neville kommer in. ”Hej kan vi sitta här?”, frågar Dean och ler. ” Ja Hermione och Ron får ändå rum sen så”, säger harry. ” Tänk er femte året GET-PROV börjar bli lite nervös”, säger Neville. -”Det går säkert bra, bättre än vad det gick för Fred och George i alla fall”, säger Harry. ”Haha, hoppas det”, säger Neville. ”Ja, mycket sämre än dom kan man inte bli, örtlära klara du dig nog garanterat i, kanske försvar mot svartkonster också, beror på vad för lärare vi får nu”, säger Dean. -”Ja, och bli inte pressad av Hermiones prat om att plugga”, säger Harry. ” Vi vet ju att hon är överlägsen”, säger Dean. ”Tack för att ni försöker lugna ner mig, men farmor tjatar nästan ihjäl mig om vad jag MÅSTE klara mig i”, säger Neville. ” Lyssna inte på henne, men Hermione kommer klara sig i allt”, säger Seamus. -”Vem har sagt det”, säger Hermione som kommit in i kupén tillsammans med Ron dom sätter sig ner där dom får rum. ”Vi kommer att turas om, om att patrullera i korridorerna tillsamman med dom andra prefekterna, jag höll på att smälla av när jag såg vilka som blev från Slytherin Pansy Parkinsson och Draco Malfoy”, säger Hermione. ”Du skämtar?”, säger Harry. ”Nej, tyvärr, men vet ni vad? Vi prefekter får ju dela ut bestraffningar längtar efter att sätta dit Crabbe och Goyle”, säger Ron. ”Hm.. Men missbruka inte din ställning”, suckar Hermione. ”Nej, för det finns ju inte en chans att Malfoy missbrukar sin”, säger Ron och drar handen genom sitt röda hår. ”Ni pratade om GET-provet innan vi kom in hörde jag, och jag ställer om frågan hur kan ni vara så säkra på att jag klarar alla ämnen?”, frågar Hermione. ”Klarar? du kommer göra mer än att bara bli godkänd! Du kommer få utomordentligt i allt med din hjärna”, säger Dean. ”Åh…. Va inte så säker på det”, suckar Hermione. Harry kollar ut genom fönstret dom börjar närma sig nu. ”Lika bra att vi slutar tjafsa om något som händer i vår och byter om till skolklädnaderna nu”, säger Harry. Dom andra nickar instämande, Harry drar fram sin klädnad och börjar byta om. Det dröjer inte länge förrän dom är framme och tåget stannar, Harry går av tåget tillsamman med dom andra då hör dom en välbekant röst som får Harry att le. ”Förstaårselever hitåt”, det är Hagrid. Harry ler vid minnet av sin första dag på Hogwarts över hur nervös han varit. ”Kom nu Harry Dean, Seamus och Neville har redan tagit en vagn upp till slottet stannar vi här länge till blir vi snart dom sista kvar här!, dessutom regnar det om du inte märker det”, säger Hermione stressat. Harry suckar drar sin hand genom sitt svarta blöta hår retar till glasögonen och följer med Ron och Hermione till vagnarna, nog märker han att det regnar hans hår är nästan dyblöt. Det tar en stund att åka upp till slottet men den väntan är det värt, snart ska dom ju få en rejäl festmåltid. När dom är framme kliver dom av vagnarna Ron halkar nästan när han kliver av, Hermione och Harry skrattar. Sen går dom in i slottet och kommer in i en stor entré, där efter går dom in i stora salen som är nästan ful av alla elever, dom går och sätter sig vid Neville, Dean och Seamus vid Gryffindorbordet. Ron kollar upp mot lärarbordet och gapar av förvåning. Hermione som har pratat med Ginny skrattar åt honom utan att kolla vad han kollar så chokat på. ”vad gör Lupin här!”, säger Ron efter ett tag, han är inte den första som har undrat det många viskar om det runt omkring dom. ”Vet inte…”, säger Harry som nu också ser Lupin som sitter uppe vid lärarbordet och ler mot Hagrid. En sak vet Harry han vill ha tillbaka Lupin som lärare i försvar mot svartkonster men Lupin skulle aldrig komma tillbaka som lärare. 20 okt, 2013 19:00 |
|
95mas
Elev |
21 okt, 2013 21:45 |
|
Borttagen
|
Tack
Kommer ett till kapitel nu Kapitel 2 En överraskning för alla ”Men han kan väl aldrig bli lärare, jag menar jag vill det men hon skulle väl aldrig kunna bli det igen?”, säger Hermione med osäker röst. ”Om han vill så kan han det, men han vill nog inte”, säger Harry och vinkar mot Lupin, han vinkar tillbaka med ett större leende tillbaka. ”Men vad gör han här då”, säger Hermione med fundersam min. Mer kan dom inte säga om det för nu kommer förstaårseleverna in med Mcgonagall och Hagrid sitter redan uppe vid lärarbordet. Nu kommer soteringen äga rum, hatten sjunger sin sång och elever börjar sorteras in Harry applåderar när hatten ropar Gryffindor. När det bara är några förstaårselever kvar känner Harry en iskall kyla på armen han vänder sig om och ser att Nästan Huvudlöse Nick, Gryffindors elevhemspöke har lagt sin hand på hans axel. ”Välkomna tillbaka, hoppas dom nya eleverna håller måttet så vi vinner igen eller vad säger ni?”, viskar han. ”Mm”, mumlar Harry. Nu är Mcgonagall äntligen klar med oteringen hand tar bort pallen med Soteringshatten på och tar med sig pergamentrullen. Dumbledore reser sig upp och ler mot alla elever i salen. ”VÄLKOMNA till ett nytt år På Hogwarts innan vi börjar avnjuta den här ljuva festmåltiden så vill jag välkomna Remus Lupin tillbaka till lärarkåren, han kommer börja som lärare i försvar mot svartkonster igen”, säger Dumbledore. Nästan hela salen applåderar i alla fall alla som gillar Lupin, Harry ler det kan ju inte bli bättre, Lupin är tillbaka det är fantastiskt. ”Så bra, till vårat GET år också det är ju perfekt”, säger Hermione med ett leende mot Harry. ”Om det så hade varit sjätte året så hade det inte spelat någon roll, han är en jättebra lärare”, säger Harry. När alla elever i salen äntligen har slutat att applådera ler Dumbledore. ”Jaja, vi är alla mycket glada åt att Lupin är tillbaka”, säger Dumbledore. ”Inte alla kolla på Snape”, säger Harry. Snape sitter och kollar med avsky på Lupin, alla vet att han vill ha Lupins jobb mer än allt annat. ”Låt festmåltiden nu börja”, säger Dumebledore. Mat i alla dess former kommer upp på borden, Harry tar för sig av kyckling och pomes. ”Helt underbart att Lupin är tillbaka, vill få U i försvar mot svartkonster”, säger Hermione. ”Du kommer få U i allt”, suckar Dean. Hermione himlar med ögonen och suckar, Ron flinar mot henne alla vet ju att Dean har rätt är det någon som får U i allt så är det Hermione. Under resten av måltiden diskuterar dom vad dom gjort i sommar. ”Hermione vad har du gjort?”, frågar Ron efter att redogjort sin sommar. Hermione blir genast röd i ansiktet. ”Åh.. Inget speciellt, vad har du gjort Harry?”, säger hon. ”jag har redan sagt det”, säger Harry. ”Oh jaha”, säger Hermione med ännu rödare ansikte. Harry kollar oförstående på Ron har det hänt något som dom inte vet om, Ron himlar med ögon och tar för sig av efterrätterna som kommit fram efter maten. Under resten av måltiden äter dom under tystnad då och då slänger Ron en fundersam blick mot Hermione. När som gått som alla har slutat att äta ställer sig Dumebledore upp. ”Innan ni får gå härifrån till era mjuka varma sängar vill jag bara säga några ord om våra regler, alla förstaårselever ska veta att den förbjudna skogen är förbjudet område för alla inga undantag och några av våra äldsta elever bör också veta det vid det här laget”, säger Dumebledore och kollar mot Weasleytvillingarna. ”Sen några andra regler som att man inte för utöva trolldom i korridorerna och att vissa föremål är förbjudna listan finns oss Filch om någon är nyfiken men nu tycker jag ni ska gå och lägga er ni behöver vara utvilade till imorgon, då ni börjar era lektioner”, säger Dumbledore. ”Jaha kom så drar vi då”, suckar Ron och reser sig upp. ”Ron vi måste leda förstaårseleverna till sälskapsrummet, vi kan inte bara gå”, fräser Hermione. ”Jaha, Förstisar kom med mig era små tomtar!”, säger Ron högt. ”Skärp dig du måste vara vänligt mot dom”, väser Hermione nervöst. ”Eh…. Ska jag gå i förväg eller?”, frågar Harry osäkert. ”Oh… lösenordet är skrattclown, FÖRSTAÅRELEVER FÖLJ MIG FÖRSTAÅRELEVER FRÅN GRYFFINDOR FÖLJ MIG”, säger Hermione. Harry ler och börjar tränga sig ut från stora salen det kommer nog ta ett tag för Ron och Hermione att få ihop alla förstaårslever inte för att dom är så många men dom kan vara fast i kön ut från stora salen. Harry kollar med blicken i folkmassan som är på väg ut efter Dean, Seamus och Neville men han ser dom inte den enda han ser är Ginny han går fram till henne. ”Hej, vi får se när vi kommer ut härifrån då”, säger Harry. ”Oh….. Hej Harry, ja det verkar som om att dom längst fram som är sega har kommit ut nu så det är nog ingen fara”, säger Ginny. ”Ja, nu rör det på sig igen”, säger Harry han vet inte vad han ska säga han blir ibland lite lätt nervös när han är med Ginny men det är nog bara för att hon alltid är det med han i närheten fast hon pratar i alla fall med honom nu. Dom kommer relativt snabbt ut från stora salen, också börjar dom gå upp för trapporna mot Gryffindors sällskapsrum. ”Det suger att Ron är prefekt och inte berättat lösenordet för mig, jag är hans syster men han tänker inte på att jag ska få komma in nej jag ska väl få stå vänta hela natten, så han, Fred och George får nåt att skratta åt”, säger Ginny med arg ton i rösten. ”Men det är lugnt jag har fått reda på lösenordet”, säger Harry. ”Bra för där har vi tjocka damen”, säger Ginny med en suck. Dom går fram till tavlan med tjocka damen, hon säger först ingenting. ”Hallå, skrattclown”, säger Harry. ”Åh, javisst nu kommer ni igen och ska störa mig hela läsåret men gå in för alla del”, säger hon och åker åt sidan. Ginny flinar och går in Harry går tätt efter henne, dom kommer inte i ett varmt trevligt rött inrett rum. Dom går mot trappen och stannar till där dom måste gå åt olika håll. ”Ja, god natt då”, säger Ginny och går upp till flickornas sovsal. ”Ja, god natt”, säger Harry och går till sin sovsal, byter om till pyjamas och lägger sig under täcket nu känner han sig äntligen hemma bara Ron ville komma. 22 okt, 2013 16:19 |
|
95mas
Elev |
22 okt, 2013 20:43 |
|
Borttagen
|
Tack
27 okt, 2013 11:50 |
|
Hermione c:
Elev |
Super bra!nytt kapitel....väntar spänt, Hermione, what are you doing? Bra, bra bra
läs gärna min FF:http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33037, http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34986&page=1 31 okt, 2013 19:21 |
|
Borttagen
|
Tack så mycket
Nu kommer det ett nytt tyvärr lite kortare kapitel Kapitel 3 Misstankar Harry vaknar nästa dag och finner Ron sitta på sin säng redan påklädd. ”God morgon du somnade innan jag kom in igår”, säger Ron med ett leende. ”Förlåt då, men jag va väl trött”, mumlar Harry och börjar klä på sig sin klädnad. ”Det hände inget igår mellan dig och Ginny?”, frågar Ron. ”Va snackar du om, jag gick med henne hitt eller till sällskapsrummet inget mer”, suckar Harry och tar sin skolväska redo för att gå ner till frukosten, Dean, Seamus och Neville har redan gåt ner. ”Förlåt men jag bara undrade för jag tyckte…. Hon verkade så angelägen om att få gå med just dig”, säger Ron. Harry himlar med ögonen, när dom kommit ner i uppehållsrummet kollar dom efter Hermione men henne ser dom inte. ”Undrar vart hon är”, säger Ron och drar handen genom sitt röda hår. ”Vart hon än är har vi inte tid med det nu”, säger Harry och går mot utgången av uppehållsrummet, Ron följer suckandes med Harry börjar misstänka att han är kär i Hermione, misstänkte han redan föra året då Hermione dansade med Viktor Krum på julbalen. Harry väljer att gå i rask takt mot stora salen så Ron inte får för sig att vända tillbaka, Harry tror att Hermione kommer vara i stora salen hon orkade nog inte bara vänta på dom. Men Hermione är inte i stora salen när dom kommer fram ditt, Harry ser henne inte någonstans men Ginny ser han. Harry ler och går mot där Ginny sitter ”Ska jag följa med eller?”, viskar Ron med oskyldig röst. Harr flinar. ”Det är ingen dejt Ron”, fräser Harry och sätter sig ber bredvid Ginny, Ron himlar med ögonen och sätter sig ner. ”Har du sett Hermione?”, frågar Ron. ”Åh, i uppehållsrummet trodde hon va på väg hit då men nej hitt har hon inte kommit”, säger Ginny och tar en sked av sina flingor med yoghurt. Harry börjar ta för sig av rostat bröd och varm choklad. När Harry har tagit sin första tugga kommer Hermione in i stora salen med ett leende går hon fram till Harry, Ron och Ginny, och sätter sig där. Strax efter hon satt sig kommer Malfoy in i stora salen, Ron blänger surt på honom. Hermione börjar ta för sig av frukosten fortfarande med ett leende. ”Vart har du varit?”, frågar Ron. Hermione himlar med ögonen och ler. ”Jag…. Va… eh föresten ingenting, jag gick ut en stund bara och gick runt lite i slottet”, säger Hermione och rodnar. ”Men varför kunde du inte ha väkt oss så vi kom upp tidigare, ätit frukost med oss och sedan gått ut med oss och gått runt på slottet med oss”, utbrister Ron. ”Men ge dig, jag måste väl inte gör allt med er”, säger Hermione surt reser sig upp och rusar iväg. ”Vem fan har hon varit med”, säger Ron chockat. Både Ginny och Harry rycker på axlarna. 1 nov, 2013 18:12 |
|
95mas
Elev |
3 nov, 2013 10:10 |
|
Hermione c:
Elev |
Super bra kapitel! Men skriv hit istället för hitt
läs gärna min FF:http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33037, http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34986&page=1 5 nov, 2013 18:39 |
|
Borttagen
|
Tack så mycket ska tänka på det
5 nov, 2013 18:40 |
Forum > Fanfiction > Femte året
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen