Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt 5te år på hogwards

Forum > Fanfiction > Mitt 5te år på hogwards

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


handling jag och mina föräldrar som i den här berättelsen är mina tvillingsyskon ska börja det första året på hogwards. det händer många äventyr och många komiska saker. jag kommer skriva i jagform
kapittel 1
jag är hema i min säng och min mamma Birgitta kommer och väcker mig. -
det är frukost nu, vi åker till kingscross om en timma . jag klive ur sängen och klär på mig mina kläder sedan packar jag min koffert och går ner i köket. där sitter redan mina syskon Magnus och Katja dem sitter och pratar om hogwards. jag går och sätter mig och äter en smörgos med ost till det dricker jag pumpasaft.
-Åh jag hoppas att jag inte hamnar i slytherin säger Katja.
- Ok då vet jag säger Magnus då ska jag fixa så att du hamnar där.
- Nej!
som tur komer mamma och säger:
- vi ska åka om 5 minuter!
- ok ropar vi i kör.
jag går upp på övervåningen och hämtar min koffert och sedan tar jag ner min bur med min uggla Lisa.
vi går ut ur huset och packar in våra koffertar i bilen sedan kör vi igenom det soliga landskapet. efter 2 timmar är vi framme vid Kingscros station och vi går 2 och 2 i genom spärren mellan pärong nio och tio för att komma till pärong 9 och 3 kvart. där på pärongen står mina kompisar Sara, rebecka och rose. vi går in på hogwardsexpressen med Katja och Magnus för att hitta en egen kupé. Magnus kompisar Albus och James kommer och sätter sig bredvid Magnus´
efter några timmar kommer en häxa som har en grå klädnad med lunchvagnen. jag köper chokladgrodor och kittelkakor till oss. vi sitter och pratar och äter och plöttsligt blir det helt mörkt utanför fönstret. prefekterna Linn och adam kommer och säger åt oss att byta om till våra hogwardsklädnader. efter 10 minuter är vi framme på hogwards och vi kliver av tåget. där ute står en lång man som är dubbelt så lång som en vanlig man. han säger förstaårseleverna hit!
skriv gärna vad ni tycer det kommer mer snart.

13 okt, 2013 17:38

Borttagen

Avatar


Det är ska väl vara i "fanfictions"? 0.o

13 okt, 2013 17:39

Genny1
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det är ska väl vara i "fanfictions"? 0.o

Japp någon prefekt?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lodab0U3Zx1qcs1oco1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m0b458hJ1x1qa3emao1_r1_500.gif

13 okt, 2013 18:01

Borttagen

Avatar


Skrivet av Genny1:
Skrivet av Borttagen:
Det är ska väl vara i "fanfictions"? 0.o

Japp någon prefekt?

Neeyum och Regulus är inne.

13 okt, 2013 18:03

Forum > Fanfiction > Mitt 5te år på hogwards

Du får inte svara på den här tråden.