Hungergames
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hungergames
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ett roll mellan mig, kanelpumpa och luna_rav.
Mall: Namn: Ålder: Distrikt: Utseende: Vapen: Familj: Frivillig: Övrigt: Namn: Vera Swann. Ålder: 16 Distrikt: 3 Utseende: blont hår, ganska långt, smal, fräknar och en liten mun. Gröna ögon. Klär sig oftast i svart. Vapen: pil och båge, kniv. Familj: har en mamma, som jobbar hela tiden, och en hund, schäfer. Frivillig: nej. Övrigt: är blyg och tyst. 6 okt, 2013 18:44 |
|
Borttagen
|
Namn: Alicia Miller Ålder: 14 Distrikt:2 Utseende:ljus hud, ljust hår och ljusblåa ögon Vapen: Svärd och kastkniv Familj: Storebror, Kim Frivillig:Nej Övrigt: Föräldrar är mördade och gillar att busa och klättra i träd 6 okt, 2013 18:51 |
|
kanelpumpa
Elev |
Namn: Daisy Oak
Ålder: 15 Distrikt: 7 Utseende: Mörkt tjockt vågigt hår till armbågarna, bronsfärgad hy, bruna stora "rådjursögon" och tjockare lätt vinklade ögonbryn. Vapen: Yxa, kan också göra bra fällor. Familj: Mamma, pappa och lillebror som är 9 år. Frivillig: Nej Övrigt: Daisy är väldigt lugn, och jordnära. Stressar sällan upp sig, och förstår att Hungerspelen är något som bara måste "avklaras", även om hon inte tror att hon kommer vinna. (Förlåt att det tog lite tid innan jag skrev, var först i stallet.)
6 okt, 2013 20:39 |
|
Borttagen
|
Så vem vill börja?
6 okt, 2013 20:44 |
|
kanelpumpa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Så vem vill börja? Jag vill nog helst inte börja... Var så himla länge sedan jag rollade på detta sätt, så det vore typ skönt om någon annan började så jag får "se" lite hur det går till
6 okt, 2013 20:48 |
|
Borttagen
|
Hehe.... jag såg nt att du ville skriva först... är det ok??
Jag gick upp ur den varma sängen och öppnade fönstret. Jag kände hur den friska luften fläktade hela ansiktet. Dock visste jag att jag inte skulle få njuta av det länge. Idag var det dags för slåttern till hungerspelen. Jag visste att det inte var stor chans att det skulle bli jag... men samtidigt så känns det som att det redan är bestämt. Jag gick till den slitna garderoben. Den blåa klänningen jag skulle ha var fortfarande för stor. Jag satte på mig den och tog ett blått skärp med vita prickar på. Till sist kammade jag håret. Jag hatade det. Jag såg så perfekt ut med mitt ljusa långa hår nere på ryggen och en *fin* klänning. Jag fattar inte att man måste klä upp sig för några människor som vill att vi ska ta livet av oss i ett jäkla spel. Jag stampade ut till min bror som satt vid bordet. "Fint." Sa han när han tittade upp. "Jag fattar inte att du inte vill vara med." Sa han och ställde sig upp. "Självklart inte. Jag vill inte vara någon jävla leksak som några idiotiska människor ska skratta åt." Sa jag och gick och satte på mig skorna. "Du är fortfarande den ända här ifrån som inte vill vara med." Sa han och log. "Det är jag inte. Det finns flera som inte vill vara med." Sa jag och gick ut ur dörren. Min bror pratade och tjatade hela vägen till scenen. Jag räckte fram min hand till en kvinna med stora läppar och fint rakt svart hår. "Slappna av." Sa hon och tog sprutan genom min arm. När det var klart drog jag snabbt tillbaka armen och gick därifrån och ställde mig vid alla andra fjortonåringar. Dom flesta flinade och knäckte fingrarna. Men det fanns några flickor som stod och skakade. Jag ställde mig i ledet och tittade upp mot scenen. En kvinna stod där. Hon hade vit hud och lila lockigt hår. Jag ville kräkas... Hon såg alldeles för perfekt ut. Hon tag mikrofonen mot munnen och började tala: "Kära ungdomar! Idag är det ett nytt år och dags för en ny omgång." Sa hon genom högtalarna. "Vi börjar med kvinnorna." Hon sträckte ner handen i skålen och tog upp en lapp. Hon tittade på den och sedan ut mot publiken. "Alicia Miller!" Hörde jag hennes röst säga. Jag började gå upp mot scenen och märkte att flera flickor försökte komma förbi vakterna. Men ingen lyckades. Det var en lång tjej med svart hår som försökte kasta en kniv mot mig men missade. Hon ville verkligen vara med... Det fick mig att le. Idiotiska människor som vill vara med här frivilligt. Jag ställde mig bredvid kvinnan och skakade hennes hand. 6 okt, 2013 21:13 |
|
Borttagen
|
Jag vaknade av väckarklockans gälla signal.
Jag slog upp ögonen och tryckte halvsovande på "snoza" och somnade direkt om. När väckarklockan ringde igen och jag råkade snegla en blick på den hoppade jag till. 11.30, jag skulle snart komma försent till slåttern! Jag hoppade upp ur sängen och tog på mig ett par svarta jeans och en mörkblå stor tröja matchad med svarta kilklackar. Jag kammade mitt bruna hår [ändrade hårfärgen] och satte lite smink i ansiktet. Jag hatade att man måste se bra ut när det var slåtterdag! Jag kutade ner för trappan och tryckte i mig en macka och ett glas oboy. "Jag går till slåttern!" Ropade jag över axeln till mamma, men det enda jag fick tillbaka var en grymtning. Jag hoppade på cykeln och cyklade fort iväg. När jag kom fram dit hade dom redan valt en deltagare som stod och skakade där på scenen. Innan jag ens han pusta ut ropades Vera Swann upp. Jag pustade upp innan jag upptäckte att det var jag. Jag stirrade framför mig och började långsamt gå mot scenen. Kvinnan där framme såg förskräcklig ut, men log ett smörande leende mot mig. Jag hamnade i distrikt ett, tillsammans med en Biffig kille som såg ut som att han hade kunnat bryta ett träd på mitten om han velat. Vi skakade hand och gick av scenen. - Förresten, kan vi tre vara vänner? Blir roligare då 6 okt, 2013 21:32 |
|
kanelpumpa
Elev |
Okej, jag skriver väl lite nu
"... och tänk om det blir du som blir vald!", min lillebror Evan pratade oavbrutet. Jag suckade tröttsamt, även fast jag visste att han bara var orolig. "Hur många gånger ska jag behöva säga det, chansen är så pytteliten...", sa jag och stoppade en sked vetegröt i munnen. Evan tystnade, jag kunde se på de stora bruna oroliga ögonen att han var långt ifrån övertygad. Mamma kom in i köket, med pappa gåendes bakom. Jag såg att mamma hade gråtit. Hon blev alltid lika nervös under Slåttern, och Evan hade antagligen ärvt den ganska dumma egenskapen av henne. Pappa, med sin stora kroppshydda, stannade i dörröppningen. Han var skogsarbetare, och det var på trädens stammar han tog ut sin vrede. Hemma var han annars tyst som en klippa. Just nu låg tystnaden tung i köket. Alla var tysta. Väntandes. Efter frukosten gick jag med grannflickan Sunnie till Stadshuset. Mina familj skulle förstås också dit, men jag var den enda som... kunde vara en deltagare av det kommande årets spel. "Är du nervös?", frågade Sunnie, hennes rosa blommiga klänning hade fått en fläck på fållen som hon intensivt försökte gnugga bort med tummen. "Nej.", suckade jag. Sunnie frös i rörelsen, och såg upp på mig. "Inte jag heller.", ljög hon. Jag hade nästan lust att skratta, för att lögnen var så tydlig som bara en dålig lögn kan vara. Sunnie var ett år yngre än mig, så henne kunde man väl inte klandra. Men hade jag varit nervös inför förra året? Jag kunde knappt minnas. Vi ställde oss i en kö. Sunnie stod tätt bakom mig, och jag kunde föreställa mig hur hennes blick vinklades åt alla håll och kanter. Jag gäspade. Evan hade hållit mig vaken nästan hela natten fram till gryningen med sina nervösa frågor och mardrömmar. Jag förstod inte vad han fruktade? Hans namn låg ju inte ens i en av de runda glasskålarna. "Handen, tack.", sa en kvinna helt klädd i vitt. Jag sträckte fram den, och min blick föll på scenen.
6 okt, 2013 21:43 |
|
Borttagen
|
Jag tittade på kvinnan. Jag fick tillbaka känslan att vilja spy. Hon visade mig och killen ner för scenen. "Det ska bli så spännande! Tycker ni inte??" frågade hon oss. Jag tittade på killen han hade kolsvart hår och såg ut att vara ungefär lika gammal som mig. "Ja." Sa killen och flinade. "Du då?" Frågade kvinnan mig. "...Vet inte." Sa jag och tittade ner i marken medan jag gick. Hon visade oss ett stort tåg som vi skulle åka med till huvudstaden. Tåget var stort och rött och med många fönstren... "Ska vi sova där?" frågade jag och kollade på det. "Ja. Men vi får se ur lång resan kommer att bli." Sa hon och gick in genom en dörr."Följ med här." Sa hon och höll upp dörren till oss. Vi gick in och tittade oss omkring. Det var stort.... Och det skimrade av olika statyer och fat. "Kom jag ska visa vart ni ska sova" Sa hon strålande mot oss. Hon visade killens rum och sedan mitt. Jag stängde dörren om mig. Tapeterna var vita och uppe på taket hängde en stor guldig lampa. Jag satte mig på den stora sängen. Den var mjuk. Mjukare än den jag hade hemma.Jag tittade på en stor fjärrkontroll som låg på en hylla ovanför sängen. Jag tog den och tittade på den. Den var väldigt ovanlig... inte alls som dom hemma. På en knapp stod det klänningar... på en annan stod det tröjor och mm. Jag klickade på tröjor och sedan på vitt. Massor med vita tröjor kom fram under hyllan. Jag tittade på dom och bestämde mig för en vit kortärmad blus. Sedan tryckte jag på svarta byxor. Jag hittade några svarta jeans och satte på mig dom. Det passade perfekt. När jag satt på mig blusen och vikt upp kanterna i byxorna gick jag ut igen. 7 okt, 2013 14:01 |
|
Borttagen
|
Skulle vi vara vänner, för nu skrivet jag typ så.
- Jag stirrade på kvinnan framför mig. Hur kunde hon le? "Det kommer bli så kul! Tycker du inte?" Hon gnuggade sina händer och log mot mig. Jag svarade inte, kunde inte få fram ett ljud, så jag nickade kort och hon gav till ett skratt som lät som en hunds ivriga skällande efter mat. Efter ett tag blev jag visad in till ett stort rum med en vit fluffig säng. Den såg väldigt inbjudande ut men jag la mig inte där. I stället kollade jag vidare på rummet och upptäckte ett litet bord med en fjärrkontroll på. När jag studerade den närmare upptäckte jag små symboler med skor, klänningar, byxor, tröjor och ytterligare några knappar. Jag tryckte på byxorna och en dörr öppnades med ett stort urval med olika sorters byxor dök fram. Jag tog på mig ett par tajts, svarta och ett par blåblommiga shorts över. Sedan tog jag på mig ett svart linne. Sedan gick jag ut. När jag tittade åt vänster upptäckte jag plötsligt att Alicia stod en bit ifrån mig. Alicia! Min bästa vän! Jag skulle bli tvungen att slås med henne, kanske till och med döda henne...jag hoppades att jag skulle dö innan jag skulle vara med om det. 7 okt, 2013 14:36 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen