Jakten på de försvunna (HP-fanfiction)
Forum > Fanfiction > Jakten på de försvunna (HP-fanfiction)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlbusPotter
Elev |
Ska äntligen försöka mig på en ny Harry Potter-fanficiton, som jag den här gången inte tänker avsluta efter några kapitel. Önska mig lycka till!
Titel: Jakten på de försvunna Rating: PG Handling: Tony bor med sin mamma och pappa (mugglare) ute på Irlands landsbygd, men när han precis fyllt 17 och då också blivit en myndig trollkarl börjar mystiska saker inträffa. Rösterna, uppenbarar de sig bara i hans fantasi? Eller är det verkligen någon som försöker få tag på honom, någon som vill hjälpa honom? Och skuggorna, är de verkliga? Läs denna fanfiction-berättelse och ta reda på det själv... Sådärja, tycker ni det låter spännande och skulle ni vilja höra det första kapitlet? Hinner inte skriva det nu, men ska göra det så fort som möjligt om det är någon som blir intresserad!
En Romans I Grått ~ Drarry
29 sep, 2013 20:41
Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 1 kl. 10:57
|
|
Luna Lovegood:p
Elev |
Spännande, bevakar!
30 sep, 2013 12:32 |
|
AlbusPotter
Elev |
Kul Luna Lovegood:p
EDIT: Skrivit till liite extra på handlingen nu haha. Men här kommer första kapitlet: KAPITEL 1 - Myndig Det var en av de varmaste sommardagarna hittills, och Tony och hans båda föräldrar; Veronica och Jeff, satt tillsammans vid köksbordet där en hel festmåltid var uppställd. Ändå om det bara var frukosttid hade det dukats fram tårta, bakelser, te, kyckling, yoghurt, potatis, fisk, kött, korv... Allt man skulle kunna tänka sig helt enkelt. "Tänk, Jeff, minns du när vår lilla pojk bara var en liten nisse? Runt kanske fem, fyra år? Åh, det var andra tider det... aldrig en lugn stund i huset. Tiden går så fort!", sa mamma glatt efter några tysta minuter av måltiden. Pappa skrattade till, och gav Tony ett varmt leende. "Ja, sjutton år är inte lite det! Myndig trollkarl och allt... Snart är det väl du som får ta hand om oss när vi blir gamla och skruttiga." Tony tryckte fram ett litet skratt och fortsatte hugga in på sin muffinbakelse. Han hade inte trott att den här dagen skulle komma så snabbt. Att vara sjutton kändes som så mycket ansvar. Nästan för mycket ansvar. Jobb, egen familj, mat, pengar, flytta hemifrån, sluta skolan... Allt kändes så krångligt. Men att vara sjutton hade ju sina fördelar åtminstone. En uggla susade in genom ett av de öppna köksfönstren, och landade rakt framför Tony på hans tallrik med fisk och potatis. Utan att ens titta på brevet som satt i dennes näbb så visste han vart det kom från. "Ännu en uggla! Om den bara kan stå kvar där så hämtar jag kameran...", sa pappa engagerat och smög sig ut genom bakdörren, mot förrådet. Mamma suckade. "Naturfotografer alltså...", sa hon och gick fram till Tony. "Jag måste till jobbet nu, gubben. Men vi ses i eftermiddag, så ha det bra på din första dag som sjuttonåring!" Hon gav Tony en puss på pannan och skyndade sig sedan bort till ytterhallen där hon tog på sina arbetsskor och glasögon. Tony väntade tills dörren smällde igen, och först då tog han brevet som ugglan så förväntansfullt ville ge honom och sprang uppför trappan mot sitt rum. Han slängde sig ner i den obäddade sängen och rev snabbt upp kuvertet. Tjena Tony! Läget med dig? Ville bara gratulera dig på din födelsedag. Sjutton vettu, då är man ju typ vuxen. Har du tagit transfererings-provet än? Annars kan du göra det med mig efter sommarlovet, jag hörde att sjundeklassare som är födda under eller efter lovet nu får göra provet på Hogwarts efteråt. Hursomhelst, grattis på födelsedagen kompis! Tänkte skicka med en present åt dig, men tydligen var den för tung för Rolly att leverera så jag ger dig den vid stationen istället. Har så mycket jag måste berätta för dig. Men det får jag väl vänta med... / Benjamin PS! Jag hinner inte riktigt ta hand om Rolly under de här sista dagarna av lovet. Kan du behålla honom tills vi ses vid stationen? Glöm inte att mata honom varje dag, och ett tips: Han gillar vattemelon. Tony log åt Benjamins, hans bästa kompis, sluddriga handstil och lade sedan ifrån sig brevet. Att vara sjutton skulle kanske inte vara så farligt ändå. Han hade ju Benjamin vid sin sida. --------- Ett lite kortare kapitel, men hoppas ni tyckte om det!
En Romans I Grått ~ Drarry
30 sep, 2013 17:21
Detta inlägg ändrades senast 2013-10- 1 kl. 13:15
|
|
Lunisen
Elev |
1 okt, 2013 12:23 |
|
Borttagen
|
Åååååh, JÄTTEBRA!!
VERKLIGEN SUPERBRA♥ 7 okt, 2013 18:36 |
|
AlbusPotter
Elev |
Förlåt all tid det tagit med nästa kapitel!! Hade tänkt att skriva igår men hann aldrig... Idag ska jag försöka skriva lite iallafall, när jag kommer hem!
Och tack aå jäääääättemycket Lunisen o Molly Evans(Molly Polly :3)
En Romans I Grått ~ Drarry
15 okt, 2013 08:44 |
|
Borttagen
|
Snälla, skriv nu!!! Du sa ju att du skulle!!!
15 okt, 2013 16:50 |
|
AlbusPotter
Elev |
Jadå, nu skriver jag Örner!
Kapitel 2 - De första viskningarna Det rasslade om vagnen där Tony drog den framför sig, och tillsammans med alla de andra Hogwarts-eleverna, stora som små, som gick runtomkring honom med egna vagnar, fulla av tunga väskor och djurburar, så skapade de en hög kör av dunder och dån. Ett högt tut överröstade plötsligt allt oväsen, och då Tony kastade luggen åt sidan fick han syn på Hogwartsexpressen. "Tony!", hördes plötsligt ett välkänt rop, och i ögonvrån såg Tony Benjamin rusa emot honom, med hans skolkoffert svävande vid sidan av honom. "Tja Ben! Klippt dig på sistone?", sa Tony och kastade en blick mot hans mörka hår som stod upp i en hög lugg. Benjamin rynkade näsan och drog en hand genom håret. "Menar du det här? Syrran tyckte jag behövde förnya min frisyr, så japp. Något nytt som hänt med dig under sommar'n då? Flickvän? Nytt djur?" "Nja... Det mest nya på mig är väl den här.", sa Tony och visade honom kedjan runt sin hals. "Fick den av mamma på min födelsedag. Enligt henne är den köpt i Diagongränden och ska kunna funka som både läxhjälpare, kommunikationsmanick och turbringare. Vet inte hur sant det är, men snygg var den i alla fall" Benjamin log lite snett. "Justja, jag har en födelsedagspresent åt dig. Men först, har du Rolly med dig?" Tony tog tag i fågelburens handtag och drog upp den ur vagnen. Ugglan därinne, som nyss sovit djupt, vaknade till och började kvittra glatt. Tony räckte över den till Benjamin, men så tuffade Hogwartsexpressen plötsligt till, och han upptäckte att de nästan var de enda kvar på perrongen, bortsett från ett par gamla mystiskt klädda tanter några meter ifrån. Tåget började röra sig iväg i långsam fart, och Ben skyndade sig in genom en öppen tågdörr. "Tony! Skynda, tåget åker...?", ropade han och Tony skyndade fram efter honom med vagnen framför sig. Det var då, precis då, som det inträffade. "De är döda, de är döda... Ta dig härifrån, ta dig härifrån... ", hördes en viskning i Tonys öra och han avbröt sina raska steg. "Vilka är döda?!", ropade Tony ut rakt i luften åt Ben, som nu började se otålig ut. "Vad har jag sagt om någon som är död? På tåget med dig!", ropade han, nu lite starkare då expressen började tuffa på snabbare och snabbare från perrongen. "HOPPA PÅ TÅGET, SA JAG!" Någon knuffade till Tony och han ramlade in genom tågdörren. När han sedan vände mig om för att se vem som varit ägaren till knuffen, så var perrongen redan utom synhåll.
En Romans I Grått ~ Drarry
15 okt, 2013 17:41 |
|
Lunisen
Elev |
Jättebra!!!! Puh...tur att Tony han på för hur skulle han annars kunna ta sig till Hogwarts. Det är ju inte alltid det finns en flygande bil till hands.
16 okt, 2013 22:44 |
|
Borttagen
|
ÅÅÅH, BRA!!!
Verkligen konstigt med de där viskningarna, ser fram imot ett nytt kapitel... 17 okt, 2013 21:11 |
Forum > Fanfiction > Jakten på de försvunna (HP-fanfiction)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen