Mitt nya liv som vuxen.
Forum > Fanfiction > Mitt nya liv som vuxen.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
IdaLovegood
Elev |
Hejsan! Jag har börjat skriva en novell.
Författare: Jag! Huvudperson: Jade Språk: Svenska Handling: Jade är en 18 årig tjej som bor i Hollywood och går på en skola för begåvade sångerskor och skådespelare. Hon bor i ett hus med sin pappa Allen som är alkolist. Personer som kanske vill läsa: Erisedstone Molly Evans fashion7 Ni kanske har läst mina noveller förut och ingen har blivit klara. Denna ska bli klar! On Wednesdays we wear pink. 28 sep, 2013 15:53 |
|
Borttagen
|
Kul, bevakar
28 sep, 2013 16:00 |
|
IdaLovegood
Elev |
Mitt liv som vuxen - kapitel 1
Jades perspektiv Jag låg i soffan och tänkte på vad jag skulle gör när jag blev vuxen. - Jade!! ropade pappa som var bakis sedan igår kväll. - Ja pappa, vad är det? ropade jag till svar. - Kom och hjälp mig! - kommer ropade jag och reste mig ur soffan. Igen. jag gick upp för trappan och in i pappas sovrum. - Kan du göra middag? frågade han när jag kom in. - Ja, vad vill du ha? frågade jag med en suck. - Bestäm själv sa pappa - Okej sa jag och började gå ut ur rummet. - Jade, Jag vill ha en öl också! ropade pappa efter mig. - Nej pappa, du ska inte ha mer öl. - Jo! sa pappa och reste sig upp ur sängen. - Nej, du ska inte ha mer öl! sa jag betämt. - Jo, jag ska ha en öl! sa pappa och kom fram till mig. - Nej, du ska inte vara full när dem kommer och kollar till dig från Alkolisthuset! Du ska vara glad att dem låter dig bo själv! - Jag ska ha en öl sa pappa och smällde till mig i ansiktet. - Nej pappa! sa jag och sedan blev allt svart för mina ögon. 5 timmar senare Jag vaknade i ett vitt rum. Jag hade ont i magen, huvudet, överallt. - Jade? frågade en lugn röst. - Va? svarade jag nyvaket. - Mår du bra? frågade samma röst igen. Drömde jag? Nej. - Vad hände? frågade jag när jag insåg att jag var i ett rum med två sköterskor. - Din pappa var full och han slog dig så du ramlade ner för trappan. - Vart är pappa? - Han får bo på alkolisthemmet från och med nu svarade en av sköterskorna. - Jag då? frågade jag - Du får bo hos din mamma sa sköterskan som hette Juliette läste jag. - Mamma? hon, hon e död sa jag - Nej gumman, jag lever sa mamma - Mamma sa jag - Jag är här med dig sa hon - Du dog ju i den dära bilolyckan. - Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London. - London? sa jag - Ja, du och jag ska bo där tillsammans. - Okej, jag är trött sa jag. - Sov du sa mamma Jag somnade. ------------------------------------------------------------ Kommentera så kommer det en till del imorgon kanske! On Wednesdays we wear pink. 28 sep, 2013 16:22 |
|
Borttagen
|
- Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London.,
Oj, så hon lämnar sin dotter för dte?? Bra!! 7 okt, 2013 18:11 |
|
Borttagen
|
bra
*bevakar* 7 okt, 2013 19:01 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Bra ff! Bevakar! :3
___________________________________________ Iғ ʟᴏᴠᴇ ᴡᴀs ᴀ ʙᴏᴏᴋ sᴛᴏʀʏ, ᴡᴇ'ᴅ ᴍᴇᴇᴛ ᴏɴ ᴛʜᴇ ᴠᴇʀʏ ғɪʀsᴛ ᴘᴀɢᴇ.♥ツ 7 okt, 2013 19:51 |
|
IdaLovegood
Elev |
Kapitel 2
Senaste: Jag vaknade i ett vitt rum. Jag hade ont i magen, huvudet, överallt. - Jade? frågade en lugn röst. - Va? svarade jag nyvaket. - Mår du bra? frågade samma röst igen. Drömde jag? Nej. - Vad hände? frågade jag när jag insåg att jag var i ett rum med två sköterskor. - Din pappa var full och han slog dig så du ramlade ner för trappan. - Vart är pappa? - Han får bo på alkolisthemmet från och med nu svarade en av sköterskorna. - Jag då? frågade jag - Du får bo hos din mamma sa sköterskan som hette Juliette läste jag. - Mamma? hon, hon e död sa jag - Nej gumman, jag lever sa mamma - Mamma sa jag - Jag är här med dig sa hon - Du dog ju i den dära bilolyckan. - Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London. - London? sa jag - Ja, du och jag ska bo där tillsammans. - Okej, jag är trött sa jag. - Sov du sa mamma Jag somnade. ------------------------------------------------------------ ![]() ------------------------------------------------------------ Jades perspektiv: Jag var i London! Jag fattade inte riktigt hur det hade gått till men...Nu var jag här i alla fall. - Mamma, Är vi framme snart? frågade jag - Ja, bara en liten bit kvar till huset sa mamma sedan kollade hon på vägen igen. 5 minuter senare stannade bilen framför ett stort vitt hus med stora fönster. - Framme! sa mamma och körde upp på uppfarten. När jag bar upp sista kartongen på övervåningen kom mamma upp. - Jade, vill du se ditt rum? frågade mamma och flinade. - Visst sa jag och gick efter mamma. - Wow...! sa jag när mamma öppnade dörren till rummet som var...Mitt rum. Det var stort, väldigt stort och vitt. - Ingen har bott i detta rum sedan jag flyttade hit. Anslutet till rummet fanns en toalett, lika grasiöst. till slut kom vi in i en walk in closet. Det rummet skilde sig från alla andra rum det var ett rosa rum med massa skor och kläder. - Du har ju inte med dig några kläder för du hade ju knappt några så...varsågod allt är ditt! sa mamma. ------------------------------------------------------------ SNÄLLA kommentera och säg vad du tyckte! Blev inte så långt skrivet men ko på att jag måste plugga! On Wednesdays we wear pink. 14 okt, 2013 19:55 |
|
Borttagen
|
Bra forsätt
14 okt, 2013 21:24 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Fortsätt♥♥ Detta är ett hoooot >
Jag skoja fattar du väl :p 15 okt, 2013 20:25 |
Forum > Fanfiction > Mitt nya liv som vuxen.
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen