Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt nya liv som vuxen.

Forum > Fanfiction > Mitt nya liv som vuxen.

Användare Inlägg
IdaLovegood
Elev

Avatar


Hejsan! Jag har börjat skriva en novell.

Författare: Jag!
Huvudperson: Jade
Språk: Svenska
Handling:
Jade är en 18 årig tjej som bor i Hollywood och går på en skola för begåvade sångerskor och skådespelare. Hon bor i ett hus med sin pappa Allen som är alkolist.
Personer som kanske vill läsa:
Erisedstone
Molly Evans
fashion7
Ni kanske har läst mina noveller förut och ingen har blivit klara. Denna ska bli klar!

On Wednesdays we wear pink.

28 sep, 2013 15:53

Borttagen

Avatar


Kul, bevakar

28 sep, 2013 16:00

IdaLovegood
Elev

Avatar


Mitt liv som vuxen - kapitel 1

Jades perspektiv

Jag låg i soffan och tänkte på vad jag skulle gör när jag blev vuxen.
- Jade!! ropade pappa som var bakis sedan igår kväll.
- Ja pappa, vad är det? ropade jag till svar.
- Kom och hjälp mig!
- kommer ropade jag och reste mig ur soffan. Igen. jag gick upp för trappan och in i pappas sovrum.
- Kan du göra middag? frågade han när jag kom in.
- Ja, vad vill du ha? frågade jag med en suck.
- Bestäm själv sa pappa
- Okej sa jag och började gå ut ur rummet.
- Jade, Jag vill ha en öl också! ropade pappa efter mig.
- Nej pappa, du ska inte ha mer öl.
- Jo! sa pappa och reste sig upp ur sängen.
- Nej, du ska inte ha mer öl! sa jag betämt.
- Jo, jag ska ha en öl! sa pappa och kom fram till mig.
- Nej, du ska inte vara full när dem kommer och kollar till dig från Alkolisthuset! Du ska vara glad att dem låter dig bo själv!
- Jag ska ha en öl sa pappa och smällde till mig i ansiktet.
- Nej pappa! sa jag och sedan blev allt svart för mina ögon.

5 timmar senare

Jag vaknade i ett vitt rum.
Jag hade ont i magen, huvudet, överallt.
- Jade? frågade en lugn röst.
- Va? svarade jag nyvaket.
- Mår du bra? frågade samma röst igen.
Drömde jag? Nej.
- Vad hände? frågade jag när jag insåg att jag var i ett rum med två sköterskor.
- Din pappa var full och han slog dig så du ramlade ner för trappan.
- Vart är pappa?
- Han får bo på alkolisthemmet från och med nu svarade en av sköterskorna.
- Jag då? frågade jag
- Du får bo hos din mamma sa sköterskan som hette Juliette läste jag.
- Mamma? hon, hon e död sa jag
- Nej gumman, jag lever sa mamma
- Mamma sa jag
- Jag är här med dig sa hon
- Du dog ju i den dära bilolyckan.
- Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London.
- London? sa jag
- Ja, du och jag ska bo där tillsammans.
- Okej, jag är trött sa jag.
- Sov du sa mamma
Jag somnade.


------------------------------------------------------------
Kommentera så kommer det en till del imorgon kanske!

On Wednesdays we wear pink.

28 sep, 2013 16:22

Borttagen

Avatar


- Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London.,

Oj, så hon lämnar sin dotter för dte??

Bra!! ♥ Längtar efter mer

7 okt, 2013 18:11

Borttagen

Avatar


bra
*bevakar*

7 okt, 2013 19:01

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Bra ff! Bevakar! :3
___________________________________________

Iғ ʟᴏᴠᴇ ᴡᴀs ᴀ ʙᴏᴏᴋ sᴛᴏʀʏ, ᴡᴇ'ᴅ ᴍᴇᴇᴛ ᴏɴ ᴛʜᴇ ᴠᴇʀʏ ғɪʀsᴛ ᴘᴀɢᴇ.♥ツ

7 okt, 2013 19:51

IdaLovegood
Elev

Avatar


Kapitel 2

Senaste:
Jag vaknade i ett vitt rum.
Jag hade ont i magen, huvudet, överallt.
- Jade? frågade en lugn röst.
- Va? svarade jag nyvaket.
- Mår du bra? frågade samma röst igen.
Drömde jag? Nej.
- Vad hände? frågade jag när jag insåg att jag var i ett rum med två sköterskor.
- Din pappa var full och han slog dig så du ramlade ner för trappan.
- Vart är pappa?
- Han får bo på alkolisthemmet från och med nu svarade en av sköterskorna.
- Jag då? frågade jag
- Du får bo hos din mamma sa sköterskan som hette Juliette läste jag.
- Mamma? hon, hon e död sa jag
- Nej gumman, jag lever sa mamma
- Mamma sa jag
- Jag är här med dig sa hon
- Du dog ju i den dära bilolyckan.
- Nej, Jag var trött på din pappa och jag flyttade till London.
- London? sa jag
- Ja, du och jag ska bo där tillsammans.
- Okej, jag är trött sa jag.
- Sov du sa mamma
Jag somnade.
------------------------------------------------------------
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-19fJ0h2uhRI%2FUJtYAuZMKdI%2FAAAAAAAAGVM%2FZQ9mslFSi0A%2Fs1600%2Fvitt%2Bsovrum.jpg
------------------------------------------------------------
Jades perspektiv:

Jag var i London!
Jag fattade inte riktigt hur det hade gått till men...Nu var jag här i alla fall.
- Mamma, Är vi framme snart? frågade jag
- Ja, bara en liten bit kvar till huset sa mamma sedan kollade hon på vägen igen.
5 minuter senare stannade bilen framför ett stort vitt hus med stora fönster.
- Framme! sa mamma och körde upp på uppfarten.
När jag bar upp sista kartongen på övervåningen kom mamma upp.
- Jade, vill du se ditt rum? frågade mamma och flinade.
- Visst sa jag och gick efter mamma.
- Wow...! sa jag när mamma öppnade dörren till rummet som var...Mitt rum. Det var stort, väldigt stort och vitt.
- Ingen har bott i detta rum sedan jag flyttade hit.
Anslutet till rummet fanns en toalett, lika grasiöst.
till slut kom vi in i en walk in closet. Det rummet skilde sig från alla andra rum det var ett rosa rum med massa skor och kläder.
- Du har ju inte med dig några kläder för du hade ju knappt några så...varsågod allt är ditt! sa mamma.
------------------------------------------------------------
SNÄLLA kommentera och säg vad du tyckte! Blev inte så långt skrivet men ko på att jag måste plugga!

On Wednesdays we wear pink.

14 okt, 2013 19:55

Borttagen

Avatar

+2


Bra forsätt

14 okt, 2013 21:24

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Fortsätt♥♥ Detta är ett hoooot >









Jag skoja fattar du väl :p

15 okt, 2013 20:25

Forum > Fanfiction > Mitt nya liv som vuxen.

Du får inte svara på den här tråden.