War against the Zombies
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > War against the Zombies
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Världen förändras och inte till det bättre, de döda är uppe och går ibland de levande, de levande vänder sig emot varandra och det finns ingen du kan lita på, det är alla emot varandra och man måste tänka på sig själv, eller? Finns det fortfarande hopp om att återskapa ett samhälle där människorna fortfarande kan leva. Men vem får leva i det samhället och vem lämnas utanför för att möta zombierna? Kan man ens vinna emot zombierna?
Jag och kära Vergo ville ha ett zombie rollspel med två andra. För att få vara med måste du: Rolla långa inlägg, mer än fem rader. Vara aktiv. Inte skriva i jag form utan, tredjeperson. Använda citattecken runt det som sägs och inte talstreck. Inte rolla andras karaktärer eller försöka ta över dem. Klarar du det är du välkommen Zombierna dras till ljud, de går endast att döda om man har sönder hjärnan eller eldar upp dem. De jagar oftast i pack och är då nästintill omöjliga att komma undan. Om man dör, spelar ingen roll hur så återvänder man som the Walking dead, enda sättet att förhindra det är att skjuta dig i huvudet eller på annat sätt slå sönder hjärnan. Man återvänder till de döda så som man dog, saknar man ex händer har man inga nya händer som död. Mall: Namn: Kön: Ålder: Utseende: Familj: Bakgrund: Bor: Vapen (välj två logiska) : Yrke: Övrigt: Namn: Shelly Montana Kön: kvinna Ålder: 25 år Utseende: ![]() Familj: Hon vet inte vad som hände med sin familj, hon har inte fått kontakt med dem och antar att de är döda. Bakgrund: Shelly växte upp i en liten stad i Alaska och är van vid tuffa förhållanden och att klara sig själv. Hon har jagat i hela sitt liv och dödade sitt första byte när hon var nio. Hon vet hur man spårar, håller sig gömd och dödar på bästa sätt något hon har haft nytta av. Shelly var på väg hem ifrån en jaktsemester i Florida när epidemin bröt ut. Hon hörde på radion om det men la ingen större vikt vid det, trodde det var något som skulle hålla sig till storstäderna. Hennes bil fick slut på bensin i närheten av Atlanta och hon tvingades ge sig in i staden för att finna lite mer. Hon trodde att hon skulle kunna ta sig in och ut ur staden fort men insåg snart att hela staden kryllade av Zombies. Hon har varit fast kvar i staden sedan dess, medveten om att hon inte kan ta sig hem. Det har gått ett halvår. Bor: På taken i Atlanta. Vapen (välj två logiska) : Hennes jaktpilbåge som hon hade med sig, samt två jaktknivar. Yrke: Jägare/ Viltvårdare i Alaska Övrigt: Hon har kamouflage kläder på sig då det är hennes jaktkläder. Hon har studerat Zombies i ett halvår och börjat lära sig deras jaktsätt, vad de är känsliga för och hur de lättast besegras. Är det någon som har lust att vara med? ![]()
14 aug, 2013 22:46 |
|
Borttagen
|
Namn: William Lincoln
Kön: Man Ålder: 33 Utseende: ![]() Modifieringar av utseende i förhållande till bild: Han har lite längre hår samt är lite mer vältränad. Familj: Fru och barn; döda. Bakgrund: Samuel jobbade på avdelningen för en mirakelmedicin som skulle kunna bota alla sjukdomar men något gick snett och resultatet var zombies; de första zombierna var med andra ord några av hans kollegor. När han insåg att de inte skulle kunna stoppa virusets framfart flydde han fältet för att på bästa sätt kunna överleva själv; han rustade sig med två sportartiklar och försåg sig själv med mat i ett hopp om att kunna överleva. Nu, ett tag senare, klarar han sig fortfarande även om han är psykiskt medtagen efter att ha sett sin familj gå under och fysiskt medtagen i och med de extrema förutsättningarna han nu står inför. Bor: Där det finns skydd. Vapen (välj två logiska) : Golfklubba och baseballträ. Yrke: Forskare Övrigt: Kunskap om zombies i och med yrket kunde han saker innan apokalypsen; något som har hjälpt honom. Fritidsgolfare och fritidsbaseballspelare. Sparat sin förlovningsring, har sparat ett foto på både sin fru och barn som minne. 14 aug, 2013 23:07
Detta inlägg ändrades senast 2013-08-18 kl. 22:49
|
|
DarkBells
Elev |
jag skriver inte så långa inlägg och kommer bara vara aktiv några gånger i veckan nu när skolan börjar,
men jag läser gärna vad ni rollar
15 aug, 2013 09:40 |
|
KajsaRC2001
Elev |
15 aug, 2013 14:51 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av KajsaRC2001: Om du gör långa inlägg så visst Får jag vara med?? Om det är ok gör jag mallen imorgon. Vildvittra orkar du ett till roll med mig och Oscar? ![]()
15 aug, 2013 21:35 |
|
Vildvittra
Elev |
Ja
Tack för att ni frågar ♥ "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 aug, 2013 21:37 |
|
AlexZz
Elev |
15 aug, 2013 21:38 |
|
Cara Riddle
Elev |
wii låter as bra ^^
haha gör du så kära du ♥ Vildvittra och KajsaRC2001 skulle ni kunna tänka er att göra mallarna idag? Skulle gärna vilja hinna med ett inlägg idag. c: ![]()
15 aug, 2013 21:47 |
|
Vildvittra
Elev |
Gör ett inlägg du ändå ^^ så gör jag mallen imorgon ^^ min dator dör nu xD
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 aug, 2013 22:36 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av Vildvittra: haha okej xD jag får se om jag dock hinner svara i morgon skall bort nämligen xDGör ett inlägg du ändå ^^ så gör jag mallen imorgon ^^ min dator dör nu xD ![]()
15 aug, 2013 22:51 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen