Bella Boot
Forum > Fanfiction > Bella Boot
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Här är min tredje ff, som kommer handla om häxan Bella Boot.
Titel: Bella Boot Författare: Lovisa Granger Kapitel: ? Huvudperson: Bella Boot Rating: om man tål HP-böckerna så klarar mandet här. Handling: Bella kommer till Hogwarts för sitt första år. Hon sorteras in i Ravenclaw och får flera vänner. Men hur går det med Bellas problem med dementorer? Och vem 'r flickan som hemsöker Bella? Läsare, det får du reda på i ffen Bella Boot. Börjar skriva när två stycken kommenterat. Taggar: Bullen1AurorenHarry Potter tjejenKajsaRC2001Sofia Albuslover 4 aug, 2013 16:27
Detta inlägg ändrades senast 2014-01- 3 kl. 17:25
|
|
KajsaRC2001
Elev |
4 aug, 2013 17:30 |
|
Borttagen
|
Kapitel kommer när en till kommenterat!
4 aug, 2013 17:31 |
|
Bullen1
Elev |
4 aug, 2013 17:36 |
|
Borttagen
|
Nu kommer kapitel 1.
Kapitel 1. Tre stycken ugglor I en liten by vid namn Upper Flagley, vaknade en flicka i 11-årsåldern av att det knackade på fönstret. Det var en flicka med midjelångt, mörkbrunt hår och med bruna, glittrande ögon. Hon gick fram och öppnade fönstret. Hon visste genast vad det var. Hennes mamma hade berättat allt om Hogwarts. Hon kände på sig att hon skulle få brevet. När hon var 7 år fick hon en vas att flyga. Dagen efter fann hon sig plötsligt på taket. Hennes bror, Terry, blev väldigt avis då, men nu var det Bellas tur att vara avis, för Terry var på Hogwarts och lärde sig magi, medan Bella var hemma och räknade dagar tills Terry skulle komma hem. De brukade spela quidditch, Bella var vaktare medan Terry var jagare. Ingen av dem var värsta bra på quidditch, men det var kul. Men det var inte tre ugglor när hon öppnade fönstret, utan tre. Mållös började hon öppna den ståtliga tornugglan från Hogwarts, och läste det. Bellas hjärta slog snabbt, hon hade gjort det, hon kom in på Hogwarts! Hon slet upp det andra brevet, även det från en Hogwartsuggla. Hon läser det: Hej Bella! Grattis på 11-årsdagen! Jag vet inte om ditt brev från Hogwarts kommit än, det kanske det har gjort. Professor McGonagall gick nämligen förbi mig med ett brev med ditt namn på. Jag har det bra, men oroligt. Slytherins arvtagare har anfallit ytterligare två personer, en prefekt från Ravenclaw vid namn Penelope Clearwater och en Gryffindor-tjej i min ålder som heter Hermione Granger. Oroa dig inte för mig, jag är renblodig. Hur har du det? Hälsa mamma och pappa från mig! //Terry Bella blev glad över brevet från Terry, och med nyfikenhet slet hon upp det tredje brevet. Hon blev glad och förvånad när hon kände igen Millies stil. Hon läste: Hej Bella! Jag har fått ett brev, du skulle inte tro vad som stod i det, det är någonting med en trollkarlsskola som heter Hogwarts! Jag fick brevet när jag fyllde elva, och en trollkarl som heter Deadlus Diggle, tror jag det stod, ska snart komma och förklara allt för mig! Svara med ugglan, grannen jag lånade den ifrån är en häxa, och jag fick låna den. Ses någon gång! //Millie Millie Masterkind visste förstås inte att Bella föddes som häxa. När de träffades i Spanien var de 6 år och hade haft brevkontakt sedan dess. Det hade nog tagit lång tid för ugglan att komma, för Millie fyllde år för en månad sedan. Bella krafsade ner ett svar: Wow, vad coolt! Önskar att jag också fick det där brevet. Ses i jul! //Bella Bella visste inombords att de skulle ses på Hogwarts, men det kunde ju inte Millie veta. Millie var mugglarfödd, och var Bellas bästa vän. Bella hörde steg och viskningar i trappan. Bella tog sina brev och kastade sig i sängen. Dörren öppnades och hennes mamma och pappa kom in med en frukostbricka och paket i famnen. De andra kapitlen blir troligtvis inte så här långa. =) 4 aug, 2013 18:00 |
|
Borttagen
|
Bra
4 aug, 2013 18:12 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Bra! Så de har hamnat i hemligheternas kammare- tiden? Eller vänta, då kommer de väl börja skolan när Sirius rymmer? Spännande!
Du skriver väldigt målande och vackert, jag vill gärna läsa mer! Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 4 aug, 2013 18:13 |
|
Borttagen
|
Tack för alla fina kommentarer! Nästa kapitel kommer troligtvis inte bli lika långt som det första, men det blir nog ganska långt ändå =)
Kapitel 2. Födelsedagen Bellas mamma och pappa kom in i rummet. Mrs Boot, var som Bella i större storlek och med sin lila morgonrock var hon väldigt vacker. För att göra bilden perfekt bar hon också en frukostbricka med en tårta på. Mr Boot, hade Bella är t sina ögon ifrån och han var väldigt lång. Han hade tre paket i famnen. "Grattis Bella", sa hennes pappa och ruskade henne i håret. Han lade ner de tre paketen å hennes säng. Det lilla, fyrkantiga paketet avslöjade en fjäderpenna. Det andra paketet innehöll ett par vaktarhandskar. Mr och mrs Boot visste att Bellas gamla var slitna, och behövde nya Bella blev glad över handskarna, men hundra gånger gladare över en gråbrun, vacker uggla, som hennes mamma köpt i Diagongränden. Bella döpte ugglan till Rose och gick ut för att hon skulle få flyga fritt. Hon var vackrare när hon flög uppe i luften än r hon var på Bellas arm. Bella glömde nästan bort frukosten, en tårta med chokladglasyr på. När hon var i köket satt det en uggla och väntade på henne. Det var från hennes morbror William, som skickade den årliga asken Chokladgrodor. Hon tog en när hon satte sig på stolen. Rowena Ravenclaw. Hon samlade på henne, men nu hade Jon väl 50 kort med henne på, så hon brydde sig inte. Terry hade ett kort med sig själv på, men Bella hade en bok där man kunde ha alla sorters kort och Terry fanns inte där. Han hade nog mixat ihop det med John, hans kompis på Hogwarts. Hennes mamma kom in i köket. "Bella, har du fått ditt brev från Hogwarts?", frågade hennes mamma milt. Bella hade fullkomligt glömt bort de tre ugglorna, Rose hade gjort henne så upphetsad. "Ja, mamma, och ett från Terry också", svarade Bella. "Jag går och svarar på Hogwarts revet med detsamma", sa mrs Boot och gick ut i deras lilla ugglesal, där sammanlagt 5 ugglor bodde. Bella tog sin Komet två 60 och gick ut i trädgården och spelade quidditch för sig själv. Vid slutet av dagen gick hon och lade sig tidigt, för det skulle bli en lång dag dagen efter. Så, det här var kapitel 2. Nytt kapitel läggs ut när ni har kommenterat! 5 aug, 2013 07:33 |
|
Bullen1
Elev |
5 aug, 2013 09:30 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Bra, mer!
Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 5 aug, 2013 14:57 |
Forum > Fanfiction > Bella Boot
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen