Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily Luna Potter

Forum > Fanfiction > Lily Luna Potter

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej!
Jag tänkte skriva en Fanficton om Harry och Ginnys dotter Lily!
--------------------------------------------------------------

Jag gick upp ur min varma säng, jag ville igentligen inte det men jag gjorde det ändå..
Jag gick ner för den gamla trappan och in i köket där mamma stod och gjorde frukost och pappa läste tidningen..
Jag satte mig ner och mamma kom fram med en skål med flingor
" Godmorgon älskling " Sa hon
" God morgon mamma " Sa jag och började att äta.
Pappa sänkte tidningen lite och sa
" Hogwarts rektor har avgått, det var synd för professor Mcgonagall var duktig "
" Jaha, vem är rektor nu då?" Frågade mamma
" Någon professor Alsot " Sa pappa
" Jaha, hoppas att han är bra " Sa mamma och plötsligt dunkade det i trappan och mina bröder James och Albus kom rusande ner för trappan och in i matsalen
" God morgon " Sa mamma
" God morgon " Sa dom båda i kör och mamma gav dom en varsin skål med flingor och dom började att slafsa i sig.
När jag hade ätit upp så gick jag upp till mitt rum och började att packa min koffert för att jag skulle nämligen till Hogwarts idag..
Jag packade i massor med kläder och saker som jag behövde och ville ha, sen stängde jag väskan och låste den, jag var redo, jag satte mig på min säng och väntade och sen hörde jag det som jag väntade på
" Lily, James och Albus!" Sa mamma och jag for ut
" Pappa, du får ta ner min koffert " Sa jag och rusade ut ur huset och satte mig i bilen, efter ett tag kom James och Albus och satte sig ner brevid mig i baksätet och pappa lassade i alla våra koffertar i bakluckan och sen åkte vi iväg, det var inte så långt så vi var framme ganska snart..

FORTSÄTTNING FÖLJER..
SKRIV GÄRNA VAD NI TYCKER!

12 jul, 2013 15:26

Borttagen

Avatar


Jag tycker att du ska beskriva omgivningen och Lilys känslor mer. Kanske bevakar om nästa kapitel blir bra!

12 jul, 2013 15:33

Borttagen

Avatar


Bilen stannade och jag klev ut och tittade på omgivningen, det var ett stort rött hus och massor av mugglare som som sprang omkring, jag sprang och hämtade en vagn som jag kunde köra min koffert på.
Vi gick på stationen, den var full med mugglare och väggarna var svarta och gråa, den stod ett tåg inne som inte liknade Hogwartsexpressen, det tåget var blått med massor av säten i.. Vi gick och gick och tillsist kom vi fram till väggen mellan 9 och 10, jag var inte så rädd för att jag hade sprungit igenom den förr när James och Albus skulle åka till Hogwarts, jag tog satts och sprang igenom och kom sen fram till en perrong som var full med häxor och trollkarlar och sen fick jag se Hogwartsexpressen, det var svart och stort, enormt, nästan lite kusligt.. Jag tog adjö av mamma och pappa och gick sen på, jag var ganska rädd och skulle sakna mamma och pappa mycket men det skulle bli kul att kunna trolla, jag hittade en tom kupe och gick in, det fanns ett stort fönster där och gröna säten, dom såg ganska sköna ut så jag satte mig ner och det var dom, jag tog upp min bok och började att läsa, boken heter Hogwarts historia..
Jag kände när tåget började att köra och blev rädd, Jag darrade av rädsla, tänk om jag aldrig mer skulle få se mamma och pappa, men jag avbröts av mina tankar när det kom in en pojke i kupen, jag kände genast igen honom
" Hej Hugo " Sa jag
" Hej Lily " Svarade han
Hugo är min morbrors son..

12 jul, 2013 17:19

Fred and George
Elev

Avatar


15 jul, 2013 17:39

Borttagen

Avatar


Tack, kommer snart!

15 jul, 2013 17:41

Forum > Fanfiction > Lily Luna Potter

Du får inte svara på den här tråden.