Dansa i mörkret
Forum > Fanfiction > Dansa i mörkret
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Emma Kaulitz
Elev |
Uhm, mja. Jag hade tänkt börja med en ny fanfiction. Denna fanfic är inte som i böckerna/filmerna!
Handling: Minoo Williams och hennes syster Mabel börjar sitt sjätte år på Hogwarts efter att ha rest runt i Amerika. Men de hamnar i olika elevhem, vilket ingen av dem uppskattar. Men de umgås så mycket de kan ändå och båda får många nya vänner. Men efter ett tag får Minoo en käresta, som är en "gammal bekant", men hamnar även i stor knipa med sin syster. Titel: Dansa i mörkret. Skriv gärna något, men inget hat tack! Ska jag börja med denna fanfic eller inte?:3 Detta är Minoo: ![]() Detta är Mabel: ![]() 8 jul, 2013 13:47 |
|
Soffansofie
Elev |
Börja med den! Skulle gärna vilja läsa den! :>
_____________________________________________________________________ ![]() ![]() 8 jul, 2013 14:53 |
|
Emma Kaulitz
Elev |
Ah, här kommer första delen! Ha förståelse över att jag inte är en gud på att skriva eller att jag inte skrivit så länge, tack! c:
Harry satt tillsammans med Ron och Hermione och åt frukost. Han skyfflade i sig lite utav flingorna då han hade varit hungrig hela natten. Han hade fått en ändaste blund. Han gäspade stort och såg på när Ron hade ätit sin tredje portion mat. Portarna till Stora Salen öppnades och där stod två främmande flickor. Ena hade ljusblått, rakt hår och andra brunt och lockigt. Harry hade aldrig sett dem under hela sin tid på Hogwarts. De var väl antagligen nya. "Vilka är dem?", frågade Hermione. Harry glodde automatiskt på de två flickorna ty alla andra gjorde det. Den blåhåriga var mycket fager, tyckte Harry. Det var såklart den andra också, men inte lika mycket som hon. De var lika, till skillnad ifrån håret dock. Harry antog att de var tvillingar. Den brunhåriga flickan satte sig på den gamla trästolen och lät Sorteringshatten bestämma vilket elevhem hon skulle vara i. "Ja, vart skall man placera dig då?", funderade Sorteringshatten ett tag. "Det blir SLYTHERIN!", röt den och flickan tassade mot Slytherinbordet. Hon log mot sin syster och vände sig sedan mot en svarthårig flicka i samma ålder, Pansy Parkinson. Den andre satte sig på stolen och hade Sorteringshatten på sitt blåa huvud. Hon var mycket svårare att tyda, men efter någon minut hade Sorteringshatten kommit fram till ett beslut. "Intelligens är vad du har.. Det blir RAVENCLAW!", skrek den. Det isade till i flickans mage då hon inte hörde Slytherin. Skulle hon inte få vara i samma elevhem som sin syster? Leendet på de båda tvillingarna gick snabbt ner och de båda såg på varandra med besvikna blickar från de olika borden. Mja, det var en del. Skulle skriva längre, men har MASSOR att göra, såå c: _________________________________________________________________ ![]() 8 jul, 2013 15:32 |
|
Soffansofie
Elev |
8 jul, 2013 16:02 |
|
Emma Kaulitz
Elev |
Här kommer mer :]
Harry iakttog flickorna som stod några meter ifrån honom. De satt på en gammal träbänk och pratade lågt till varandra. Harry hade en känsla av att han ville gå fram till dem, fast ne. Han ville inte störa. "Surt att vi inte fick vara i samma elevhem, Minoo", sade den brunhåriga. "Håller med Mabel..", sade den blåhåriga somt tydligen hette Minoo. Hon kände att någon granskade dem. De två tvillingarna tittade upp och synade Harry, som blängde på dem. Minoo reste sig upp och gick mot honom. Hon sträckte fram en hand för att hälsa. "Hej! Jag är Minoo, Minoo Williams. Hon där borta är min tvillingsyster, Mabel", sade hon och log hövligt. Harry skakade Minoos hand och nickade. "Och du är Harry Potter förstår jag?", fortsatte hon och synade hans ärr i pannan. Harry nickade. Minoo tittade upp på den tämligen klarblåa himlen, det fanns blott ett moln där uppe, men den var så liten att den knappt syntes. "Kom", sade hon och greppade Harrys överarm. Hon gick mot sin syster med bestämda steg. Harry nästan snubblade efter henne. När de två eleverna stod framför Mabel skuttade Minoo lyckligt. "Mabel, kolla, detta är Harry Potter!", sade hon spralligt. "Hej, jag är Mabel", sade slytherinaren och räckte fram sin högerhand. Harry tog den och skakade den. "Jag är Harry", sade han. "Ja, jag förstår det", sade Mabel, log och glodde på ärret. Bara lite kort, det blir nog bättre senare i historien, hoppas jag c; 8 jul, 2013 17:05 |
Forum > Fanfiction > Dansa i mörkret
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen