Rolla privat?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla privat?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
5_lollipop_5
Elev |
Känner för att rolla ett typiskt kärleksroll. XD
Du är den populära killen. Jag är den mobbade tjejen. Om någon mer vill vara med får hen vara den populära malliga tjejen. Vi ska precis börja i sjuan. Mall: Namn: Efternamn: Ålder: 13 år Intressen: Utseende: Personlighet/egenskaper: Familj: Övrigt: Iancorn <3
4 jul, 2013 11:38 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Namn: Eric
Efternamn: Asp Ålder: 13 år Intressen: Fotboll och vänner Utseende: ![]() Personlighet/egenskaper: Är väldigt osäker men vill inte visa det, är ihop med skolans populäraste tjej fast han egentligen inte vill. Familj: Stora syster Ida, mamma Anna, pappa Lars och en hund som heter Pralin. Övrigt: -
26 maj, 2014 19:20
Detta inlägg ändrades senast 2014-07-18 kl. 01:34
|
|
5_lollipop_5
Elev |
Kul! Bättre sent än aldrig.
Namn: Ella Efternamn: Bergquist Ålder: 13 år Intressen: Läsa och teckna Utseende: Personlighet/egenskaper: Är blyg och tillbakadragen. Håller sig helst för sig själv och läser. Är rätt smart och blir lätt utpekad för nörd. Men, hon är väldigt stark (psykiskt) och modig, så hon kan stå emot mobbingen hon är utsatt för. Familj: Pappa Håkan, Mamma Karin, lillebror Aron och hunden Kasper. Övrigt: Rollaz Iancorn <3
27 maj, 2014 21:51 |
|
Pinkie Pie
Elev |
9 jun, 2014 17:53 |
|
5_lollipop_5
Elev |
9 jun, 2014 18:01 |
|
Pinkie Pie
Elev |
9 jun, 2014 18:21 |
|
5_lollipop_5
Elev |
[Sorry att jag svarar så sent. Har varit på läger i tre veckor.]
"Lås efter dig när du går!" ropar mamma från hallen innan dörren smälls igen och jag är ensam. Jag går fram till fönstret och tittar ut. Nere på vägen står mamma och pratar med tant Lundin, som bor på våningen under oss, plan 2. När våran röda Volvo rundar kröken till stora vägen tassar jag fram till skafferiet och hämtar burken med oboypulver som jag häller över min macka. Med mackan i munnen och ett glas mjölk (laktosfri) i handen marscherar jag till mitt rum och öppnar garderoben. Den används mest som en läshörna och det kan man se på alla staplade, sönderlästa böcker. Jag plockar fram ett par jeans, en svart t-shirt och en grå kofta och ställer mig framför spegeln. Egentligen bryr jag mig inte om hur jag ser ut. Jag tar på mig vad jag vill och jag använder aldrig smink. Jag drar snabbt handen genom håret, slänger ryggan över axeln och lämnar lägenheten. I trappan möter jag tant Lundin som verkar vara på väg att slänga soporna. Hon frågar hur jag mår och hur det går i skolan. Jag svarar att det går bra och att jag har många vänner i klassen. Lögn. De ända vännerna jag har finns i böckernas värld. På entréplanet står min cykel och väntar och jag trampar igång en ny skoldag. Iancorn <3
5 jul, 2014 12:12 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Jag vaknar av att Ida skriker något och springer i trappan som ligger nära mitt rum. Jag stönat och tittar på klockan, den visade 06.50. Jag vänder mig om i sängen och somnar om tills mamma bankar på dörren och säger att jag måste gå upp. Jag stönar högt och mumlar något. Jag kliver upp ur sängen och tassar ut ur mitt rum och in i badrummet för att ta en snabbdusch. Men när jag öppnar dörren så står Ida där inne och sminkar sig. Jag frågar henne om hon är klar snart, men hon bara fräser åt mig och säger åt mig att vänta. Efter en lång stund är hon klar och jag kan äntligen gå in och duscha. När jag är klar går jag in i mitt rum, i garderoben så hittar jag en vit t-shirt och ett par vita byxor som jag drar på mig. I spegeln mitt i mitt rum så ser jag mig själv och ler ett snabbt leende mot min spegelbild. Jag skippar frukosten och går ut i trappuppgången ner mot entrén, i en liten cykelbod så står min cykel parkerad tillsammans med flera andras. Med en stunds kamp så får jag tillslut upp låset och kastar mig smidigt upp på cykeln.
12 jul, 2014 18:26 |
|
5_lollipop_5
Elev |
Jag svänger in på skolgården och låser noga fast cykeln i cykelstället. Min förra cykel blev stulen, säkert av Mickan och hennes gäng. De pickar alltid på mig. Med blicken fäst vid marken går jag raskt över skolgården, mot dörren. Jag ler ursäktande mot de jag krockar med och ökar takten. Plötsligt dyker ett ben upp vid mina knän och jag faller handlöst mot marken. Med tårsprängda ögon kryper jag ihop och tittar upp. Mikaela Ljung böjer sig över mig och hånflinar.
"Tappade du balansen?" frågar hon förtjust med bebisröst. Min ryggsäck har öppnats i kollisionen mot marken och mina skolböcker ligger utspridda. Jag gör ett försök att samla ihop dem, men Mickan hinner före. Hon snappar snabbt upp min historiebok och plockar upp en rosa penna ur sin ficka. Hjälplöst ser jag på när hon öppnar boken och klottrar ner något på första sidan. Sedan slänger hon boken i magen på mig och promenerar glatt därifrån med sina undersåtar. Jag reser mig upp till sittande ställning och öppnar sakta boken. På första sidan står det med rosa stora bokstäver: JAG ÄR EN TÖNT. Jag reser mig på vacklande ben. Hela min kropp ömmar. Sakta går jag in i skolbyggnaden. Det här verkar bli en helt vanlig dag. Iancorn <3
17 jul, 2014 22:11 |
|
Pinkie Pie
Elev |
Jag cyklar snabbt fram till Adams hus och i samma stund som jag stannar så öppnar han dörren och halvspringer mot det lilla cykel huset.
"Tja" ropar han och jag nickar tillbaka som svar. På bara någon minut så har han låst upp sin cykel och vi cykler mot skolan. Både jag och Adam bor väldigt nära skolan så vi är framme vid den stora tegelbyggnaden efter bara tio minuter om vi är snabba. På långt håll ser jag Mickan och hennes gäng mobba en tjej som jag inte vet namnet på, hon fäller henne och skriver något i hennes bok. Säkert något elakt. Mickan vänder sig emot mig och ler mot mig när hon ser mig, jag ler snett men jag tror inte hon såg osäkerheten i mitt leende. Vi hoppar av cyklarna och låser fast dom vid en stolpe. Går sedan fram till tjejerna som är på väg emot oss. "Heeeej!" säger Mickan med sin elaka och tillgjorda röst. Hon ger mig en obekväm kram och sen tar hon tag i min hand. Alla tror nog att vi är ihop, det gör säkert Mickan också. Men jag har aldrig gillat henne, hon är elak och det har hon varit sedan hon var liten. Men ändå så står jag här och håller henne i handen och ler, några tittar på oss och många killar önskar säkert att de var jag. Mickan är den snyggaste tjejen i skolan så alla ser förbi att hon inte är snäll.
18 jul, 2014 01:32 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen