Om man inte får då?
Forum > Fanfiction > Om man inte får då?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bullen1
Elev |
Titel: Om man inte får då?
Rating: G (tror jag) Kapitel: vet inte Färdigskriven: Nej. Handling: Molly är 12 år och under hennes andra år på Hogwarts ska Turneringen i magisk trekamp hållas. Hennes äldre bror Mike vill vinna priset, men när Cedric och Harry kommer med istället försöker han fuska sig in. Molly måste därför försöka hjälpa honom utan att hennes vänner märker, oavsett om hon vill eller inte. Vill luna lovegood 21, Liv_Weasley, Matilda weasley, HorseQueen, Sofia Albuslover läsa? 29 jun, 2013 12:31 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Verkar väldigt spännande! Bevakar!!
29 jun, 2013 12:36 |
|
Bullen1
Elev |
29 jun, 2013 12:37 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Mera! Verkar bra!
29 jun, 2013 12:38 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Verkar bra!
Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 29 jun, 2013 13:03 |
|
Bullen1
Elev |
Kapitel 1
Jag gick mot lektionen i Trolldryckskonst. Det är inte mitt bästa ämne, men det är ju rätt kul, och jag kan hålla på med annat eftersom professor Snape inte lägger märke till mig. Han tycker jag är en lagom medelmåtta, vilket är tur, jag är faktiskt bra! Jag hinner göra färdigt en trolldryck och göra något annat innan jag lämnar in drycken med alla andra. - "Vi fortsätter med det vi gjorde förra veckan!" sa Snape när alla satt sig. Jag tog fram min nästan klara dryck, den var lite gulgrön. I med de stora gröna nötterna bara, sen var det färdigt. Jag började hacka med sidan av en lång järndolk. Sen ritade jag hogwarts, quidditchplanen, den förbjudna skogen och sjön. Det var lite svårt med tanke på de klumpiga fjäderpennorna och bara svart tråkigt bläck. ______________________________________________________ Det är kort, jag vet, men jag skriver mer senare! 29 jun, 2013 13:45 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Super!
29 jun, 2013 13:49 |
|
Bullen1
Elev |
Kapitel2
Efter lunchen kom Mike för att prata med mig. Jag såg honom komma från slytherinbordet på långt håll, varför skulle han vara där? Och inte sitta brevid mig, under de blå stjärnorna, i Ravenclaw. -"Jag känner att något kommer hända, jag vet att jag inte är så bra, än, men det är en sååå stark känsla!" sa han. Han är synsk, det var min farmor också. -"Vadå för känsla?" sa jag nyfiket. -"Som jag sa," när jag tittande oförstående på honom sa han: "Något kommer hända, något stort!" -"Okej?" -"Åh, du är så trög!" Jag skrattade högt. -"Jag skämtar, det är du som är trög!" sa jag lite för högt märkte jag när jag såg de konstiga blickarna mot mig. Mike gick bort till sitt bord igen. Nu fattar jag varför han passar där, de exempel jag sett är... patetiska, min bror är en riktig slytherin, så som alla borde vara. Men jag kanske ljög lite när jag sa att jag fattade vad han sa, jag kan inte veta när jag aldrig känt så! Eller? 29 jun, 2013 20:03 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Super! Mer!
29 jun, 2013 20:24 |
|
Bullen1
Elev |
Kapitel 3
Jag gick mot vid behov rummet - mitt favoritrum - med Danielle och, det är väl ganska självklart, att det är mitt favoritrum menar jag. Vi brukar göra det till ett, ja, vad ska man säga? Typ ett... RUM, med högt till tak och stämningsfull musik, bekväma soffor och spel, böcker, färgade fjäderpennor och (*trumvirvel*) en pool!!! Vi brukar ta ett dopp när vi är färdiga med läxorna. -"Vad funderar du på?" sa Dani när hon sett min fundersamma min och mitt frånvarande beteende. Hon förstod efter en stund att jag inte gick att nå och slutade försöka. -"Eh, inget", svarade jag flera minuter senare. -"Jag känner dig!" sa Dani. "Du kan berätta!" -"Okej", sa jag och berättade vad som hände igår. -"Oj", sa hon när jag var färdig. "Oj." Det blev tyst. Efter en stund gick vi skrattande ut och upp till sällskapsrummet, Dani hade en rolig teori om att Mike sett det på sin "reve", eller var det "vete"? Jaja, en såndär konstig sak mugglarna använder för att... 1 jul, 2013 20:29 |
Forum > Fanfiction > Om man inte får då?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen