Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Elli Dochwick

Forum > Fanfiction > Elli Dochwick

1 2 3 4
Användare Inlägg
elliwassabi
Elev

Avatar


Det här är min första fanfiction så ifall ni har något tips för att få den ännu bättre så säg till!

Huvud karaktär: Ellinor Dochwick (Elli)

Handling: Elli är en vanlig HP älskande tjej tills hennes bästa vän flyttar till England och får ett Hogwarts brev. Det dröjer inte länge innan hon också får ett brev till Hogwarts skola for Häxkonster och Trolldom!

Rating: Vet inte riktigt, kommer inte innehålla våld vad jag har tänkt, kanske PG.

Färdigskriven: inte på långa vägar

Kapitel: inte en aning, många blir det iallafall!

Denna fanfiction är tillägnad
Zildisis
C3R4
Johannes Ravenclaw
Manda_gryffindor
Elzyii


Denna fanfiction hör också ihop med C3R4's fanfiction!

Prolog: Jag satte mig tyst på sängen. Tog upp boken och började undra varför Claras namn fanns i 'Harry Potter och Fenixorden'. Jag bläddrade några sidor framåt. Där fanns mitt namn. Elli Dochwick. Vad gjorde jag i Dumbledores armé? Vad i... Mina tankar av bröts av ett krafsande ljud på fönstret, och där var Cat. Claras uggla kom. I brevet stog det: 'Idag har jag varit i Diagongränden. Jag träffade Fred o George, Harry, Hermione, Ron och Ginny. DOM FINNS PÅ RIKTIGT! Jag köpte lite trollkarsgodis till dig. Men dela med Zilda! Saknar dig!'
Jag skrev hastigt tillbaka: 'Mitt namn finns i Dumbledores Armé! Jag kanske också får brevet!'
Jag knöt fast mitt papper på Cats ena "fot" och hon flög iväg. Jag lade mig på den mjukt fjädrade sängen och fortsatte läsa. Försökte att hitta mitt namn. Om och om igen.

Kapitel 1:
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=2

Kapitel 2:
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=3

Kapitel 3:
http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33329&page=4

Hola Jordinvånare

23 jun, 2013 14:53

Detta inlägg ändrades senast 2013-09-17 kl. 20:29
Antal ändringar: 5

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Åh! Bra!!! Mera?

23 jun, 2013 15:10

elliwassabi
Elev

Avatar


Skrivet av luna lovegood 21:
Åh! Bra!!! Mera?

Jag jobbar på första kapitlet! ^^

Hola Jordinvånare

23 jun, 2013 15:32

Zildisis
Elev

Avatar


Tjohoo! Jag ska göra en!!
Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.<

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

23 jun, 2013 19:27

elliwassabi
Elev

Avatar


Skrivet av Zildisis:
Tjohoo! Jag ska göra en!!
Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.<

Jag sa ju det!
Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!!
SNÄLLA!!!

Hola Jordinvånare

23 jun, 2013 19:31

Zildisis
Elev

Avatar


Skrivet av elliwassabi:
Skrivet av Zildisis:
Tjohoo! Jag ska göra en!!
Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.<

Jag sa ju det!
Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!!
SNÄLLA!!!

Vad menar du? :O

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

23 jun, 2013 19:35

elliwassabi
Elev

Avatar


Skrivet av Zildisis:
Skrivet av elliwassabi:
Skrivet av Zildisis:
Tjohoo! Jag ska göra en!!
Det verkade faktiskt ganska kul när man är med på deras tid! >.<

Jag sa ju det!
Fortsätt som jag har gjort. Efter Claras!!!
SNÄLLA!!!

Vad menar du? :O

Alltså efter att hon har åkt till England och fått sitt brev osv.
Som jag gjorde. Börja med att du kommer förbi och äter godis eller nåt XD

Hola Jordinvånare

23 jun, 2013 19:37

Zildisis
Elev

Avatar


Jaa! Jag hade tänkt det om det är okej för dig och Clara

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

23 jun, 2013 19:39

elliwassabi
Elev

Avatar


Skrivet av Zildisis:
Jaa! Jag hade tänkt det om det är okej för dig och Clara

Det är okej för mig. Och nu säger vi att Clara också tycker det XD

Hola Jordinvånare

23 jun, 2013 19:40

Zildisis
Elev

Avatar


Skrivet av elliwassabi:
Skrivet av Zildisis:
Jaa! Jag hade tänkt det om det är okej för dig och Clara

Det är okej för mig. Och nu säger vi att Clara också tycker det XD

Jag tänker fråga henne även om du säger att hon tycker att det är ok!

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/046/4/9/ash_and_pikachu_3_by_yodapee-d5v19zh.png

23 jun, 2013 19:42

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Elli Dochwick

Du får inte svara på den här tråden.