Om Weasley fick ett till barn
Forum > Fanfiction > Om Weasley fick ett till barn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej, jag heter Nora och är 11 år..
Jag bor i ett gammalt hus som kallas Kråkboet.. Jag har en stor familj: Min mamma Molly, hon har inget jobb Min pappa Arthur, han jobbar på Ministeriet.. Min storebror Charlie, han är draktränare i Rumänien Min bror Bill, han har inget jobb än Min bror Percy, han är perfekt på Hogwarts Min bror Fred, han går sitt sjätte år på Hogwarts och har en tvillingbror ( George ) Min bror George, han går sitt sjätte år på Hogwarts, han har en tvillingbror ( Fred ) Min bror Ron, han går sitt fjärde år på Hogwarts Min syster Ginny, hon går sitt andra år på Hogwarts Det var hela min familj, ni kan väl nästan gissa att jag är en till Weasley.. Jag, pappa, mamma, Fred, George, Ron, Percy och Ginny står på perrong 9 3/4 och väntar på att få gå på tåget.. -: Ta hand om Nora nu! Ropar mamma när vi gått på... Jag stannar vid fönstret och vinkar när tåget lämnar stationen långsamt, när jag slutade att vinka så ände jag mig om, jag såg inte en ända människa, jag gick och tittade efter Ginny och hittade henne efter ca 5 min med 5 andra killar som hon satt och pratade med om allt möjligt, där ville jag inte sitta så jag gick och letade efter Ron för Percy är för arg och Fred och George höll på med sina uppfinningar och om jag satt ner med dom så skulle jag antingen få vårtor eller enorma fötter eller något annat hemskt, till sist hittade jag Ron med två kompisar, en pojke med glasögon och en flicka med vackert hår, jag öppnade dörren försiktigt och tittade in och hostade till, plötsligt tittade alla tre på mig.. -: Äh, det här är Nora sa Ron med lite darrig röst -: Nämen, hej sa flickan med det vackra håret och log.. -: Kom och sätt dig sa pojken med glasögonen och slog till lite på sätet brevid sig.. Jag gick långsamt fram till sätet och satte mig ner.. Genast började dom prata om någon annat och kopplade bort mig, dom pratade om Qiditchmatchen som dom var på innan skolan började men det blev tydligen farligt för några män kom in i lägret och var elaka, mer ville inte mamma säga när vi såg dom komma hem med trasiga kläder, trassligt hår och helt vita i ansiktet.. Lite senare vände flickan med det vackra håret till mig och sa -: Jag heter Hermione och det här är Harry och Ron. -: Jag vet vem Ron är, han är min bror.. Hermione vände sig till Ron som tittade upp i taket och visslade lite tyst.. Sen pratde vi ända tills tågen stannade och en mörk röst hördes utanför i mörkret -: ALLA FÖRSTAÅRSELEVER KOMMER MED MIG! Jag tog min lilla väska med mig och sprang ut och fick se en enorm gubbe med en stor lykta.. Han gick mot en liten sjö och vi följde efter, vi satte oss i båtar och dom åkte av sig själva och då fick jag se det, ett enormt slott med gula fönster, det var sagolikt.. Sen kom vi i land och gick upp till slottet och fick vänta utanför en stor dörr sen kom en kvinna ut och sa -: Snart får ni komma in och sorteras till era elevhem, det är Slytherin, Huffelpuff, Ravenclaw och Gryffindor.. Sen gick kvinnan in och efter en liten stund kom hon ut igen och sa -: Vi är redo för er nu! Vi gick in och såg massor av elever, mat och ljus. Sen ropade kvinnan upp -: När jag ropar upp ert namn så ska ni komma fram.. NORA WEALSEY! Jag gick upp och satte mig på pallen och fick en gammal hatt på mig som började att prata -: Hm, en till Weasley men du var annorlunda, bäst det blir SLYTHERIN! Jag gick mot bordet längst bort och satte mig.. Sen fick vi äta och gå och lägga oss.. När jag låg i min varma mjuka säng så tänkte jag, imorgon börjar lektionerna! FORTSÄTTNING IMORGON SRIV GÄRNA VAD NI TYCKTE! 20 jun, 2013 21:00 |
|
KajsaRC2001
Elev |
20 jun, 2013 21:16 |
|
Borttagen
|
Tack ♥
20 jun, 2013 21:23 |
|
Elzyii
Elev |
BRA
Jag bevakar helt klart och tror att flera andra också kommer göra det inom kort. Du är jätte duktig på att skriva! Hoppas Draco också kommer med snart, då blir jag glad Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 20 jun, 2013 21:30 |
|
Borttagen
|
Tack, det gör han..
Han kommer att vara med nästan hela tiden snart 21 jun, 2013 10:15 |
|
Ella01
Elev |
Bra bevakar
✩✩✩ 21 jun, 2013 10:29 |
|
Borttagen
|
Jag vaknade av att solen lös mig rakt i ansiktet, jag klädde på mig min Hogwartsklädsel och gick ner till matsalen, där såg jag Ron, Hermione och Harry som satt och pratade med varandra, jag gick fram till dom och satte mig ner, plötsligt tittade Ron lite argt på mig
-: Vadå? Frågade jag -: Du kom i Slytherin! Skrek Ron -: Vad är det med det då? Frågade jag -: Alla dumma går i Slytherin! Skrek Ron Jag tröttnade av att höra så dumma saker om mitt elevhem så jag gick argt därifrån och hämtade min frukost, jag satte mig ner vid ett bord lång från dom andra och tittade på mitt schema " försvar mot svartkonster " var min första lektion och den började om 10 min så jag åt fort upp och rusade iväg men sen kände jag inte igen mig, vart skulle jag? Jag såg en pojke som hade Slytherins slips på sig så jag gick fram och frågade -: Var ligger försvar mot svartkonster-klassrummet? -: Det tredje rummet till höger sa han Jag gick dit och knackade på, jag var för sen.. Men jag glömde fort bort det när jag såg läraren, han var hemsk, han hade ett låtsasöga, ärr i hela ansiktet, träben och trasiga käder.. Jag satte mig ner på en ledig stol brevid en tjej med långt svart hår.. -: Jag heter Alistor Moody sa läraren strängt -: Jag är här för att er rektor bad mig och inget annat! -: Idag ska vi böja med lite olika formler som man kan skydda sig med, läs på sida 33 i boken ni får nu! I boken stod det massor av olika formler, jag kunde knappt uttala dom.. När vi hade läst i boken så ropade läraren -: Nu får ni sluta, jag måste göra något annat än att sitta och vakta er! Jag gick ut på gården och satte mig på en sten när det hördes pojkröster vid slottet som var på väg ner.. Sen kom som fram till mig och en blond pojke sa -: Jaså, du är också en Weasley, det här är Crabbe sa han och pekade på en tjock liten pojke och det här är Goyle sa han och pekade på en lång pojke och jag är Malfoy, Draco Malfoy.. -: Okej, sa jag -: Har du ingen att va med? Sa Draco -: Nej, jag hittar inte och har ingen att vara med. -: Du kan få vara med oss om du vill, sa pojken. Det ville jag gärna, fast dom var 3 år äldre än mig.. Jag gick med dom upp till slottet och dom visade mig runt, jag gillade dom, dom var snälla mot mig.. Sen kom jag på att jag hade lektion så jag frågade om vägen och sprang ner i källaren och kom fram till ett mörkt klassrum med en arg lärare med lång svart hår -: Jag heter Snape och kommer att var er lärare i trolldryck, idag ska vi blanda ihop en dryck mot finnar, ni ska ha oregano, smulad avodill, torhals och en fjäder från kentorren.. SÄTT FART! Jag tog fram allt och började, det såg så äckligt ut, när jag var klar skulle jag prova den på en padda, det funkade så jag fick gå.. Utanför såg jag Draco, Crabbe och Goyle, jag gick fram till dom och sa -: Det var en tråkig lektion -: Ska vi dra till matsalen? Sa Draco -: Visst! Vi gick in och tog mat och gick och satte oss med alla andra Slytherinare... Maten var inte så god men jag var så hungrig så jag åt upp allt och sen gick vi till Slytherins sällskapsrum.. VAD HÄNDER DÄR TROR NI? FORTSÄTTNING KOMMER... 21 jun, 2013 11:46 |
|
KajsaRC2001
Elev |
21 jun, 2013 11:52 |
|
Borttagen
|
Jag tycker att vårt sällskapsrum är ganska mysigt och när vi kom in genom dörren så kom vårat elevhemsspöke Blodige Baronen fram till MIG och sa
" Nora Weasley? Du ska gå in till flickornas sovsal, en flicka vill prata med dig.." Jag sa hejdå till Draco och gick, när jag var halvvägs upp för trappan så hörde jag att en flicka satt och grät, jag gick in och gick fram till flickan som satt och snyftade på mig säng, jag petade på henne och hon vände sig om, hon hade en Gryffindor-slips, jag förstod inte vad hon gjorde här så jag frågade " Vad vill du mig?" Flickan tittade på mig med blöta ögon och sa -: Du är tillsammans med fel personer Hon reste sig upp och sprang iväg men efter en stund hörde jag en duns så jag gick ner för trappan och gömde mig bakom ett hörn och lyssnade -: Din knäppskalle, du ska inte vara här, du är en skam för familjen, STICK! Det var Draco`s röst, han måste ha fält henne.. Jag sprang förbi Draco och ut ur sällskapsrummet för att trösta henne men hon var borta.. Jag gick och la mig.. Jag vaknade av ett skrik, var det flickans? Jag sprang ner för trapporna men det var tomt.. Jag gick upp igen och klädde på mig, sen gick jag ner till matsalen och tittade om flickan satt där, det gjorde hon inte, dom ända som satt där var Ron, Harry och Hermione, jag gick fram till dom och satte mig ner med en duns så att jag skulle få uppmärksamhet men det fick jag inte, då skrek jag -: RON!! -: Vad är det Nora?! -: Vet du vem det är som går i Gryffindor som har långt blont hår? -: Det finns flera -: Men säg en som är skygg -: Melissa kanske? -: Okej, tack! Jag rusade iväg till Snape, för han är ju våran mentor, till sist hittade jag honom -: Får jag gå in till Gryffindors sällskapsrum? -: Och varför det?! -: Jag vill bara hälsa på en vän -: Ni kan hälsa på varandra på rasterna! Sa han och smällde igen dörren så jag smög till Gryffindors sällskapsrum och försökte att öppna dörren men den var stängd så jag sprang tillbaks till Ron och bad om lösenordet och det fick jag, jag rusade till dörren och sa -: PUMPAJUICE Den öppnades och jag gick in, det var fullt av barn så jag tog av mig min Slytherin-slips och gick in till flickornas sovsal och där satt hon med sin nalle.. Jag gick fram till henne och petade på henne, då tittade hon upp på mig -: Varför är Draco arg på dig? -: Jag är hans syster och hela min familj hoppades på att jag skulle bli familjens nya stolthet men jag hamnade i Gryffindor.. -: Så det är därför han inge gillar dig.. -: Ja, alla som går med i hans gäng blir onda så jag vill inte att du gör det Jag tittade på henne och sen på en tavla som var målad i en höstskog, sen gick jag ut och satte mig på en sten utanför slottet och grät lite, Deaco var min ända vän, kanske Melissa ljög.. Äh, jag får se, plötsligt tog någon på min axel, det var Draco -: Känner du Melissa? -: Nej, men hon vill aldrig lämna mig ifred! -: Jag kan säga det till henne om du vill -: Nej, det behövs inte.. Jag följde med Draco och mötte på Ron, Harry och Hermione och då sa Draco -: Jaså, lilla ärrskallen är ute och går med bondpojken och plugghästen och då fick jag se att Ron tittade på mig -: Nora, är du med dom skrek han -: Ja, det är hon! Skrek Draco Jag tittade ned i marken, vad skulle jag göra?! VAD TROR DU ATT NORA GÖR? DET FÅR NI LÄSA I NÄSTA KAPITELL! 21 jun, 2013 17:46 |
Forum > Fanfiction > Om Weasley fick ett till barn
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen