Clara Longbottom
Forum > Fanfiction > Clara Longbottom
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ida2001
Elev |
Detta är min första fanfiction så jag hoppas att ni gillar den!
Titel: Clara Longbottom på Beauxbatons Språk: Svenska Färdigskriven: Nej tyvärr. Rating: PG (ifall att) Handling: Clara Longbottom ska börja sitt sjätte år på Beauxbatons magiakademi. Men detta år kommer det att hända nånting annorlunda. Clara och ett ytterliggare antal elever kommer att åka till Hogwarts skola för häxor och trollkarlar för att anmäla sig till turneringen i magisk trekamp som detta år kommer att äga rum där. Kap 1: SILVERVAGNARNA: Jag går in i de ståtliga vagnarna som ska föra eleverna till deras skola. Jag har alltid varit stolt över att vara en elev från Beauxbatons magiakademi. Jag går bort mot kupén med mina vanliga kompisar eller ”väninnor” som jag är tvungen att säga på skolan. I gången i vagnen är det speglar som väggar. Jag ser min spegelbild och blir nöjd av vad jag ser: En smal, mellanlång tjej med mörkt vågigt hår till midjan. Ansiktet är brunt efter sommaren med höga kindben och utan minsta tecken på finnar. Dessutom ser jag extra prydlig ut i min skoluniform. Jag går in i kupén och möts av välbekanta ansikten som ler mot mig. Alice, Rachel, Zara, Fleur, alla är där utom en. - Var är Samatha? Frågar jag de andra. - Hon går och köper lite hallondricka åt oss! svarar Alice. - Jaha, sägar jag, lättad över att inget hade hänt. - Jag hörde nånting av Melonie förut! Säger Zara plötsligt. - Vadå? Frågar alla de andra i kör. - Jo, hon sa nånting om att vi skulle till Hogwarts i år. Skriv gärna vad ni tycker!!! Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ 12 jun, 2013 14:56
Detta inlägg ändrades senast 2013-06-13 kl. 07:41
|
|
chokladgrodan:D
Elev |
Det låter jättejätte bra!!
Bevakar absolut! *blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 12 jun, 2013 15:35 |
|
Ida2001
Elev |
Tack!
Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ 12 jun, 2013 17:38 |
|
KajsaRC2001
Elev |
12 jun, 2013 19:17 |
|
Borttagen
|
Låter bra!
Bevakar! 13 jun, 2013 11:13 |
|
Ida2001
Elev |
Här kommer kap 2!
Kap 2: PÅ SKOLAN: Sällskapet kliver skrattande av vagnen för att sätta sig till rätta på de vackra hästarna som ska bära oss till skolan. Jag får min häst Lovreén och börjar långsamt att skritta uppför allén. Vi diskuterar ivrigt om ämnet vi har haft hela vägen. Ryktet om resan till Hogwarts. - Tänk om vi får delta liksom! Fnittrar Fleur och ser förväntansfull ut. - Ja, eller hur? Fast skulle ni våga anmäla er? Frågar jag eftersom jag själv är osäker. - Tja, kanske… svarar de andra. - Hallå! Tjejer! Ropar nån. Vi tittar bak och ser killgänget komma travande på sina svarta vallacker. Längst fram ser jag Brian. Jag vet att han gillar mig men jag vet inte om jag gillar honom. Han är ju dösnygg förstås men vem är inte det på den här skolan? Han är också lite snobbig och är van att få som han vill. Jag vet inte… vi får se hur jag gör med honom. Vi möter i alla fall kill gänget med ett hej och rider i sällskap med dem upp till skolan. När vi kommer fram slår de upp de stora ekportarna och vi rider in i silverslottet. Kommentera! Det finns så mycket att tänka på att mitt huvud svämmar över, typ 13 jun, 2013 13:58 |
|
Selma...
Elev |
13 jun, 2013 14:28 |
|
Borttagen
|
Super!
13 jun, 2013 16:43 |
|
KajsaRC2001
Elev |
13 jun, 2013 18:01 |
|
cikki
Elev |
Superbra! *bevakar*
13 jun, 2013 20:58 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen