Jag har skapat en ny karaktär i Potter-serien.. LÄS!
Forum > Fanfiction > Jag har skapat en ny karaktär i Potter-serien.. LÄS!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
DEL 1
------- HEJ, JAG SKA SKRIVA OM MITT FÖRSTA ÅR PÅ HOGWARTS.. ( novell ) Jag bor i ett gammalt hus i skogen.. Jag har 6 bröder och 1 syster.. Mina bröder heter Charlie, Bill, Percy, Fred, George och Ronald.. Min lillasyster heter Ginny.. Jag och Ronald är tvillingar.. Min mamma Molly berättar lite av min barndom varje kväll.. När mina 5 syskon hem från Hogwarts och dom fick veta att dom skulle få syskon, vi.. Ungefär 8 månader efter det så kom vi.. Min familj är väldigt fattig så därför fick vi inga fina kläder eller leksaker men mycket kärlek.. Jag heter Alice Weasley och jag fyller 11 år i maj. Alltså så ska jag åka till Hogwarts skola för häxkonst och trolldom i år om min tvillingbror heter Ronald han ska också åka till Hogwarts.. Det dånade högt när loket kom körande in mot stationen.. Vi kramade om mamma och pappa och sen gick vi på.. Det är väldigt stort i tåget.. Jag försökte hitta en vagn med någon av mina syskon och efter 10 minuter hittade jag Ronald. Men han satt tillsammans med en annan pojke. När pojken tittade på mig såg jag att han hade ett blixt-ärr i pannan! HARRY POTTER! Jag sprang in i kabinen som Ronald och Harry satt i och satte mig ner på sätet brevid Harry, jag visste att jag var förälskad i honom redan när jag såg honom för första gången.. Första gången jag såg honom var på zoo i London.. Han släppte ut en orm men det bryr jag mig inte om för jag älskar ormar.. Jag satt bara där, tyst.. Helt plötsligt hördes det en röst, en kvinnas röst.. Sen kom det en liten tjock kvinna och öppnade dörren till kabinen som vi satt i, hon frågade om vi ville köpa godis men jag och Ronald hade med oss hemmagjorda kolor för vi har inte råd men godis.. Helt plötsligt så reser sig Harry och går fram till den tjocka häxan och säger att han köper allt, jag och Ronald tappade nästan hakan när han tog fram massor av galleoner ur fickan.. FORTSÄTTNING FÖLJER! SKRIV GÄRNA EN KOMENTAR OM HUR DU TYCKTE OM BÖRJAN.. 8 jun, 2013 20:43 |
|
Borttagen
|
Den var RIKTIGT bra, men jag tror den här tråden hamnat i lite fel forum. Den borde nog vara i fanfiction eller kreativitetsforumet.
Kan någom prefekt tex Oskan se om den ska flyttas? 8 jun, 2013 21:07 |
|
Oskan
Elev |
Flyttar till Fan-Fiction forumet, då detta ser ut som början på en fanfiction.
"May the force be equal to mass times acceleration" 8 jun, 2013 22:54 |
|
Borttagen
|
Vad duktig du är på att skriva!
9 jun, 2013 13:01 |
Forum > Fanfiction > Jag har skapat en ny karaktär i Potter-serien.. LÄS!
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen