Rue Malfoy
Forum > Fanfiction > Rue Malfoy
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tille02
Elev |
Titel: Rue Malfoy
Rating: G eller PG Tids period: Samma period som "19 år senare" Antal kapitel: Inga än Färdig skriven: Nej Handling: Rue Malfoy är Dracos dotter och hon ska börja sitt första år på Hogwarts. (Dålig handling men det blir självklart bätte) Börjar efter 3 kommentarer.
28 maj, 2013 16:03
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-28 kl. 16:15
|
|
Elzyii
Elev |
Jag bevakar absolut eftersom det har med Draco att göra... även om Draco i egen hög person är BÄST!
Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 28 maj, 2013 16:09 |
|
Tille02
Elev |
Skrivet av Elzyii: Jag bevakar absolut eftersom det har med Draco att göra... även om Draco i egen hög person är BÄST! Tack så mycket! Det glädjer mig!
28 maj, 2013 16:11 |
|
Elzyii
Elev |
Ska se om jag kan hitta flera som är intesserade,
det ska bli jätte spännande att läsa vad du skriver! Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 28 maj, 2013 16:12 |
|
Tille02
Elev |
Skrivet av Elzyii: Ska se om jag kan hitta flera som är intesserade, det ska bli jätte spännande att läsa vad du skriver! Okej!!!
28 maj, 2013 16:13 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Jag-vill-läsa-mer-nu!!
*Bevakar!* *blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 28 maj, 2013 16:30 |
|
Tille02
Elev |
Ok, börjar väl. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jag vaknar av att fåglarna kvittrar in i herrgården. "Rue är du vaken?" frågar min mamma till mig. "Ja, jag är det?"svarade jag trött eftersom klockan bara var 7 på morgonen. "Du har fått ett brev". Jag nästan rusade ner till köket där både mamma Emelie, pappa Draco och min storebror Scorpius stod. "Vart är det"frågade jag. "På bordet". Jag slet upp kuvertet och det stod att jag hade kommit in på Hogwarts skola för trolldom och häxkonst. "Vi måste och till diagongränden på en gång!" ropade jag och gick till skorsstenen. "Diagongränden!"ropade jag. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Kommer mer sen, måste äta och ska på träning
28 maj, 2013 16:38 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
BRA!^_^
Ps.Ha så kul på träningen.Ds *blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 28 maj, 2013 16:41 |
|
KajsaRC2001
Elev |
2 jun, 2013 12:18 |
|
Tille02
Elev |
Efter ett tag av virvel så kom vi äntligen fram. "Vart ska vi börja?", frågar jag mamma. "Vi kan väl börja med gringotts". Vi går mot trollkarlsbanken och en svartalf visa oss vägen mot en vagn.
När vi har kommit fram till valvet så öppnar alfen det. Där inne så ligger det fullt av galleoner, siklar och knutingar. Vagnen kör tillbaka och vi går ut. "Pappa kan vi inte gå till ollivanders nu?", frågade jag eftersom jag vill ha min stav så fort som möjligt. "Okej. Vi går igenom gränden tills vi kommer fram till "Ollivanders". "Aha, miss Malfoy vill förstås ha en stav. Här har vi en: 12 tum askträ, enhörningshår som kärna". Jag viftar lite med den men Ollivander tar förskräckt ifrån mig staven. "Få se nu... 13 3/4 tum slånträ, fågelfenixstjärtfjäder". Jag tar staven och känner en värme spridas i kroppen. "Pekfekt! Det blir 7 galleoner". ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Orkar inte skriva mer nu.
5 jun, 2013 20:18 |
Forum > Fanfiction > Rue Malfoy
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen