Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Teah..

Forum > Fanfiction > Teah..

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Prolog:
Den 15 juni 2000 föddes en liten flicka vid namn Teah.
Hon verkade vara en flicka som alla andra, hon gick på en vanlig skola i en vanliga klass, och bodde i en familj inte olikt alla andra.

Men när Teah var 6 år så dog hennes mamma, och pappan och Teah var tvungen att flytta till en annan stad och gå i en annan skola och ha andra vänner.
I den nya skolan fick Teah många nya vänner.

Men en dag när Teah precis hade fyllt 10 så låg det ett gräddvitt brev på hallmattan med en stor röd stämpel.
Nu började Teahs liv bli mer som ingen annan, Teah fick börja i en skola vid namn Hogwarts, men nu började Teahs liv ändras helt, hon blev i ett elevhem ''Gryffindor'' men i den nya skolan fick Teah inga nya vänner. Och på andra året på Hogwarst dog Teahs pappa och Teah fick flytta till barnhem.
Och nu var Teah mer ensam än någonsin!

21 maj, 2013 19:27

TheaTrude
Elev

Avatar


fortsätt skriva, så blir du förhoppningsvis riktigt talangfull en dag!

Accio Johnny Depp

22 maj, 2013 16:50

Borttagen

Avatar


Tack, vad glad jag blir

22 maj, 2013 17:05

Borttagen

Avatar


Låter bra!

22 maj, 2013 17:07

Borttagen

Avatar


Tack♥

22 maj, 2013 17:09

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-22 kl. 17:54
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack♥

Varsågod♥ kommer du imorn?

22 maj, 2013 17:15

Borttagen

Avatar


Låter bra!!

22 maj, 2013 17:45

Borttagen

Avatar


Här kommer mer♥

Berättelsen kommer vara en liten blandning av alla HP filmerna, så lite av alla filmer finns med. Jag kommer även kanske hitta på en ny lärare senare i berättelsen.


#Nu går Teah sitt 3 år på Hogwarts, men hon känner sig mer ensam än någonsin. Inget intressant hade hänt på 2 hela år här. Studierna går dåligt eftersom att Teah har svårt att läsa på grund av att Teah har ‘’dyslexi’’#

Jag gick in i det stora salen med trötta steg. Jag gick mot det långa bordet som fortfarande inte hade fyllts med elever fastän jag var väldigt sen ner.
Jag satte mig ner, längst ut på kanten där jag alltid brukade sitta. Jag tog upp min bok i örtlära medans jag tuggade på det noggrant skurna brödet.

Jag var fortfarande på nivå ett i örtlära. Jag drömde mig djupt in i örtlärans historia, om inte jag skulle kunna allt om ‘’mandragoror’’ till nästa vecka så skulle jag få ‘’F’’ i örtlära.

Jag skulle precis resa mig upp och börja gå mot biblioteket, men när jag ställde mig rakt upp så såg jag Harry och company komma in genom dem stora dörrarna.
Jag duckade hastigt men ändå hann Harry titta på mig med hanns mjuka gröna fina ögon, han lämnade gänget och gick med en frågande blick mot mig.
Jag sjönk ner på stolen och böjde mig ner över den halvätna mackan.
Han kom närmare och närmare, men när jag såg att hanns blick inte alls var fäst på mig det var Ginny han hade ögonen för, inte mig hur dum kunde jag vara ‘’tänkte jag besviket’’.
Jag ställde mig upp och började gå igen med hastiga steg.
Jag blickade tillbaka på Ginny och Harry som var lyckliga, de kysstes. Jag gick med gråten under ögonen till den gammeldagsa biblioteket.

Jag letade bland de långa bokraderna, men jag kunde inte konsentrera mig tankar om Harry, Harry Potter ekade det inne i mitt huvud.
Jag tog tag i en bok om trolldryckskonst.
På första sidan stod det:
Tillhör Halv Blods Prinsen!
Jag bläddrade fram till sida 13, boken var gammal och stor del av texten var överskriven men det gick ändå att följa.
Jag satte mig ner i en av dem mörkblåa stolarna och tittade på recept på avancerad kärleksdryck.

Jag gick med ivriga steg ut på gräsgröna slätten. Jag var tvungen att gå till Hagrid. Jag knackade på, på den mörkna trädörren.
En enorm man kom och öppnade dörren med ett brak.
-Äh, men Teah vad gör du här, du har lektion, sade gubben stressat.
-Ähhm nej Hagrid, Professor McGonagall skulle planera höstbalen, sade jag med ett leende på läpparna.
-Du Hagrid har du en 40cm kittel och drakögon jag kan få låna?
-Ja såklart, sade Hagrid och räckte mig en grå kittel och en burk drakögon.
Jag började springa åt andra hållet...
-VÄNTA TEAH, VAD SKA DU HA DET TILL, sade Hagrid föruneligt.
Jag lådsadel inte höra, jag sprang rakt in på ‘’Missnöjda Myrtles‘’ toalett..........
FORTSÄTTNING FÖLJER!

22 maj, 2013 17:55

Borttagen

Avatar


Jätte bra bevakar*

22 maj, 2013 18:40

Borttagen

Avatar


Jag har inte skrivit på länge men nu ska jag komma igång igen, men här är en liten snutt hoppas ni gillar den fast än det är kort...


#Jag lådsades inte höra, jag sprang rakt in på ‘’missnöjda myrtles‘’ toalett#



Jag öppnade den gråa tunga betongdörren in till toaletten. Jag satte mig på det vita kakelgolvet med den duns och grävde fram den halvfulla burken med drakögon.
Jag slet fram den slitna boken ur min bruna läderväska och bläddrade fram till sida 13. Jag tittade snabbt igenom det havt överklottrade receptet, jag behövde blandannat, 4 droppar Acromantula gift och blod från tjänaren som tillvärkat elexiret.

Det mesta skulle finnas i Snapes hemliga gömma men... Jag ska inte oroa mig det är ganska lätt att smuggla ut en eller 2 örter när både julbalen och tuneringen om magisk trekamp var i full gång.

Jag ställde kitteln och drakögonen i ett av hörnen där inte någon kunde se dem, om de inte gick från hörn till hörn och expekterade om det fanns något där (som troligen inte skulle hända.)
Sen gick jag ut ur den slitna toalett dörren.

Jag smög ut för den långa korridoren mot Professor Snapes lager men när jag kom dit fick jag en överaskning.

14 jun, 2013 22:53

1 2

Forum > Fanfiction > Teah..

Du får inte svara på den här tråden.